Gå til innhold

Gule stafylokokker infeksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg ble ikke sykemeldt!? Selv om jeg jobber i helsevesenet og steller mennesker. Leder vil ikke ha meg ut i avdelingen,så jeg skal sitte på kontoret hennes og drikke kaffe sa hun.

Har aldri vært sykemeldt i mine 25 yrkesaktive år, men trodde dette kvalifiserte til sykemelding

Anonymous poster hash: c5c4d...881

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg ble ikke sykemeldt!? Selv om jeg jobber i helsevesenet og steller mennesker. Leder vil ikke ha meg ut i avdelingen,så jeg skal sitte på kontoret hennes og drikke kaffe sa hun.

Har aldri vært sykemeldt i mine 25 yrkesaktive år, men trodde dette kvalifiserte til sykemelding

Har iallefall høyrt om fleire i helsevesenet som har vorte sjukemelde når dei har hatt infeksjon med gule staff, men det kjem gjerne an på kvar du har infeksjonen, om det er ein stad som er lett å dekke til. Så lenge det ikkje er på hendene eller i ansiktet, så kjem ein langt med god handhygiene.

Skrevet

Jeg hadde det i ansiktet for noen få år siden. Var aldri snakk om å sykemelde meg. Satte på en bandasje som dekket såret helt, så gikk det fint.

Anonymous poster hash: 2be82...3f3
Skrevet

Har iallefall høyrt om fleire i helsevesenet som har vorte sjukemelde når dei har hatt infeksjon med gule staff, men det kjem gjerne an på kvar du har infeksjonen, om det er ein stad som er lett å dekke til. Så lenge det ikkje er på hendene eller i ansiktet, så kjem ein langt med god handhygiene.

Er på hendene :( Vel,jeg sitter her med kaffekoppen på sjefens kontor.

Skrevet

Er på hendene :( Vel,jeg sitter her med kaffekoppen på sjefens kontor.

Mye man kan gjøre. Omtrent alle ligger vel etter med journalrevisjon f eks?

Anonymous poster hash: bd1af...9b8

Skrevet

Ta på det hansker og jobb i vei med alt forefallende. Ikke noe verre enn det.

Skrevet

Hva slags leder har du egentlig?

Det skal vurderes tilrettelegging. Du og din leder skal i fellesskap se på hvilke oppgaver du kan og ikke kan gjøre.

Og jobber du i helsevesenet bør dere ha god kompetanse på hygiene og verneutstyr. Forbinding og hansker løser mye.

Anonymous poster hash: 6df8e...01b

Skrevet

Jeg jobber i matbutikk og jeg får ikke jobbe om jeg har slikt. Helt klare grenser på hva vi ikke kan komme på jobb med. Det er noen som ikke skjønner hvorfor regelen er slik, men det skjønn jeg velidg godt. Selv har jeg hatt gule stafelikokker og vet hvor ubehagelig det er, men nå har jeg ett barn som må bli lagt inn på sykehuset om hun får det. Noen er flinke til å hindre smitte når de er syke, andre er ikke det derfor ett er det så strengt. Vi i en matbutikk håndteres mye mat, mye som ikke er innpakket og det er mange mennesker. Ikke alltid lett å forhindre smitte uansett hvor forsiktig du er.

Og hadde jeg møtt noen i helsevesenet som hadde dette om jeg kom til disse så hadde jeg blitt rasende. For meg er det ikke ett stort problem å bli smittet, men blir jeg smittet må jeg fysisk flytte ut av huset til jeg er smittefri. Dette for å ikke smitte mitt barn som ikke tåler å bli smittet.

Hadde du jobbet på ett kontor, greit nok men ikke når du jobber i helsevesenet. Du vet ikke hvem du faktisk møter på og hele historien. Du får journalen til pasienten, men der står ikke alt. Syns sjefen din gjør helt rett i å la deg ikke få gjøre jobben din. Egentlig burde hun sjekket ut lovene som gjalt hos dere ang dette slik at du kunne tatt de med til legen og fått en sykemelding.

Anonymous poster hash: 9fb5a...149

Skrevet

Jeg jobber i matbutikk og jeg får ikke jobbe om jeg har slikt. Helt klare grenser på hva vi ikke kan komme på jobb med. Det er noen som ikke skjønner hvorfor regelen er slik, men det skjønn jeg velidg godt. Selv har jeg hatt gule stafelikokker og vet hvor ubehagelig det er, men nå har jeg ett barn som må bli lagt inn på sykehuset om hun får det. Noen er flinke til å hindre smitte når de er syke, andre er ikke det derfor ett er det så strengt. Vi i en matbutikk håndteres mye mat, mye som ikke er innpakket og det er mange mennesker. Ikke alltid lett å forhindre smitte uansett hvor forsiktig du er.

Og hadde jeg møtt noen i helsevesenet som hadde dette om jeg kom til disse så hadde jeg blitt rasende. For meg er det ikke ett stort problem å bli smittet, men blir jeg smittet må jeg fysisk flytte ut av huset til jeg er smittefri. Dette for å ikke smitte mitt barn som ikke tåler å bli smittet.

Hadde du jobbet på ett kontor, greit nok men ikke når du jobber i helsevesenet. Du vet ikke hvem du faktisk møter på og hele historien. Du får journalen til pasienten, men der står ikke alt. Syns sjefen din gjør helt rett i å la deg ikke få gjøre jobben din. Egentlig burde hun sjekket ut lovene som gjalt hos dere ang dette slik at du kunne tatt de med til legen og fått en sykemelding.

Hele poenget er at man kan omplasseres en periode så man ikke har pasientkontakt. Man kan revidere journaler, man kan ta seg av bestillinger, man kan arkivere, man kan svare på telefoner.

Anonymous poster hash: bd1af...9b8

Skrevet

Fikk det i ansiktet for noen år siden etter å ha blitt stukket av noen mannevonde mygg. Jeg ble sykemeldt i en uke. Var sikkert hardt angrepet. Klarte ikke å bevege nakken og lå på sofaen hele uken.

Anonymous poster hash: 5444c...2b4

Skrevet

Legen sa jeg ikke skulle dekke det til,ringte og spurte om det var ok med hansker så jeg kunne få gjort litt på jobb. Nei var svaret,det skal holdes i ro sa han. Jeg kunne være selskapelig med pasientene mente han. Da jeg sa dette til leder omtrent steilet hun,å komme ut i avdelingen var uaktuelt.

Og infeksjonen Ser virkelig ikke pen ut heller,så skjønner henne.

Skrevet

Legen sa jeg ikke skulle dekke det til,ringte og spurte om det var ok med hansker så jeg kunne få gjort litt på jobb. Nei var svaret,det skal holdes i ro sa han. Jeg kunne være selskapelig med pasientene mente han. Da jeg sa dette til leder omtrent steilet hun,å komme ut i avdelingen var uaktuelt.

Jeg svarte tidligere, fikk det i ansiktet. Jeg fikk beskjed fra legen om å dekke til - både for min del og andres del.

Du får ta kontorarbeid for sjefen inntil du er frisk, så blir både sjefen og legen fornøyd ;)

Anonymous poster hash: 2be82...3f3

Skrevet

....du vet tydeligvis ikke at gule stafylokokker regnes som en del av normalfloraen, og er noe mange/de fleste av oss går rundt med...?

https://sml.snl.no/stafylokokker

"..,S. aureus (lat. 'gyllen stafylokokk'), gul stafylokokk, har navn etter sine gullgule kolonier. Den finnes på huden, i nesen, svelget og endetarmen hos friske personer..."

Den kan gi opphav til infeksjoner, og har man aktiv infeksjon og jobber med mat/innenfor helse kan det være fornuftig med smittetiltak. Men hvis alle som har gule staff'er i normalfloraen måtte holdt seg hjemme hadde det blitt få på jobb!

Anonymous poster hash: c517a...7c7

Skrevet

Hvorfor spurte du han ikke hvordan du skal kunne gjøre jobben din om du skal holde hennen i ro?

Anonymous poster hash: 82365...08c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...