Gå til innhold

Vinterstøvler til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tre barnehagebarn, og har siden eldste var liten kjøpt Dock Boots som vinterstøvler i tillegg til vinterstøvletter fra viking eller ecco. Vi bor på Vestlandet, så trenger noen ordentlige støvler til våte vinterdager.

Er det noen som har erfaring med Viking sin termostøvel ultra? (https://www.xxl.no/viking-ultra-termostovel-barn/p/1109906_1_style)

Jeg har forsåvidt vært fornøyd med Dock Boots, men tenkte kanskje at disse fra Viking vil være hakket varmere med ullforet inni? Har lest mye negativt om cherrox, og har derfor styrt unna cherrox tidligere. Er Vilimg termostøvel ultra også en type cherrox som jeg bør styre unna?

Hvilken støvel kjøper dere til vinterbruk?

Anonymous poster hash: c5c7f...f02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i barnehage og har til gode å se en støvel som er bedre og varmere enn doc boots. Husk at ikke allt doc boots har ullsåle som følger med, men kun en syntetisk som er med på å gjøre barnet klam på beina. Ville anbefalt doc boots med ullsåle til kalde våte dager

Anonymous poster hash: abded...f80
Skrevet

Bedre enn disse plastikk-cherroxene, men langt fra bra...

For milde, slapsete vinterdager er Dock Boots best.

Andrevalget er crocs gummistøvler. De har god plass til raggsokker, bruker da skikkelig tygge raggsokker. Det som er veldig deilig da er at man tar jo ut sokkene så de får tørke. Kan putte støvlene i vaskemaskin også.

Om barna blir våte på tur er det bare å helle ut vannet, bytte sokker og turen kan fortsette med tørre føtter.

De svetter ikke mer i disse enn i cherrox eller gummistøvler.

Jeg kommer aldri til å kjøpe cherrox eller gummistøvler igjen.

Men Dock Boots er også veldig bra og på vinteren er disse hakket varmere. 👍

Anonymous poster hash: dc5d3...e6f

Skrevet

Bedre enn disse plastikk-cherroxene, men langt fra bra...

For milde, slapsete vinterdager er Dock Boots best.

Andrevalget er crocs gummistøvler. De har god plass til raggsokker, bruker da skikkelig tygge raggsokker. Det som er veldig deilig da er at man tar jo ut sokkene så de får tørke. Kan putte støvlene i vaskemaskin også.

Om barna blir våte på tur er det bare å helle ut vannet, bytte sokker og turen kan fortsette med tørre føtter.

De svetter ikke mer i disse enn i cherrox eller gummistøvler.

Jeg kommer aldri til å kjøpe cherrox eller gummistøvler igjen.

Men Dock Boots er også veldig bra og på vinteren er disse hakket varmere. 👍

TYKKE raggsokker, ikke tygge. 😜😂 Æsj😂😂

Skrevet

Jeg skjønner at det er et poeng å ha de rette merkene, men mine tre barn har aldri hatt et problem med cherrox fra viking, ponni fra Skoringen eller feiends fra obs. De har vært varme og ikke klamme på føttene, så lenge de har brukt vinterstøvleyter når det har vært kaldt.

Anonymous poster hash: d10a1...a59

Skrevet

Jeg skjønner at det er et poeng å ha de rette merkene, men mine tre barn har aldri hatt et problem med cherrox fra viking, ponni fra Skoringen eller feiends fra obs. De har vært varme og ikke klamme på føttene, så lenge de har brukt vinterstøvleyter når det har vært kaldt.

Anonymous poster hash: d10a1...a59

Så om mitt barn svetter seg våt i tette støvler for så å fryse, skal vi bare overse det siden ditt barn er tørr og varm?

Enig med at man ikke trenger å hige etter merker, men barn fortjener å få fottøy som passer føttene, i fasong og størrelse og som holder de tørre og varme. Barn's føtter er forskjellige.

Om det er de merkene som ditt barn's føtter trives i, så er du heldig. Ferdig. Så får andre måtte kjøpe det som passer til dem. ☺

Barn bruker føttene mye og føttene skal de ha livet ut. Jeg legger heller på litt ekstra kroner på den utgiftsposten, om nødvendig, så får jeg spare inn andre steder om det trengs. ☺

Skrevet

Takk for alle svar, da ser det kanskje ut til at det blir Dock Boots på alle barna i år også😊

Anonymous poster hash: c5c7f...f02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...