Gå til innhold

10 mnd gamle babyer. Spiser de selv eller mates de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er nettopp blitt 10 mnd og er helt håpløs ved måltidene. Får ikke i han mat lengre. Han skal borti med hendene hele tiden. Lukker igjen munnen på skeia så alt faller av, plukker maten ut av munnen, velter skåla i gulvet om han får tak i den osv. Er bare MME som virkelig går ned, men det metter jo ikke nok. Lei av å stå opp for å gi flaske flere ganger om natta

Anonymous poster hash: 42d05...c14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler. Min på 10 mnd har spist brødskiver, brokkolibuketter osv selv i flere mnd. Fruktmos, grøt o.l får hun prøve selv innimellom ellers mates hun.

Anonymous poster hash: 43c04...96d

Skrevet

Min yngste spiste selv fra 8 mnd.

Den eldste spiste selv og ble matet da han mistet oppmerksomheten til maten ved 10 mnd.

Anonymous poster hash: df78c...4cd

Skrevet

Min er nettopp blitt 10 mnd og er helt håpløs ved måltidene. Får ikke i han mat lengre. Han skal borti med hendene hele tiden. Lukker igjen munnen på skeia så alt faller av, plukker maten ut av munnen, velter skåla i gulvet om han får tak i den osv. Er bare MME som virkelig går ned, men det metter jo ikke nok. Lei av å stå opp for å gi flaske flere ganger om natta

Anonymous poster hash: 42d05...c14

Det er nok fordi har vil prøve selv. La han gjøre det

Anonymous poster hash: 52238...485

Skrevet

Har vel matet på mens barnet selv har trodd det spiste for egen maskin. Har vært frustrerende i perioder med alt griset og sølet og og gjerne minimalt av maten som havnet ned i magesekken, men det går over for de fleste.

Gjest Antarctica
Skrevet

Legg små terninger fram én og én, av noe han kan hanskes med selv: bløtkokt gulrot og potet, brød med leverpostei, avokado, pære eller banan. Selv holder du fast i grøtskåla, og dytter inn en skje her og der når han glemmer seg!

Skrevet

når min var i den alderen, så spiste han alene og jeg ga han :)

Skrevet

Jeg har latt mine hatt egen skje som de satt og tullet med, mens jeg ga dem mat med en annen skje. Mye gris, men de fikk ihvertfall i seg noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...