Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #1 Skrevet 26. september 2016 Først må jeg nevne at jeg har et meget anstrengt forhold til barnefar. Han tålte ikke at jeg forlot han og nekter for at det var gode grunner til at jeg gjorde det og snur på alt og spiller offer. Så jeg er rett og slett redd mannen og hva han lurer nettverket til å tro. Når han har barna (6-11 år) så kan han kjøre innom huset mitt og barna springer inn å henter saker og ting de trenger. Jeg har kode på døren. Tror ikke han går inn selv om han sikkert har veldig lyst. Men har opplevd at plutselig står barna mine midt i rommet eller finner masse rot for barna har vært innom og hentet skiklær eller badetøy. Saker og ting som gjerne ikke blir levert tilbake. Dette er sikkert normalt i et godt samarbeid. Men her er samarbeidet ikkerksisterende, jeg stoler ikke på han og dessuten har jeg oversikt over hva som blir tatt ut av huset når jeg ikke er hjemme. Anonymous poster hash: 6faec...8fe
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #2 Skrevet 26. september 2016 Jeg ville fått ham med på mekling igjen. Hvis han går inn i huset ditt uten din vitende og aksept, så gjør han egentlig noe ulovlig. Du må gjøre det klart at han ikke har noe med å gå inn i ditt hus, og også at han må avtale med deg hvis barna mangler noe og trenger det. Så må han ansvarliggjøres med at han må planlegge samværet slik at det blir minst mulig behov for at de trenger å dra hjemom når han er hos dem - understrek at dette er for barnas del også, at det blir mer forutsigbart for barna. Du må gjøre en avtale med ham (og barna) at hvis de skal hente noe hjemme hos deg når de er hos far, så skal de ALLTID avtale det med deg på forhånd OG du skal vite hva som tas med OG far har ansvar for at han bringer med dette tilbake samtidig som han leverer barna. Men hovedregelen du og han må avtale er at han må planlegge samværene så godt at barna har det de trenger når de er hos han. Det virker som om han gjør dette for å provosere deg og å kontrollere deg. Jeg hadde nesten vurdert å montere et kamera i gangen eller rett utenfor utgangsdøren uten at barna vet det, da vil du se om han også blir med inn - for det ville jeg ikke akseptert. Jeg ville også vært skeptisk med tanke på at han kanskje kan koden til ytterdøren din. Når det kommer til barna så må du også si til dem at de må avtale med deg før de ev. trenger å hente noe hjemme når de er hos far. Og så må du lære dem at de ikke bare kan rote rundt og så dra. Om det ikke blir noen ordning så ville jeg vurdert å sette foten ned og endret kodet på ytterdøren de ukene barna er hos far slik at far MÅ avtale å hente ting når du er hjemme. Få ham med på en ny mekling! Anonymous poster hash: a0e39...01a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #3 Skrevet 26. september 2016 Mekling må nok til her ja, og ville laget en slags kontrakt på at alt av klær og utstyr som sendes med barna på samvær SKAL ALLTID sendes med tilbake. Ta gjerne bilder av det som legges i bagen til ungene så du har bevis. Helt til dette fungerer. Hadde ikke godtatt at ungene plutselig kommer hjem for å hente ting. Vurder å skifte til gammeldags lås igjen og ikke la de ha nøkler? Anonymous poster hash: 9c4bf...1da
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #4 Skrevet 26. september 2016 Bytt kode på døra hver gang ungene drar på samvær. Bytt tilbake til den gamle koden når ungene er tilbake hos deg. Da slipper de å huske flere koder. Anonymous poster hash: fd321...34f
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #5 Skrevet 26. september 2016 Bytt kode på døra hver gang ungene drar på samvær. Bytt tilbake til den gamle koden når ungene er tilbake hos deg. Da slipper de å huske flere koder. Anonymous poster hash: fd321...34f Dette hadde jeg gjort hvis ikke barnefar skjerper seg. Anonymous poster hash: faf4c...181
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #6 Skrevet 27. september 2016 Jeg må si meg uenig med de andre her. Jeg skjønner at det er ubehagelig at eksen kommer på den måten, men synes likevel ike det er riktig å nekte barna adgang. Barna har to hjem, og jeg synes det blir helt feil å stenge dem ute fra det ene hjemmet sitt i den perioden de bor i det andre. Da lar du konfliktene mellom deg og eksen gå ut over barna, og det er ikke riktig. Men det er barna, og ikke eksen, som skal ha tilgang. Jeg liker forslage om åsette op et kamera i gangen som barna ikke vet om.Da kan du sjekke om han blir med dem inn, og eventuelt reagere dersom han gjør det. Når det gjelder rot, og hva som er greit og ikke å ta med, så tenker jeg at det er noe du må snakke med barna om. De må ansvarliggjøres på at de gjerne kan hente tingene sine, men ikke får lov til å rote når de gjør det. Ting som barna eier mener jeg de bør få lov å hente hvis de vil det. Ting du eier får de selvsagt ikke ta med seg uten å ha klarert det med deg. Anonymous poster hash: f7626...4dd
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #7 Skrevet 27. september 2016 Jeg synes det ville vært rimelig spessielt å nekte sine egne barn å komme innom for å hente ting de har glemt eller til og med å skifte kode på dere for å hindre dem i å komme inn. Gjør heller det samme når noe ligger igjen hos far. Kjør innom og be ungene hente det. Anonymous poster hash: 36023...d6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå