Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #1 Skrevet 27. september 2016 Bf er allerede på dame nr 2 etter bruddet, og det er like jævlig hver gang.. Jeg har bare lyst å gå videre, men klarer bare ikke.. føler ikke noe slags attraksjon mot andre menn.. og har ikke lyst til å starte på nytt.. Samtidig er det så vondt å ikke bli elsket.. savner kjernefamilien, familielivet og livet med han jeg delte 12 år sammen med.. Ikke at han egentlig er noe å trakte etter heller da.. har mange negative sider.. egentlig flere enn positive.. så jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg blir så deprimert hver gang han velger noen andre fremfor oss.. Jeg har så utrolig lyst å være lykkelig og glad igjen.. går i terapi og har mye oppfølging, men jeg føler jeg gang på gang blir kastet ned i et helvete av vonde følelser med en gang jeg begynner å føle meg litt ovenpå igjen.. Hvordan klarer folk å starte på nytt med ny partner etter et langvarig forhold? Jeg forstår det bare ikke.... Anonymous poster hash: 7a45a...3fa
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #2 Skrevet 27. september 2016 Det er verdens største klisje, men med tiden blir alt bedre. Tenk gjennom hva som gleder deg i hverdagen og prøv å ha fokus på de små tingene. Kos deg med barnet/barna, lag god mat sammen, spill et spill etter middag. Gå turer i naturen, og stopp opp og lukt og se. Plei deg selv, hårkurer, stell neglene etc. Gjør ting som får deg til å føle deg vel. Kanskje en tur til frisøren eller kjøp noen nye høstklær. Målet akkurat nå bør ikke være å bli klar for å møte noen, men å ha det så bra som du kan ha det akkurat nå. Anonymous poster hash: 4cc84...79e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #3 Skrevet 27. september 2016 Du kan gå videre selv om du ikke orker tanken på en ny mann akkurat nå. Det å gå videre kan like gjerne være å akseptere at du har det bedre uten ham enn du hadde med ham. Jeg vil tro du blir såret når han går videre fra dame til dame, at du føler det går ut over ditt selvbilde - "hva er galt med meg, er jeg ikke god nok, hva har hun som ikke jeg har, er det ingen som vil ha meg, når ikke en gang han (som er dust) vil ha meg kan jeg ikke forvente meg en bedre mann" osv. osv. Dette går på ditt selvbilde og din selvtillit. Men også på ditt valg. Hva vil du velge å fokusere på? Det som var, men som ikke var bra? Alle hans positive sider - selv om han hadde flere negative sider? Har du sørget over den familien som ikke lenger er? Hvis ikke, sørg og aksepter at det er over. Ta klare valg på hvordan du tenker. Minn deg selv på alle grunnene til at dere ikke ville hatt det bra om dere fremdeles var sammen - rams opp alt som var galt i forholdet mellom dere, alt du irriterte deg over, alle de negative følelsene du hadde mens dere var sammen, alle hans negative sider. Se dem tydelig - da vil det være lettere å gi slipp på ham og det forholdet dere hadde. Vær takknemlig for det forholdet ga deg, du fikk flotte barn, du lærte sikkert mye. Og nå har du også stor læring i å bli mer bevisst hvilken type mann du ønsker å danne en ny familie med. Hvilke egenskaper ønsker du deg i en ny mann (ikke nå, den dagen du blir klar, for det blir du)? Hvilke egenskaper er en dealbreaker for deg? Hva fant du deg i med eksen som du ikke vil finne deg i med en annen mann? Hva gjorde du galt i forholdet, og hvordan vil du takle det i et ev. nytt forhold? Kan du bli tydeligere på hvem du er og hva du trenger? Bruk det som en livserfaring. Det var en epoke på godt og vondt, du har fått flotte barn, nå har du muligheten til å gå videre og faktisk få det familielivet du ønsker deg (og som du egentlig ikke hadde med eksen). Du har muligheten på sikt å finne en mann som elsker deg og som er der for deg, en du kan ha et mye bedre forhold til enn du hadde med eksen. Men du må ønske å gå videre. Du må tørre å gi slipp på det som var. Da vil du kunne gå videre. Anonymous poster hash: c24dd...30d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #4 Skrevet 27. september 2016 Tusen takk for nydelige svar <3 er ca 1.5 år siden bruddet nå, og dessverre drar han meg tilbake til start med jevne mellomrom :/ og det verste er at jeg lar ham, for jeg har et så vanvittig brennende ønske om at det er meg han skulle ville ha... Men nå må jeg nok bare holde meg helt unna han.. han ødelegger jo meg helt.. Verste av alt er at han er truende til å kutte ut ungene mye dersom jeg kutter han ut og ikke vil vere venn... HI Anonymous poster hash: 7a45a...3fa
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #5 Skrevet 27. september 2016 Tusen takk for nydelige svar <3 er ca 1.5 år siden bruddet nå, og dessverre drar han meg tilbake til start med jevne mellomrom :/ og det verste er at jeg lar ham, for jeg har et så vanvittig brennende ønske om at det er meg han skulle ville ha... Men nå må jeg nok bare holde meg helt unna han.. han ødelegger jo meg helt.. Verste av alt er at han er truende til å kutte ut ungene mye dersom jeg kutter han ut og ikke vil vere venn... HI Anonymous poster hash: 7a45a...3fa Da er han jo virkelig ikke noen god mann i det hele tatt! Han har hatt to damer etter deg, og hvis du ikke vil fortsette å være hans venn så vil han kutte ut barna sine?!?!?? Ser du ikke hvor stygt det er?? Barna dine har det aller best hvis den som har hovedomsorgen for dem er trygg og god og glad. Det hjelper ikke barna dine om du skal være venn med ham slik at de skal ha litt kontakt med ham - ikke hvis det ødelegger deg og hindrer deg fra å ha det bra og være lykkelig. Hvis han kutter ut barna sine fordi han ikke kan kontrollere deg som "venn" 1,5 år etter skillsmissen, da er han rett og slett ingen god mann, men da er han grunn og stygg. Han har ikke sine barns beste for øye i så fall. Jeg tror det er viktig at du ser ham for den han faktisk er nå - ikke for den han var den gangen dere hadde det bra. Du må se på hvem han er i dag. Du må se hva han gjør med deg og barna dine. Hvis han vet at du ønsker ham tilbake, og han likevel stadig vekk hopper fra dame til dame OG samtidig skal ha tak i deg - da er han bare superegoist og ikke en mann du vil ha. Jeg tror at når du lar det synke inn, da vil det bli lettere for deg å gi slipp på ham enn du tror i øyeblikket. Du må bare sette grenser for deg selv. Fortell ham at heretter har dere et samarbeid om barna, men at dere ikke skal omgås eller snakkes noe utover det. Da beskytter du deg selv, og du gir deg også en sjanse til å få litt avstand fra ham. Og da tror jeg du ser at det er lettere å gå videre også. For om han fremdeles holder et tak i deg - og du tillater ham det - da er det ikke rart du ikke greier å gå videre, for da lever du på en forferdelig følelsesmessig berg- og dalbane. Se ham for den han er og sett grenser for deg selv. Du greier dette Anonymous poster hash: c24dd...30d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå