Gå til innhold

IVF oppstart


Frosken8

Anbefalte innlegg

Så gøy :) Jeg var i porsgrunn, og der kunne jeg starte opp med en gang det var rett tid i syklusen etter første samtale. Tok vel litt under en mnd. Prosessen med medisiner osv tok rundt 2 mnd om jeg ikke tar helt feil...  For oss gikk det på første innsett :D Og det er jeg veldig glad for, for vi fikk ikke ut så mange egg, så sjansen for at det ikke kom til å gå på det uttaket var stor....  Nå har vi hvertfall ei lita turbofrøken på 15 mnd :)Anonymous poster hash: 12216...4ee

Hvor mange egg tok dere ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørt noe mer om når det blir uttak? Spennende! Hvordan har det vært å gå på hormonene?

Hadde egguttak i dag. 7 egg ble tatt ut. De skal befruktes i dag, får høre i morgen hvor mange som har utviklet seg. Innsetting på mandag. Egguttaket gjorde fryktelig vond, men føler at jeg ble tatt godt vare på. Vanskelig å gå igjennom dette alene. Skulle ønske mannen min var her og holdt meg. Mye blødning og smerter etterpå, men det er for en god sak, så jeg klager ikke. Lykke til, til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Hvis det går i boks begynner jeg nok med spray i november tror jeg. Har fått time i midten av oktober. Er dere fornøyd med fertilitetssenteret?

Så langt er jeg fornøyd. Skulle bare ha hatt bedre informasjon om nesesprayen. I og med at jeg hadde tett og rennende nese og sansynligvis dro inn sprayen forlangt haddde den ingen effekt på meg. Kan være andre grunner, men vet i ettertid at dersom jeg hadde fått bedre informasjon hadde vi kanskje oppnå bedre resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egguttak i dag. 7 egg ble tatt ut. De skal befruktes i dag, får høre i morgen hvor mange som har utviklet seg. Innsetting på mandag. Egguttaket gjorde fryktelig vond, men føler at jeg ble tatt godt vare på. Vanskelig å gå igjennom dette alene. Skulle ønske mannen min var her og holdt meg. Mye blødning og smerter etterpå, men det er for en god sak, så jeg klager ikke. Lykke til, til deg.

Håpe du får noen fine egg da, det blir spennende!

Hørt at det er veldig vondt ja, gruer meg til det. Skjønner godt at det er vanskelig alene, håper du har noen andre rundt deg du kan snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpe du får noen fine egg da, det blir spennende!

Hørt at det er veldig vondt ja, gruer meg til det. Skjønner godt at det er vanskelig alene, håper du har noen andre rundt deg du kan snakke med.

Jeg har gått gjennom 2 egguthenting. Det var ikke vondt. Jeg skal ha tredje ferskforsøk i Oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått gjennom 2 egguthenting. Det var ikke vondt. Jeg skal ha tredje ferskforsøk i Oktober.

Da er det nok veldig individuelt. kjenner noen andre som også sier det var helt fryktelig. Men de sa også at det var bedre andre gangen. Det er uansett verdt det, det er det jo ingen tvil om 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått gjennom 2 egguthenting. Det var ikke vondt. Jeg skal ha tredje ferskforsøk i Oktober.

Da er det nok veldig individuelt. kjenner noen andre som også sier det var helt fryktelig. Men de sa også at det var bedre andre gangen. Det er uansett verdt det, det er det jo ingen tvil om 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok veldig individuelt. kjenner noen andre som også sier det var helt fryktelig. Men de sa også at det var bedre andre gangen. Det er uansett verdt det, det er det jo ingen tvil om

ja, da er det nok individuell. Tannpine er ingenting i mot dette. Men det er for en god sak. Dersom jeg må gjøre dette omgjengelig ble jeg enig med sykepleierne om dobbel dose smertestillende.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da er det nok individuell. Tannpine er ingenting i mot dette. Men det er for en god sak. Dersom jeg må gjøre dette omgjengelig ble jeg enig med sykepleierne om dobbel dose smertestillende.

Bra at de betrygger deg med det, jeg kommer til å si i fra at jeg er litt nervøs for uttaket på forhånd, og håper de klarer å roe meg ned, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at de betrygger deg med det, jeg kommer til å si i fra at jeg er litt nervøs for uttaket på forhånd, og håper de klarer å roe meg ned, hehe..

Det går nok bra, skal du se. Jeg hadde ingen forventninger. Men da hun/legen satte i gang, sa hun flere ganger, "husk å pust....", flere ganger. Jeg var nok litt anspent. Håper det går bedre for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra, skal du se. Jeg hadde ingen forventninger. Men da hun/legen satte i gang, sa hun flere ganger, "husk å pust....", flere ganger. Jeg var nok litt anspent. Håper det går bedre for deg.

Takk :) vet du når det blir innsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!Da fikk jeg en telefonsamtale fra klinikken, 3 egg er befruktet! Jippi! Da blir det innsetting på mandag! :)

Hurra!! Krysser fingre for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) vet du når du har time i oktober og med hvem?

I midten av oktober, med Anne Marte valset vaarlund.hvilken lege har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I midten av oktober, med Anne Marte valset vaarlund.hvilken lege har du?

Har også Anne Marte. Hun er veldig hyggelig og professionel. Har svart klokt på alle mine spørsmål.

Endret av Papillons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Anne Marte. Hun er veldig hyggelig og professionel. Har svart klokt på alle mine spørsmål.

Godt å høre :) lykke til med innsett i morgen, blir noen spennende uker nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Solan, grue-gleder meg... Håper vi kan endelig få det til, etter 3 år....

Men dette var første ivf forsøk, ikke sant? Veldig spennende, holde oss oppdatert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen. Fikk satt inn et fantastisk embron, The golden egg, som legen kalte det. De andre 2 vil ikke overleve en framtidig opptining, så de blir tilintet gjort. Selve innsettingen var litt ubehagelig, med klemming på full blære ( med vilje da de vil bedre se livmoren). Alt i alt en hyggelig opplevelse, håper ar vi lykkes. Takk for at dere viser støtte. Vi, mannen min og jeg har valgt å ikke dele dette med familien, da jeg vet at mamma og svigermor vil ringe hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen. Fikk satt inn et fantastisk embron, The golden egg, som legen kalte det. De andre 2 vil ikke overleve en framtidig opptining, så de blir tilintet gjort. Selve innsettingen var litt ubehagelig, med klemming på full blære ( med vilje da de vil bedre se livmoren). Alt i alt en hyggelig opplevelse, håper ar vi lykkes. Takk for at dere viser støtte. Vi, mannen min og jeg har valgt å ikke dele dette med familien, da jeg vet at mamma og svigermor vil ringe hver dag.

Så bra at du fikk et fint gullegg!! :) jobber du i rugeperioden, eller er du sykemeldt?

 

Skjønner du ikke vil si noe. Vi har sagt det til familie, blir nok en del "mas" når vi er i gang, men jeg tror ikke jeg kommer til å fortelle de akkurat når det er uttak, innsett, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk et fint gullegg!! :) jobber du i rugeperioden, eller er du sykemeldt?

Skjønner du ikke vil si noe. Vi har sagt det til familie, blir nok en del "mas" når vi er i gang, men jeg tror ikke jeg kommer til å fortelle de akkurat når det er uttak, innsett, etc.

Jeg var sykmeldt på fredag og i dag. Skal tilbake på jobb i morgen. Ønsker deg lykke til! Godt at du har støttende familie rundt deg. Lurer på om jeg forteller det om to uker, eller venter. Hvilken uke er det man pleier å si det er "safe"? Blir så vanskelig å holde det skjult tenker jeg. Pappa som alltid serverer øl til søndagsmiddagen...jeg som alltid takker jam skal begynne å takke nei.... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...