Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #1 Skrevet 26. september 2016 Vi har et barn som har blitt mobbet på skolen. Skolen tar tak, så er mobbing tilbake etter litt tid. Nå er det gått så langt at ungen har angst for å dra på skolen. Jeg vil bytte skole på barnet. Mener at dette ikke er bra for barnet. Far er uenig og mener barnet må prøve mer. Anonymous poster hash: 1f49a...159
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #2 Skrevet 26. september 2016 Jeg ville ikke byttet skole, men krevd et enkeltvedtak slik at skolen må prøve mer. Det er feil at barnet skal prøve mer. Anonymous poster hash: b1717...83d
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #3 Skrevet 26. september 2016 Jeg ville ikke byttet skole, men krevd et enkeltvedtak slik at skolen må prøve mer. Det er feil at barnet skal prøve mer. Anonymous poster hash: b1717...83d Det er en 9a mobbe sak på dette. Men blir ikke bedre. Anonymous poster hash: 1f49a...159
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #4 Skrevet 26. september 2016 Enige med dere begge. Det dere må gjøre nå er å kreve et møte med skolen omgående. Der må dere gi skolen en frist til å få orden på dette en gang for alle. Er ikke ting blitt bedre innen frisen så politianmelder dere skolen. Da får Skoleetaten (husker ikke hva det heter) vite om det og skolen MÅ gjøre noe. Krev at mobberen eller mobberne har en person på seg i friminuttene sånn at de ikke skal kunne komme i kontakt med ditt barn. Dette vet jeg har vært gjort andre steder. Ofte er det også en gruppe barn som hauser opp hverandre, disse bør splittes. Jeg er ikke for at den som blir mobbet skal bytte skole, det er mobberen. Legg også dette som et krav til skolen. Anonymous poster hash: 00864...530
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #6 Skrevet 26. september 2016 Det er feil at barnet blir straffet ved å bytte skole mens mobberen går fri, men jeg syns likevel at det kan være greit å svelge en kamel og gi barnet en ny start. Spør barnet også hva det ønsker, tross alt h*n som må leve med et hver ukedag. Anonymous poster hash: ee130...d75
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #7 Skrevet 26. september 2016 Det er en 9a mobbe sak på dette. Men blir ikke bedre. Anonymous poster hash: 1f49a...159 Blir det ikke bedre så bytt. Vi hadde også et tiltak som ikke fungerte. Veldig glad for at vi byttet skole og ikle ventet ekstra... Anonymous poster hash: 1e739...a5d
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #8 Skrevet 26. september 2016 Hva mener barnet selv?! Han sier selv han vil gå på en skole der han ikke blir mobbet. Anonymous poster hash: 1f49a...159
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #9 Skrevet 26. september 2016 Er det noe jeg kan Gjøre så mobber blir tatt hardere. Rektor sa selv til meg I dag at de ser problemene stammer fra mor så jeg blir jo litt skremt av hvordan fremtiden til dette barnet blir og. Dette barnet mobber flere enn mitt. Anonymous poster hash: 1f49a...159
Mamma til 2 søte Skrevet 26. september 2016 #10 Skrevet 26. september 2016 Er det noe jeg kan Gjøre så mobber blir tatt hardere. Rektor sa selv til meg I dag at de ser problemene stammer fra mor så jeg blir jo litt skremt av hvordan fremtiden til dette barnet blir og. Dette barnet mobber flere enn mitt. Anonymous poster hash: 1f49a...159 Hæ? Har de lov til å si sånt?? Uansett, de tar jo ikke tak i problemet nok. De lar det jo begynne igjen. De skal jo hele tiden være oppmerksom slik at mobbing ikke starter igjen. Her er det jo uten tvil skolen som ikke gjør jobben sin!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #11 Skrevet 26. september 2016 Jeg ble mobbet, og bytter skole etter jul i 3.klasse. Er sjeleglad for det byttet. Kom inn i en klasse med et godt miljø og en helt super lærer. Jeg kom inn som den nye og spennende jenta i klassen, hun alle ville sitte ved siden av, gå sammen med i friminuttet og bli kjent med. Takk gud for det skolebyttet. I 2,5 år hadde jeg blitt plaget, fysisk og muntlig, kalt de verste ting, dyttet, slått, skolesekken tømt i vanndammer osv, det var et helvete. Har aldri blitt ertet igjen etter at jeg byttet skole. Anonymous poster hash: da1cd...3b1
