Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #1 Skrevet 25. september 2016 ... og når står dere opp i forhold til at dere må ut døra? Og når er dere i seng? Er det fellesfrokost med lys på bordet? Eller skiva i hånda på vei ut døra? Og hva med i helgene? Anonymous poster hash: d0d9d...9c1
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 25. september 2016 #2 Skrevet 25. september 2016 I ukedagene spiser barna forran ipad mens jeg steller meg (jeg spiser på jobb) I helgene har vi koselige frokoststunder, med lys og hele pakken
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #3 Skrevet 25. september 2016 En skive til hvert barn før jeg vinker dem avsted. Så spiser vi. Anonymous poster hash: ea949...48e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #4 Skrevet 25. september 2016 Før sommeren, meg og ungene rundt bordet, noen trøttere enn andre. Men koselig likevel. Nå, ungene foran tven, mens jeg står og spyr på kjøkkenet. Gleder meg til nestemann er ute av magen. Anonymous poster hash: 96474...ec7
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #5 Skrevet 25. september 2016 Alle spiser på forskjellige tider. Ungene lager og spiser frokost samtidig da, og lager seg matpakke. Mannen spiser frokost alene, og jeg til slutt alene Anonymous poster hash: 92ae9...98a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #6 Skrevet 25. september 2016 Jeg og barnet står opp og steller oss. Jeg smører mat til oss begge ved kjøkkenbenken. Vi spiser sammen ved bordet. Jeg er litt kjappere med spisingen så da rydder jeg mens barnet ser litt på iPad mens siste rest av frokost går ned. Mannen slenger i seg en skive ved kjøkkenbenken før han drar på jobb. Helgene er stort sett like. Jeg og barnet spiser sammen mens pappaen spiser når han står opp. Vi er ikke frokost-mennesker noen av oss... Anonymous poster hash: c2755...6b7
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #7 Skrevet 25. september 2016 ... og når står dere opp i forhold til at dere må ut døra? Og når er dere i seng? Er det fellesfrokost med lys på bordet? Eller skiva i hånda på vei ut døra? Og hva med i helgene? Anonymous poster hash: d0d9d...9c1 Vurderer å stå opp før for å få til en felles frokost.. Tenk så koselig❤️ Nå hiver ungene i seg noen skiver mens de ser på TV... Anonymous poster hash: 6373e...896
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #8 Skrevet 25. september 2016 I helgene spiser vi litt sen frokost, og har speilegg og godsaker på bordet. Anonymous poster hash: ea949...48e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #9 Skrevet 25. september 2016 Vurderer å stå opp før for å få til en felles frokost.. Tenk så koselig❤️ Nå hiver ungene i seg noen skiver mens de ser på TV... Anonymous poster hash: 6373e...896 Her beskrev du meg 😀 Legger opp til fellesfrokost i den mørke delen av året.. Men det eeer såååå vanskelig å stå opp! HI Anonymous poster hash: d0d9d...9c1
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #10 Skrevet 25. september 2016 Jeg står opp først og varmer opp rundstykk i ovnen mens jeg steller meg. Så vekker jeg poden og han spiser foran tvn mens jeg lager matpakke og diverse på kjøkkenet før jeg tilslutt ordner meg min faste knekkebrød med makrell. Jeg spiser det ved spisebordet siden poden ikke greier lukten av pålegget mitt. Så kjører jeg ham til skolen og jeg nyter en kaffe etterpå. Anonymous poster hash: 0a6fa...477
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #11 Skrevet 25. september 2016 Før sommeren, meg og ungene rundt bordet, noen trøttere enn andre. Men koselig likevel. Nå, ungene foran tven, mens jeg står og spyr på kjøkkenet. Gleder meg til nestemann er ute av magen. Anonymous poster hash: 96474...ec7 Kan du ikke kaste opp i et annet rom enn på kjøkkenet? 😳 Anonymous poster hash: 07933...e31
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #12 Skrevet 25. september 2016 Du spør om mer... Gutten legger seg ca kl 2130 på kvelden og vekkes kl 8, kjører til skolen kvart på ni. Jeg legger meg rett før tolv om kvelden og står opp halv åtte. I helgene er han oppe til jeg også legger meg, ca i tolvtiden. Står opp ca kl 9 lørdager og ti søndager. Frokosten er noe det samme som til hverdags. Spiser fortsatt ikke sammen pga lukta av makrell 😔 Anonymous poster hash: 0a6fa...477
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #13 Skrevet 25. september 2016 Barna og jeg spiser sammen om morgenen. Hva vi spiser varierer, i dag spiste bondeomelett. I uka går det i müsli, knekkebrød, gresk yoghurt, nøtter, honning, eggerøre, frukt, grønnsaksstaver og dip. Anonymous poster hash: 8a0f5...c8d
Mandala Skrevet 25. september 2016 #14 Skrevet 25. september 2016 Barna spiser etterhvert som de blir klare. De dagene bare mine barn er her spiser vi ca samtidig. De dagene alle barna er her får flesteparten spist sammen med noen, men ikke alle samtidig.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 25. september 2016 #15 Skrevet 25. september 2016 Vi står opp 7.30, eldste går kl 8, spiser frokost på skolen. Yngste går 8.15 sammen med meg, spiser rett før vi går eller i bilen. Jeg spiser frokost på jobb i 9-9.30 tiden. Begge ungene legger seg rundt 20.30 jeg legger meg i 23-24 tiden. I helgene lager vi ordentlig frokosten og spiser sammen
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #16 Skrevet 26. september 2016 Jeg står opp 06.15 (hvis yngste ikke har vekt meg allerede, morgenfugl), lager kaffe. Vekker eldste og mannen 6.30. Alle våkner til på sofaen eller leser/leker/tegner litt. Eldste hater å forte seg, og trenger en halvtime på å "våkne." Lager matpakker, finner fram klær. Ungene spiser frukt og/eller frokostblanding kl 7, hvis de orker (ikke frokostmennesker). Eldste gjør seg klar, kjører til skolen med mannen 7.30. Jeg dusjer, kler på minste, drar 08.15. Ungene legger seg kl 19, sovner mellom 19:30-20 alt etter hvor mye vi leser og skravler på senga. Jeg legger meg 22.30-23. Anonymous poster hash: ac825...9ff
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #17 Skrevet 26. september 2016 Ingen spiser frokost her hjemme. Mannen spiser frokost på jobb i 09.30 tiden (begynner kl 08) Jeg spiser frokost på jobb, en svart kaffe + et eple Barna spiser frokost i bhg/SFO Anonymous poster hash: cff96...f0a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #18 Skrevet 26. september 2016 Hverdager ringer klokka vår 0630. Barna vekkes like etterpå. Etter at alle har kledd på seg og ordnet seg sitter vi ved frokostbordet presis klokka 7. Spiser hjemmelagd kornblanding og brødskiver. Lager matpakker til jobb og skole. 7.40 går vi ut av døra. Og her er det ingen iPad eller TV som er på om morgenen hverdager. Det er forbeholdt helgemorgener. (Men ofte er bare en av oss voksne hjemme, jobber turnus og begynner så tidlig at jeg er ute av huset før de andre våkner) Anonymous poster hash: aab55...9a3
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #19 Skrevet 26. september 2016 Jeg står opp må straks, er ferdig kledd til kl 7 Vekker ungene og går på kjøkkenet og lager frokost til alle sammen (4 barn) mens de kler og steller seg Innen halv åtte sitter alle rundt bordet og spiser frokost sammen Går hjemmefra kl åtte Sekker, gymtøy o.l er gjort klar kvelden før Anonymous poster hash: da451...8ef
Mostly Harmless Skrevet 26. september 2016 #20 Skrevet 26. september 2016 Alle opp halv sju, vi steller hvert vårt barn, felles frokost ca kvart over sju (dog uten levende lys), mannen går kvart på åtte. Jeg går hjemme med ettåringen og leverer fireåringen i barnehagen mellom ni og ti. Guttene legger seg halv åtte. Da er det håp om at de sover til bortimot halv sju. Vi voksne bør være i seng til elleve, men der er det forskjell mellom teori og praksis...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #21 Skrevet 26. september 2016 Vi står opp ca 6-6.30. Barnet senest 6.45 Hundelufting Som regel ganske så felles frokost. Den som ikke skal sende av gårde barn drar tidligere enn den som skal det. Ca 20-30 min ved frokostbordet. Legger meg senest 22.30 og våkner som regel før klokka. Anonymous poster hash: fba5e...79a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #22 Skrevet 26. september 2016 Her beskrev du meg 😀 Legger opp til fellesfrokost i den mørke delen av året.. Men det eeer såååå vanskelig å stå opp! HI Anonymous poster hash: d0d9d...9c1 Hva med å la ungene spise når de står opp og så lage en felles tidlig lunsj? Det gjør vi. Da har vi tid å steke grove pannekaker, rundstykker som har hevet over natta, lage omlett, skjære opp litt frukt og grønt, dekke koselig bord med lys og servietter. Ungene er i godt humør siden de alt har fått litt mat i magen. I tillegg er det greit med påfyll av mat før vi tar turen ut i helgene. I ukedagene smører jeg niste mens ungene spiser frokost. Ingen iPad hos oss, hyggeligere å ha litt samtaler eller bare våkne i fred. Vi har forresten radioen på! Anonymous poster hash: 747e7...084
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #23 Skrevet 26. september 2016 Du spør om mer... Gutten legger seg ca kl 2130 på kvelden og vekkes kl 8, kjører til skolen kvart på ni. Jeg legger meg rett før tolv om kvelden og står opp halv åtte. I helgene er han oppe til jeg også legger meg, ca i tolvtiden. Står opp ca kl 9 lørdager og ti søndager. Frokosten er noe det samme som til hverdags. Spiser fortsatt ikke sammen pga lukta av makrell 😔 Anonymous poster hash: 0a6fa...477 Begynner skolen kl 9? Hvor lang skoledag har de og hvilket trinn går han på? Her begynner barneskolen kl 8.15 og ungdomsskolen kl 8.00 Anonymous poster hash: 747e7...084
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #24 Skrevet 26. september 2016 Jeg står opp 07.00. Steller meg. Vekker ungene 07.40 og steller/kler på de. Ut døra og de spiser frokost i barnehagen med alle barna (felles frokost med nybakt brød hver morgen). Jeg spiser på jobb. Anonymous poster hash: ee7d0...73a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #25 Skrevet 26. september 2016 I hverdagen står samboer opp før alle og stikker på 5 min uten å spise frokost. Av og til følger han eldste i barnehagen og da står de opp og bruker en halv time. Han spiser ikke og hun spiser da i bhagen. Dersom jeg følger i barnehagen sitter hun i sofaen og ser NRK super og spiser skive. Jeg steller meg selv og lillebror på 1 mnd imens. Jeg spiser når hun er i bhagen. I helgen prøver vi å sitte sammen og kose oss. Lager egg og bacon lørdag eller søndag morgen og koser oss lenge med frokostbordet. Middag spiser vi alltid sammen da. Så ja, ikke mye koselige frokostmåltider i ukedagene😜 Anonymous poster hash: 6b36c...a22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå