Gå til innhold

Dere som har gått til psykolog!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler dere at det hjalp?

Jeg har mistet jobben pga nedbemanning i oljebransjen, og jeg sliter veldig med det.

Har hatt et beintøft år før jeg mistet jobben, så nå har slt bare ballet på seg.

Jeg kjenner jeg er i ferd med å bli deprimert, sliter med selv følelsen ( føler meg som en taper), dårlig humør, dårlig søvn etc.

Dette er ikke bra, og jeg trenger nok noe hjelp.

Så dere som har gått til psykolog, føler dere det hjalp? Er det slik at en får en henvisning fra legen, for deretter å ringe rundt til psykologer for å bestille time.

Takk for hjelpen

Anonymous poster hash: d802e...20e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det hjalp. Gikk til psykolig pga mobbing i barndommen og fikk veldig god hjelp. Jeg var kanskje heldig, det vet jeg ikke, men jeg hadde veldig god kjemi med psykologen fra første møte. Tror det er viktig for at samtalene skal ha god effekt. Jeg var student, så jeg gikk privat, betalte da ca. 400 kr pr time. Full pris var rundt 600 kr pr time. Fastlegen er sikkert veien å gå. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: bd15e...e5d
Skrevet

Ja, det har reddet livet mitt. Ved flere anledninger, vil jeg påstå. 

Nå har jeg hatt en del psykologer de siste årene (går på DPS, og der har det dessverre vært litt utskriftning), og jeg merket fort at det var stor forskjell på nytteverdien når det kom til hvordan meg og psykologen samarbeidet. Det er essensielt at vi kommer overens, og ikke minst at jeg stoler på henne. Jeg tror det er nytteløst å gå til en psykolog man hverken stoler på eller forstår. 

Nå har jeg riktignok gått til psykiater over halvparten av tiden, men eneste forskjellen sånn jeg ser det er at hun kan skrive ut medisiner, og har mindre psykolog-preg på spørsmål (litt mer rett frem, ikke så mye hvis og om og atte). 

Jeg har en kronisk diagnose, samt bidiagnoser, så jeg vet ikke om det er forskjell på det og en slik situasjon du er i, men det er jo uansett deilig å ha noen man kan si alt til, og som sitter på råd og har erfaring fra lignende situasjoner. 

Jeg har aldri ringt rundt. Jeg ble henvist av fastlegen, og psykologen der ringte meg etter et par uker og ga meg time (moderat hastesak). Etter noen måneder der kom jeg rett til ny psykolog hos DPS fordi jeg trengte innleggelse der. Jeg vet ikke hva kriteriene er for å komme til DPS og ikke en annen psykolog, men hør med fastlegen =)

Anonymous poster hash: 9779b...3ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...