Luksusdyret Skrevet 26. september 2016 #12 Skrevet 26. september 2016 Er det noe jeg kan Gjøre så mobber blir tatt hardere. Rektor sa selv til meg I dag at de ser problemene stammer fra mor så jeg blir jo litt skremt av hvordan fremtiden til dette barnet blir og. Dette barnet mobber flere enn mitt. Anonymous poster hash: 1f49a...159 Da hadde jeg byttet skole. Rektor har her brutt taushetsplikten - for deg er det totalt unødvendig å vite hvorfor mobberen har problemer. Samtidig som det virker som om rektor "legitimerer" mobbingen ved å legge skylden på barnets mor.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #13 Skrevet 26. september 2016 Er det noe jeg kan Gjøre så mobber blir tatt hardere. Rektor sa selv til meg I dag at de ser problemene stammer fra mor så jeg blir jo litt skremt av hvordan fremtiden til dette barnet blir og. Dette barnet mobber flere enn mitt. Anonymous poster hash: 1f49a...159 DA hadde jeg byttet skole OG sendt brev til fylkesmannen vedr. skolen sin manglende oppfølging i mobbesak Anonymous poster hash: b1717...83d
Gjest Antarctica Skrevet 26. september 2016 #14 Skrevet 26. september 2016 Du har rett, hvis barnet er enig. Syns ikke et barn skal lære å tåle og holde ut bare for å bli tøffere. Noen sier "av skade blir man klok", men jeg tror på Else Michelets ord: "av skade blir man først og fremst skadd."
februarprins2013 Skrevet 26. september 2016 #15 Skrevet 26. september 2016 enig med far, er mobbere som bør gå, ikke din sønn
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #16 Skrevet 26. september 2016 er mobbere som bør gå, ikke din sønn Men tenker du at det er realistisk? Anonymous poster hash: b1717...83d
Mandala Skrevet 26. september 2016 #17 Skrevet 26. september 2016 (endret) Jeg hadde absolutt byttet skole. Jeg har selv erfaring med mine barn at skolebytte kan være det beste. Ingen av dem opplevde å bli mobbet, men det var mistrivsel av ulike årsaker. Begge har fått det mye bedre etter bytte av skole. Selvsagt vet man aldri hvordan det blir på en ny skole, men man vet hva man har nå. Og man vet at det ikke er bra og at barnet mistrives og blir psykisk skadet dag etter dag. Endret 26. september 2016 av Mandala
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #18 Skrevet 26. september 2016 BYTT SKOLE NÅ! Det er lett å sitte og si at det er mobberne som må ta konsekvensene for sine handlinger og det er dem som skal og må bytte skole. Realiteten er ofte den at i et mobbescenario er den som blir mobbet ofte fullstendig utstøtt av flere og det er etablert et mønster som sjelden lar seg bryte selv om de 2-3 værste plageåndene forsvinner. Da er det MYE bedre at den sårbare (offeret) får en sjanse til å starte med banke ark, og redefinere seg selv i en ny skolehverdag med nye venner. Dessuten...dere har jo faktisk prøvd å ta ta i dette, men skolen evner jo tydeligvis ikke å sette inn effektive tiltak. Hvor lenge skal ungen være forsøkskanin for å se om "det bedrer seg"? 1 mnd, 1 år, 2 år, 10 år? Du kan jo spørre far om han hadde synes det var OK å ha en arbeidshverdag som var preget av den behandlingen deres barn blir utsatt for? Har selv blitt mobbet på skolen, vi endte med å flytte. Lykkeligste dagen i mitt liv. Var 10 år. Hadde byttet skole i morgen! Anonymous poster hash: 7d7e0...bfa
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #19 Skrevet 26. september 2016 enig med far, er mobbere som bør gå, ikke din sønn du er rett og slett ikke kvalifisert til å gi råd, når du klarer å lire av deg slike dumheter. Memo til deg neste gang det klør i fingrene etter å knatte på tastaturet...LA VÆRE! Anonymous poster hash: 7d7e0...bfa
Isola&Lille+julegave Skrevet 27. september 2016 #20 Skrevet 27. september 2016 Jeg hadde byttet skole. Slike ting blir aldri bra. Gutten din fortjener en ny start!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå