Gå til innhold

Andre kroniske syke som har økt søvmbehov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kronisk sykdom som bla gir endel smerter. Heldigvis lærte jeg meg å sove, noe gjør hverdagen lettere. Jeg sover mellom 9-11t i døgnet for å klare å fungere. Jeg kjenner ingen andre voksne som sover så mye. Det er vel derfor jeg spør her, om vi er flere som sover mye.

Anonymous poster hash: 8f456...974

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg sover fra 2 til 4 timer på dagtid selv om jeg som regel får 7-8 timer søvn hver natt.

Anonymous poster hash: c7335...c50
Skrevet

Vel jeg føler meg utmattet hele tiden og ønsker å sove omtrent hele tiden. Men får sjeldent sove mer enn 8 timer om natten. I helgene sover jeg mer. Men selv om jeg hadde sovet så blir jeg ikke mindre trøtt så derfor blir det ikke prioritert.

Skrevet

Det er først de siste månedene jeg har fått en full natts søvn, etter mer enn fem år med nattevåk og helvete fra de små barna. Og det er så deilig! Før kunne jeg lett sove 9-10 timer i strekk uten problemer, og gjerne ta en time på øyet i løpet av dagen og. Chrons her.

Anonymous poster hash: fd7cc...fc3

Skrevet

Har ME. Om jeg får 11-12 timer søvn i døgnet klarer jeg å fungere noenlunde.

Anonymous poster hash: f57de...1d0

Skrevet

Her varierer dagene veldig.

Me her også.

Noen dager kan jeg fungere litt på "lite" søvn (8t)

Men andre dager kan jeg ha en lur på 3-4 t

Anonymous poster hash: 29ec5...0b9

Skrevet

Jeg har ingen sykdommer som jeg vet om (utenom cøliaki), men trenger 9 timer søvn om natta. Har ikke fått det de siste 5 årene pga urolige barn... Er konstant utslitt og trøtt.

Anonymous poster hash: d0a37...69d

Skrevet

Jeg pleier å sove 8 eller 9 timer om natta og en time om dagen. Av og til to timer om dagen.

Man blir trøtt av å ha smerter.

Anonymous poster hash: a3f9f...329

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...