Gå til innhold

Så veldig vonde eggeløsninger etter operasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fjernet livmor, livmorhals og eggleder i mai, eggstokkene står igjen. Jeg sluttet også på p-piller i samme slengen (for de trenger jeg jo ikke lenger 😂). Er 27 år om det har noe å si.

Det er nå fjerde gangen siden operasjonen at jeg har eggløsning og det er så grusomt vondt, spesielt når det er på venstre siden. Det gjør vondt å sitte tett opp og ned, vondt å reise meg, vondt å gå. Det stråler helt opp til ribbeina og nedover låret.. husker ikke hvordan eggeløsningene var før jeg begynte på p-piller, så lurer vel egentlig bare på om det er normalt?

Har hatt cyster før, men da har det kommet plutselig (når de sprekker) og vært vondt og ømt lenge. Nå kommer det gradvis og gir seg etter 1-3 dager.

Anonymous poster hash: 61537...27d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, dessverre, men jeg har et spørsmål til deg... Håper det er greit.

Hvordan er det å ha samleie etter å ha fjernet livmor og livmorhals? Som normalt eller annerledes?

Anonymous poster hash: 7f8d6...965

Skrevet

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, dessverre, men jeg har et spørsmål til deg... Håper det er greit.

Hvordan er det å ha samleie etter å ha fjernet livmor og livmorhals? Som normalt eller annerledes?

Selvfølgelig helt i orden med spm, hadde selv titusen av de før min op. (Skal du gjøre det?).

Det er helt som normalt, får bare ikke vondt under samleie lenger :) Kjæresten kjenner heller ikke noe sørlig forskjell, muligens litt kortere skjede!?

Skrevet

Selvfølgelig helt i orden med spm, hadde selv titusen av de før min op. (Skal du gjøre det?).

Det er helt som normalt, får bare ikke vondt under samleie lenger :) Kjæresten kjenner heller ikke noe sørlig forskjell, muligens litt kortere skjede!?

Tusen takk for svar :)

Ja, jeg skal muligens det, venter på utredning for å få avklart hva som skal gjøres. Har livmorhalskreft i nærmeste familie, så ønsker å sikre meg best mulig siden jeg uansett må i narkose etterhvert.

Jeg har allerede litt kort livmorhals, men det blir vel en vanesak :)

Håper du kan få svar på det du lurer på av noen andre her :)

Skrevet

Det kan være du kjenner arrvev.

Prøv å tøye hoftebøyeren (google tøyning og hoftebøyer) daglig fremover til neste eggløsning, for noen kan det hjelpe. Er den muskelen stram så blir den litt tykkere i omkrets, og det kan kjennes i eggstokkene ved eggløsning.

Ellers kan faktisk akupunktur hjelpe for en del også. Det kan påvirke arrvev i området.

(og jada, du vil få mange som sier det bare er tull - men jeg har sett det hos mange)

Anonymous poster hash: 7c924...3bc
Skrevet

Det kan være du kjenner arrvev.

Prøv å tøye hoftebøyeren (google tøyning og hoftebøyer) daglig fremover til neste eggløsning, for noen kan det hjelpe. Er den muskelen stram så blir den litt tykkere i omkrets, og det kan kjennes i eggstokkene ved eggløsning.

Ellers kan faktisk akupunktur hjelpe for en del også. Det kan påvirke arrvev i området.

(og jada, du vil få mange som sier det bare er tull - men jeg har sett det hos mange)

Anonymous poster hash: 7c924...3bc

Tusen takk for svar! :) Litt usikker på hvor mye mer jeg får tøya, for jeg kan gå i begge spagatene :P Akupunktur har jeg dog ikke prøvd, så det skal testes. Snakket med min mor nå, og hun mener jeg alltid har hatt veldig vondt under eggløsning, så mulig jeg bare er sånn :P

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Ja, jeg skal muligens det, venter på utredning for å få avklart hva som skal gjøres. Har livmorhalskreft i nærmeste familie, så ønsker å sikre meg best mulig siden jeg uansett må i narkose etterhvert.

Jeg har allerede litt kort livmorhals, men det blir vel en vanesak :)

Håper du kan få svar på det du lurer på av noen andre her :)

Uff, da er det likegreit å kvitte seg med møkka, ja. Min ble fjernet i hast da jeg holdt på å blø i hjel, så rakk ikke tenke så mye over det. Men har et mye bedre liv nå enn før operasjonen, bare vær obs på at det tar litt tid å komme seg, stingene i skjeden sitter i i 2 mnd, og jeg følte meg ikke helt normal før etter det. Det var vondt i ca to-tre uker, men ømt en stund etter (men da bare i toppen av skjeden). Hadde sex etter tre og en halv uke ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...