Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #1 Skrevet 25. september 2016 Irritabel tarm og pcos. Burde egentlig holde meg unna gluten, karbohydrater, sukker og laktose. Kål og løk og slike ting, samt en del stoffer som erstatter sukker. Syns det er så vanskelig, dyrt er det også. Hvordan spiser dere andre med irritabel tarm? Tåler dere glutenfritt brød o.l? Syns legen kan lite om dette og sammenheng med mat. Hvor kan man bestille en time slik at man kan få en bedre forståelse av hvordan alt henger sammen? Spesialist? Anonymous poster hash: 47020...a33
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #2 Skrevet 25. september 2016 Du kan prøve FODMAP. For irritabel tarm er det egentlig ikke noen fasit som hjelper for alle, det er bare å prøve seg frem og finne ut hva som er riktig for deg. Jeg kan feks ikke spise for mye av hjemmelagede knekkebrød, det gir meg kjempevondt i magen. Grøt gir meg noen ganger knip, noen ganger ikke. For meg er melk helt problemfritt. Epler gir meg vondt. Osvosv. Anonymous poster hash: 01a54...4d7
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #3 Skrevet 25. september 2016 Be om henvisning til ernæringsfysiolog, men som nevnt over her er det ingen fasit som passer alle med ibs. Jeg har det, men blir ikke dårlig av gluten, laktose ol. Anonymous poster hash: 4f5a8...429
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå