Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #1 Skrevet 25. september 2016 http://www.familieverden.no/Helse/Sikkerhet-og-forstehjelp/-Barn-skal-ikke-sitte-i-forsetet/ Vi har et sete med isofix og skal kjøpe et til snart (har to biler). Men vurderer et uten isofix også fordi vi har et barn som er veldig vanskelig på bilturer. Lurer derfor på om vi burde ha muligheten for å sette barnet foran om vi skal kjøre med barnet et alene. Skrur da selvfølgelig av airbag! Barnet gråter nesten med en gang det blir satt i bilen. Jeg setter bilsikring veldig høyt. Men blir veldig usikker her da trygg trafikk sier det er trygt mens andre eksperter mener motsatt. Jeg vil kun ha synspunkter på foran vs. bak. Ikke noe annet. Barnet sittet såklart bakovervendt, snu det pga. uro er uaktuelt. Anonymous poster hash: 1a415...51f
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #2 Skrevet 25. september 2016 Jeg har ikke egen bil, men låner mamma sin relativt ofte. Der har jeg barnet mitt bakovervendt foran, med avskrudd airbag. Jeg syns det er mye sikrere når jeg kjører alene. Har mye bedre kontroll og oversikt på barnet, kan kommunisere på en helt annen måte. NTF i Sverige, som er ledende i verden på sikring av barn i bil, mener det faktisk er mer trafikksikkert å ha barnet foran enn å ev. sitte å prøve å kommunisere med barnet i baksetet. Jeg har bare gode erfaringer med det.Husk å kjøpe et ekstraspeil til å feste på sidespeilet, så du ikke mister sikten til speilet pga bilstolen. Anonymous poster hash: 5cf37...828
februarprins2013 Skrevet 25. september 2016 #3 Skrevet 25. september 2016 tenker det er helt greit og sitte foran så lenge det ikke er Air bag eller den er slått av
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #4 Skrevet 25. september 2016 Du tenker da på babysetet? Ikke sete nr to? For sistnevnte blir veldig stort foran, det kommer til å sperre for mye sikt ut av passasjervinduet samt sidespeilet. Men babysetet foran har jeg bare gode erfaringer med. Min siste baby var veldig urolig bak, og da jeg flyttet henne frem, roet hun seg fordi hun så at jeg var der. Av og til fikk hun holde hånda mi, og ofte satt jeg og sang til henne. Det var koselig. Anonymous poster hash: 4cc5b...b94
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #5 Skrevet 25. september 2016 Du tenker da på babysetet? Ikke sete nr to? For sistnevnte blir veldig stort foran, det kommer til å sperre for mye sikt ut av passasjervinduet samt sidespeilet. Men babysetet foran har jeg bare gode erfaringer med. Min siste baby var veldig urolig bak, og da jeg flyttet henne frem, roet hun seg fordi hun så at jeg var der. Av og til fikk hun holde hånda mi, og ofte satt jeg og sang til henne. Det var koselig. Anonymous poster hash: 4cc5b...b94 Jeg bruker sete nr. 2 foran. Britax maxway. Men må monteres riktig og har ekstra sidespeil som gjør at jeg ikke mister noe sikt. Ville aldri satt et stort Besafe sete foran, f.eks, men finnes mange seter som ikke er like "breiale" og store Anonymous poster hash: 5cf37...828
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå