Gå til innhold

Noen som har hatt eggstokkreft?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke symptomer hadde dere, og hvordan ble det undersøkt for å se om det var kreft og hendelsesforløpet deretter? Skal til legen snart siden jeg har veldig mye symptomer på det og er veldig redd 🙁

 

Anonymous poster hash: 44ead...312

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Undersøkelsene er i hovedsak ultralyd, MR, blodprøver og anamnese.

 

Behandlingsløpet varierer fra person til person alt etter hvor langtkommet kreften er, hvor den sitter, hvor dårlig man er osv. Alt fra cellegift til operasjon.

 

Anonymous poster hash: 73835...b74

Skrevet

Jeg var redd jeg hadde det...

 

Hadde smerter, ubehag, press og etterhvert en stor kul. Når jeg lå på ryggen bilde det opp på magen og jeg kunne kjenne en kul som jeg trodde var livmora

 

Fikk ul hos gynekolog og han sa jeg hadde en stor svulst på 13 cm i diameter. Han henviste meg til sykehus og tok blodprøver

 

Markørene på blodprøvene viste ikke tegn til kreft og jeg måtte ta ct

 

Ct viste en svulst på 20 cm i diameter, den vokste fort så uken etter lå jeg på operasjonsbordet

 

Da de åpnet opp fant de en svulst på 40 cm, den dekket hele buken min og de jobbet i mange timer for å få den ut. Siden de ikke visste om den var godartet fjernet de begge egglederne selv om svulsten hadde sitt utspring på bare den ene.

 

Jeg ble smelt rett i overgangsalderen og det var grusomt, et sjokk for kroppen. Men siden de ikke visste om den var godartet fikk jeg ikke ta hormintilskudd for å lette plagene

 

Svulsten ble sendt inn og resultatet ble heldigvis at den var godartet og jeg fikk begynne på hormintilskudd

 

Anonymous poster hash: 0552e...c62

Skrevet

Jeg var redd jeg hadde det...

 

Hadde smerter, ubehag, press og etterhvert en stor kul. Når jeg lå på ryggen bilde det opp på magen og jeg kunne kjenne en kul som jeg trodde var livmora

 

Fikk ul hos gynekolog og han sa jeg hadde en stor svulst på 13 cm i diameter. Han henviste meg til sykehus og tok blodprøver

 

Markørene på blodprøvene viste ikke tegn til kreft og jeg måtte ta ct

 

Ct viste en svulst på 20 cm i diameter, den vokste fort så uken etter lå jeg på operasjonsbordet

 

Da de åpnet opp fant de en svulst på 40 cm, den dekket hele buken min og de jobbet i mange timer for å få den ut. Siden de ikke visste om den var godartet fjernet de begge egglederne selv om svulsten hadde sitt utspring på bare den ene.

 

Jeg ble smelt rett i overgangsalderen og det var grusomt, et sjokk for kroppen. Men siden de ikke visste om den var godartet fikk jeg ikke ta hormintilskudd for å lette plagene

 

Svulsten ble sendt inn og resultatet ble heldigvis at den var godartet og jeg fikk begynne på hormintilskudd

 

Anonymous poster hash: 0552e...c62

De fjernet begge eggstokkene og egglederne, ikke bare egglederne som jeg skrev

 

Anonymous poster hash: 0552e...c62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...