Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #1 Skrevet 27. september 2016 Skal på foreldremøte denne uka og er veldig usikker på om det er greit å ta opp et par ting med hovedlærer på trinnet ang. vikarlærer klassen til mitt barn har fått. Læreren vår har ødelagt ene benet og blir nok dessverre borte en stund. Vikarlæreren har en leie tendens til å ikke følge med klokka så ofte får de kortere spisefri og friminutt. Når elevene sier ifra så får de beskjed om at det er HAN som bestemmer. Han blir vist også veldig høylydt når han blir sint. Er det greit å si ifra til hovedlæreren om at jeg ikke synes dette er greit, eller skal jeg la det passere? Må innrømme at jeg har piggene litt ute. Mitt barn sliter på skolen og er en del ute av timene med spes.ped. I perioder er det vanskelig å få barnet på skolen og da er det ikke greit å ha en "maktsyk" vikarlærer som forsøker å utøve makt over dem på den måten han gjør. Har et barn til som hadde vikarlæreren fra helvette når han gikk på samme skole. Hun praktiserte skammekrok, gjorde narr av elevene og behandlet dem som små soldater. Foreldrene gikk den gang sammen for å bli kvitt henne. Anonymous poster hash: 28c04...25e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #2 Skrevet 27. september 2016 Nei. Dette skal ikke tas opp på ett åpent foreldremøte. Dette bør du i første omgang ta med kontaktlærer og så med rektor. Anonymous poster hash: 637f0...308
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #3 Skrevet 27. september 2016 Nå er det sånn at det er kontaktlæreren som er sykemeldt. Hadde ikke tenkt å ta det opp på et åpent møte. Hadde tenkt å ta det med hovedlæreren på trinnet eller kanskje inspektøren. Ta en av dem til side før eller etter hovedmøtet. Kan jo selvsagt sende mail til en av dem. Anonymous poster hash: 28c04...25e
Surogvanskelig Skrevet 27. september 2016 #4 Skrevet 27. september 2016 Nå er det sånn at det er kontaktlæreren som er sykemeldt. Hadde ikke tenkt å ta det opp på et åpent møte. Hadde tenkt å ta det med hovedlæreren på trinnet eller kanskje inspektøren. Ta en av dem til side før eller etter hovedmøtet. Kan jo selvsagt sende mail til en av dem. Anonymous poster hash: 28c04...25e Hadde heller tatt kontakt med dem nå. Gjerne på Mail, så har det skriftelig. Å ta folk til siden på foreldremøte er jeg ikke fan av. Da er det lett at det bare blir glemt, ikke tatt tak i, for den du tar til siden har hodet fult av andre ting.
MammantilNurket Skrevet 27. september 2016 #5 Skrevet 27. september 2016 (endret) Skal på foreldremøte denne uka og er veldig usikker på om det er greit å ta opp et par ting med hovedlærer på trinnet ang. vikarlærer klassen til mitt barn har fått. Læreren vår har ødelagt ene benet og blir nok dessverre borte en stund. Vikarlæreren har en leie tendens til å ikke følge med klokka så ofte får de kortere spisefri og friminutt. Når elevene sier ifra så får de beskjed om at det er HAN som bestemmer. Han blir vist også veldig høylydt når han blir sint. Er det greit å si ifra til hovedlæreren om at jeg ikke synes dette er greit, eller skal jeg la det passere? Må innrømme at jeg har piggene litt ute. Mitt barn sliter på skolen og er en del ute av timene med spes.ped. I perioder er det vanskelig å få barnet på skolen og da er det ikke greit å ha en "maktsyk" vikarlærer som forsøker å utøve makt over dem på den måten han gjør. Har et barn til som hadde vikarlæreren fra helvette når han gikk på samme skole. Hun praktiserte skammekrok, gjorde narr av elevene og behandlet dem som små soldater. Foreldrene gikk den gang sammen for å bli kvitt henne. Anonymous poster hash: 28c04...25e Det er faktisk _læreren_ som _leder_ undervisningen. På mange skoler ringer det ikke ut. Det er fint for da får man gjort ferdig det man holder på med. Læreren gir klarsignal for når timen er over - ikke elevene. Det kan hende at friminuttet blir litt kortere, men kvaliteten på undervisningen blir bra. Barn er primært på skolen for å ha undervisning ikke friminutt.Du skriver at din sønn har har spesialundervisning og strever på skolen. Skolen kan tilrettelegge masse for sønnen din, men ikke alt. For korte friminutt er neppe noe du bør ha som en av dine kampsaker så lenge han er i normalskolen. Nå må du også huske på at det er din sønns versjon av historien du får, så det er ikke gitt at den er veldig nyansert. Synes i alle fall ikke dette er en sak for foreldremøtet. Hvis du føler at du må ta det opp - snakk med vikarlæreren. Alltid lurt å prate med folk før man iverksetter et personlig vendetta for å få vedkommende sparket ... Endret 27. september 2016 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #6 Skrevet 27. september 2016 Hvis det er et gjentakelse problem at barna får for kort tid til å spise synes jeg du kan ta det opp på selve møtet. Akkurat det er viktig for alle elevene, men det beste hadde vært om du meldte det inn som en sak i forkant av møtet slik at læreren hadde en mulighet til å gorberedecseg på saken. De andre tingene synes jeg du skal ta på telefon i første omgang. Hvis det ikke bedrer seg og flere oppfatter det som et problem kan dere heller ta det som en sak på et møte. Anonymous poster hash: e2de7...472
ulenissen Skrevet 27. september 2016 #7 Skrevet 27. september 2016 Det er faktisk _læreren_ som _leder_ undervisningen. På mange skoler ringer det ikke ut. Det er fint for da får man gjort ferdig det man holder på med. Læreren gir klarsignal for når timen er over - ikke elevene. Det kan hende at friminuttet blir litt kortere, men kvaliteten på undervisningen blir bra. Barn er primært på skolen for å ha undervisning ikke friminutt. Du skriver at din sønn har har spesialundervisning og strever på skolen. Skolen kan tilrettelegge masse for sønnen din, men ikke alt. For korte friminutt er neppe noe du bør ha som en av dine kampsaker så lenge han er i normalskolen. Nå må du også huske på at det er din sønns versjon av historien du får, så det er ikke gitt at den er veldig nyansert. Synes i alle fall ikke dette er en sak for foreldremøtet. Hvis du føler at du må ta det opp - snakk med vikarlæreren. Alltid lurt å prate med folk før man iverksetter et personlig vendetta for å få vedkommende sparket ... En dyktig lærer børr vite hvor lenge er barn kan holde konsentrasjon. Det er ikke noe poeng i å utvide timene da det skjelden fører til mer læring! Og det sier seg selv at små barn trenger en skikkelig spisepause og er ordentlig friminutt der leken er i fokus, slik at de har ny energi til ny læringsøkt! En lærer som i tillegg hever stemmen betraktelig for den minste ting kan ikke mye pedagogikk! Helt greit at hun bare har sitt barns versjon av det hele, men barn skal tas på alvor og lyttes til. Trivsel er viktig for læring!
Gjest Antarctica Skrevet 27. september 2016 #8 Skrevet 27. september 2016 Det er faktisk _læreren_ som _leder_ undervisningen. På mange skoler ringer det ikke ut. Det er fint for da får man gjort ferdig det man holder på med. Læreren gir klarsignal for når timen er over - ikke elevene. Det kan hende at friminuttet blir litt kortere, men kvaliteten på undervisningen blir bra. Barn er primært på skolen for å ha undervisning ikke friminutt. Du skriver at din sønn har har spesialundervisning og strever på skolen. Skolen kan tilrettelegge masse for sønnen din, men ikke alt. For korte friminutt er neppe noe du bør ha som en av dine kampsaker så lenge han er i normalskolen. Nå må du også huske på at det er din sønns versjon av historien du får, så det er ikke gitt at den er veldig nyansert. Synes i alle fall ikke dette er en sak for foreldremøtet. Hvis du føler at du må ta det opp - snakk med vikarlæreren. Alltid lurt å prate med folk før man iverksetter et personlig vendetta for å få vedkommende sparket ... Uansett hva læreren leder, så har barna krav på pauser, og krav på tid nok til å spise maten sin.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. september 2016 #9 Skrevet 27. september 2016 Om han er ny så er det ganske vanlig å kjøre stramme linjer. Det er rett og slett for å holde kontroll. Man kan ikke gi klasser litt slakk før man er sikker på sin autoritet og at man kan hente dem inn igjen når man vil. Og nye lærere er ofte urimelig strenge og snerpete. Snakk med læreren. Og husk at ungen din lyver. Kanskje ikke med vilje, men sannhet er subjektivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå