Gå til innhold

Normalt. Feber? Generelt spørsmål feber og barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønn har hatt lett feber i fire dager. 38 - 38,7. Bare forkjølet. I natt hadde han plutselig 39,9. Gav han paracet kl ett. Nå er kl ni og effekten burde ha gått ut nå men han har fortsatt 37,1.

Normalt at feber når en høy topp slik før den blir borte?

Hadde regnet med å dra på legevakten i dag men han virker forholdsvis grei i dag.

Erfaringer?

Anonymous poster hash: be688...f26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal vell kontakte lege etter 3-4 dagers feber.

Skrevet

Vi var hos legen dag tre og tok crp. Helt normalt. Dag tre gjelder forøvrig de minste barna. Legen min sa at jeg fint kunne vente til over helgen så lenge almenntilstanden var god og han spiste og drakk som normalt. Noe han har gjort.

Jeg dro likevel til legen fordi det nærmet seg helg.

Men nå var det ikke det tråden min handlet om da. Jeg stilte et spesifikt spørsmål om feber. 😊

HI

Skrevet

Det kan hende at han kokte ut det siste.evt så var det ei god natt med hvile som gjør at den gikk ned.kan fort komme tilbake om han herjer for mye

Skrevet

Det kan hende at han kokte ut det siste.evt så var det ei god natt med hvile som gjør at den gikk ned.kan fort komme tilbake om han herjer for mye

Vi tar det med ro i dag og holder han nok hjemme fra barnehagen i morgen. Men litt vanskelig å holde er glad toåring helt i ro da.

Tror jeg tar ny tur til legen i dag for sikkerhetsskyld. Mulig crp har utslag i dag.

Greit å få medisiner raskt OM han trenger det.

Takk for svar. 😊

Skrevet

Vi tar det med ro i dag og holder han nok hjemme fra barnehagen i morgen. Men litt vanskelig å holde er glad toåring helt i ro da.

Tror jeg tar ny tur til legen i dag for sikkerhetsskyld. Mulig crp har utslag i dag.

Greit å få medisiner raskt OM han trenger det.

Takk for svar. 😊

Det er ikke CRP som bestemmer om han trenger medisin, det er allmenntilstanden.

Febertoppen kan komme når det er mange bakterier/virus som blir drept. Det er også noen bakterier/virus som gir mer/høyere feber enn andre.

Anonymous poster hash: 67e6b...679

Skrevet

Det er ikke CRP som bestemmer om han trenger medisin, det er allmenntilstanden.

Febertoppen kan komme når det er mange bakterier/virus som blir drept. Det er også noen bakterier/virus som gir mer/høyere feber enn andre.

Jeg skjønner det. Men veldig høy crp får de uansett antibiotika for da.

Ikke for at jeg tror han er veldig syk.

Han hadde 37,6 nå så den er stigende igjen men formen er veldig bra.

Jeg føler han er over det verste nå da, virker som natten var toppen.

Fått time på legevakten kl ett i dag. De syntes det var greit å ta ny crp av han.

Skrevet

Jeg skjønner det. Men veldig høy crp får de uansett antibiotika for da.

Ikke for at jeg tror han er veldig syk.

Han hadde 37,6 nå så den er stigende igjen men formen er veldig bra.

Jeg føler han er over det verste nå da, virker som natten var toppen.

Fått time på legevakten kl ett i dag. De syntes det var greit å ta ny crp av han.

Snakk om å plage ungen unødvendig og bruke legevakta helt unødig. Ikke rart det er lange ventetider der til de som virkelig trenger det. Snakk om å ha helseangst.

Anonymous poster hash: 4769a...261

Skrevet

Du risikerer at han får antibiotika helt unødvendig. CRP reagerer på bakteriedød, så hvis febertoppen kom fordi infeksjon ble "knekt" i natt kan crp-verdien ha steget i dag uten at det betyr verre infeksjon. CRP henger jo tross alt litt igjen, den skal produseres i leveren først.

Skrevet

helt normalt at feberen kan stige på nattan,men veldig viktig og bestille time hos legen, hvis barnet har hatt feber i 3 dager

Skrevet

Snakk om å plage ungen unødvendig og bruke legevakta helt unødig. Ikke rart det er lange ventetider der til de som virkelig trenger det. Snakk om å ha helseangst.

Nå var det legevakten som mente vi burde komme. Og plage ungen? Mener du å ta ansvar for barnets helse er å plage?

Og på vår legevakt er det nesten aldri kø uansett.

Skrevet

Du risikerer at han får antibiotika helt unødvendig. CRP reagerer på bakteriedød, så hvis febertoppen kom fordi infeksjon ble "knekt" i natt kan crp-verdien ha steget i dag uten at det betyr verre infeksjon. CRP henger jo tross alt litt igjen, den skal produseres i leveren først.

Sier ikke at han skal få det da. Sier kanskje han trenger det.

Jeg regner med at legen klarer å vurdere om det var en topp i natt fordi det er over.

Jeg håper selvsagt dette var toppen.

Venter på legevakten nå så da får vi svar snart.

Nå har feberen uansett steget igjen så det føles tryggest å ta et legebesøk til sånn for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Nå var det legevakten som mente vi burde komme. Og plage ungen? Mener du å ta ansvar for barnets helse er å plage?

Og på vår legevakt er det nesten aldri kø uansett.

Du sier jo selv at han er i god form. Han må jo få ett stikk. Hvis det aldri er kø der så så de vel sitt snitt til å tjene litt penger...

Skrevet

Du sier jo selv at han er i god form. Han må jo få ett stikk. Hvis det aldri er kø der så så de vel sitt snitt til å tjene litt penger...

Han var i god form tidligere. Nå er temperaturen stigende igjen som jeg skrev i innlegget over.

Så det føles tryggest å la en lege se på han igjen.

Legevakten sa de ville se på han pga den voldsomme stigningen i natt i forhold til tidligere netter. De kunne ikke si om det var en topp eller om det var forverring derfor ønsket de vi skulle komme inn.

Skrevet

Vi hadde flaks.

Fastlegen som var legevakt i dag.

Han hørte en forskjell på lungene fra fredag og crp var på 130. Så mest sannsynlig er det en bakteriell lungebetennelse. I tillegg var han litt betent i det ene øret.

Fikk medisiner.

Glad vi tok en tur.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...