Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #1 Skrevet 26. september 2016 Hei! Er på min 5 dag nå på denne hestekuren(isotretinoin)har hatt bivirkninger som kvalme,mindre matlyst og generelt slapp i kroppen...har ikke merket noe til flassingen å utbruddene som jeg har blitt fortalt kommer. Hvor lang tid tok det for andre før bivirkningene kom? Jeg er 30 år, vert plaget med kviser siden jeg var 13-14..håper viiirkelig at dette vil hjelpe meg, dette har tatt så mye av livsgleden min Håper noen vil dele sine erfaringer om dette Anonymous poster hash: 420a3...2a2
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #2 Skrevet 26. september 2016 Noen år siden jeg fikk den kuren nå, men jeg gikk på den ganske lenge. Jeg ble veldig plaget av tørre lepper, de sprakk opp overalt. Så jeg fant tilslutt en lipsyl på apoteket som var helt fantastisk, den kostet endel men ingen kunne måle seg med denne (kommer ikke på hva den heter). Ellers så flasser jeg litt etterhvert, smurte meg med fet og god fuktighetskrem, det hjalp på Ble også veldig tørr inni nesa (dette tørker jo ut slimhinner) så jeg kjøpte en liten krukke med (kommer jo selfølgelig ikke på hva det heller heter nå) til oriflame og smurte med bomullspinne inni nesa. Ellers hadde jeg ingen andre plager og huden ble kjempe fin (har endel arr som jeg gjerne skulle fått bort). Men, noen trenger mer enn 1 kur; jeg er vel en av de som skulle hatt en til da det kom tilbake noe en god stund etter at jeg avsluttet kuren, bare så du er obs på det. Men huden er mye bedre nå enn før jeg startet kuren. Bare gled deg og husk å hold deg unna sola Anonymous poster hash: dcb35...2ec
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #3 Skrevet 26. september 2016 Må man holde seg unna alkohol på denne kuren? Anonymous poster hash: c4835...8be
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #4 Skrevet 26. september 2016 Jeg har gått på 1 pille om dagen siden mai. Hudlegen ønsker at jeg skal gå på lavdose i rundt 2 år. Siden det er lavdose så har ikke mye av bivirkningene kommet men jeg har tørre lepper. Det kom etter rundt 2 uker. Samme med mer kviser. Etter rundt 4-5 uker så ble det klar bedring. Nå har jeg ikke en eneste kvise (men hele ansiktet full av dype arr 😢 ) Anonymous poster hash: 5bf1f...c74
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #5 Skrevet 26. september 2016 Har du prøvd den nye? Zalna? Skal være bra👌🏼 Anonymous poster hash: f63db...a7c
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #6 Skrevet 26. september 2016 Må man holde seg unna alkohol på denne kuren? Anonymous poster hash: c4835...8be Siden kuren er så tøff for leveren så er det smart å holde seg helt unna alkohol - selv om det ikke står noe om det. Er man så plaget at man velger å ta denne kuren så vil jeg tro at det er et lite offer å være alkoholfri den perioden kuren varer. Anonymous poster hash: 1f9bc...17a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #7 Skrevet 26. september 2016 Har gått på kuren nå i 5 mnd, skal gå på den i totalt 8 mnd. Fikk bivirkninger på 2. dagen, det var da det begynte å gjøre vondt achillisen (hælen). Var så ille at jeg ikke kunne bøye føttene da jeg gikk, så slepte dem over gulvet i begynnelsen. Og etter 1 uke begynte leppene å bli tørre. Eneste lypsylen jeg har funnet ut til nå, som kun funker er Eucerin Acute Lip Balm.Har aldri hatt noe rødhet i ansiktet, flassa minimalt, men har fått store munnsår på begge munnvikene, og leppene har sprukket og revnet tusen ganger, så teipa munnen med gaffateip i begynnelsen, så kjøpte jeg sånn plaster på rull på Apoteket og teipa munnvikene sammen, så slipper den revninga nå! Og jeg har alvorlig depresjon fra før av, men har ikke merket noe forverring av det.Men jeg storkoser meg egentlig mer med denne kuren enn den er til besvær. Sleit noe eksremt med fett hår (måtte dusje håret hver dag), og oljete hud. Nå dusjer jeg håret 1-2 ganger i uken! :biggrin: Anonymous poster hash: 7c191...90a
Magia Skrevet 27. september 2016 #8 Skrevet 27. september 2016 Jeg gikk på de for et par år siden. Det var et rent helvete. Bivirkningene kom litt gradvis, men de bare økte og økte utover i kuren. Men jeg var supermotivert. Det er mer enn et kosmetisk problem å ha mye kviser - husker hvor vonde de var, i tillegg til at det er skjemmende. Voksne skal liksom ikke ha så mye kviser. Til leppene brukte jeg purelan brystvortekrem (hadde litt småangst for å miste den ut sv lomma og at noen skulle plukke den opp for meg og se hva det var. Teit, jeg vet ). Leppene ble så inderlig tørre langt ned i lagene. Jeg fikk sår i hele nesa og sårskorper i øyenkroken som sprakk opp hele tiden. Jeg fikk også smerter i ledd og var veldig stiv i hele kroppen. Det tæra mer og mer på meg. Men du verden så godt det var å bli ferdig med det. Det er et rent lite helvete å gå i årevis med betent og boblende ansikt! Det er vel tre år siden jeg avslutta kuren nå tror jeg, og jeg kan telle på en hånd hvor mange kviser jeg har hatt siden. De få jeg har hatt har også bare vært sånne bittesmå, overfladiske prikker. Jeg vurderer litt å gjøre noe med kvisearrene mine da, men vi får se.
Magia Skrevet 27. september 2016 #9 Skrevet 27. september 2016 Forresten, en ting å glede seg til (hvis kuren fungerer): når huden er kurert kan du bruke hva som helst av kremer på den. Du slipper å hele tiden granske hva det er du gjør feil og du slipper den store skuffelsen det er når du prøver et ny regime med rens og krem og sånt som lover å fjerne kviser som ikke funker. Nå kan jeg smøre med spenol hvis det er eneste tilgjengelige, og jeg får ikke kviser for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå