Gå til innhold

gamle leker

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har masse leker ungene ikke bruker lengre, hva gjør dere andre med dem? synes det er trist å kaste dem. 

Anonymous poster hash: b74ad...f73
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir bort noe, og noe blir kastet. Noe av det mest spesielle blir lagret så de har til sine barn.

Anonymous poster hash: df9aa...4ff
Skrevet

Ting til barnebarn blir lagt i en eske slik at jeg kan lett finne nye til lekekassa i stua etterhvert som ungen vokser. Barnebarnet får ikke gamle leker fra oss, men jeg syns det er koselig å ha noen leker her hun kan leke med. Bonusbarnebarn så det er ingen gamle leker fra moren i huset her.

Ungene har hver sine esker med leker de vil spare på til fremtidige barn. Noen leker har de i boksen der de har klær, bøker osv som de har ett spessielt forhold til. Laget en eske til hver av de, de første skoa, genseren som ungen nektet var for liten selv om det så ut som en t-skjorte i str på, genseren oldemor strikket osv havner der. Så bare noen få leker havner der, en slags minneboks.

Så har jeg noen esker med leker jeg syns det er greit å spare på slik som lego, duplo der er mine og fire unger sitt blandet det blir jo ikke ødelagt eller slitt selv om det er gammelt og like morro å leke med, noen barbier og dukker osv. Men resten har vi gitt bort til loppemarked og noe til julegaver (husker ikke hva det var men det var til utenlanskebarn. ) ene barnet gikk på korps så der forsvant masse leker til loppemarkedet. Veldig kjedelig hun syns det er så flaut nå, så hun tørr ikke å gi fra seg leker dit lengre.

Anonymous poster hash: ffa84...832

Skrevet

Lego, playmo og brio togbane sparer jeg på. Resten gir jeg til loppemarked med jevne mellomrom. Ga to sekker i går.

Skrevet

Tar vare på Brio, Lego, duplo + noen babyleker av god kvalitet som er lett å rengjøre (mtp barnabarn)

Alt annet har blitt pakket i esker og gitt enten til fretex eller krisesenteret i byen.  

Anonymous poster hash: 16d5f...7e2
Skrevet

Barneavdelinger på sykehus kan sikkert ha bruk for leker 😊

Anonymous poster hash: ab43e...cab

Skrevet

Leker i solid materiale tas vare på til kommende barnebarn som kommer på besøk.

Det som ikke tåler lagring så godt arves videre til andre barn i familien. Våres er de største, så det er flere å fordele på.

Skrevet

Sparer på noe, gir bort noe til nabper med yngre barn, barnehage, venterom på sykehuset ol. Noen ting har vi solgt og brukt pengene på å kjøpe andre ting barna ønsker seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...