Mamma&skatt Skrevet 24. september 2016 #1 Skrevet 24. september 2016 Hei, mistenker at baby (12 uker) har reflux. Kraftig og ofte gulping. Gulping kan komme når som helst mellom måltidene og føler at det bare blir mer gulp og mer stressende for babyen, hun kaver litt og har den siste uken brukket seg og satt i halsen ved et par anledninger. hun har også tidligere 2-3 ganger for noen uker siden hatt litt gult slim tilblandet i gulpen. Jeg skal kontakte legen på mandag er planen, men lurer på om dere som har noe erfaring på området syns at det kan vente eller bør jeg vurdere legevakt? Har ikke kontaktet lege tidligere fordi barnet ikke har virket plaget før nå, og legger godt på seg, har mange våte og bæsjebleier. Hører med at broren og faren var storgulpere begge to, men synes dette begynner å bli ganske ekstremt.. Barnet får både bryst og mme.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #2 Skrevet 24. september 2016 Hvis barnet spiser og drikker, ikke har feber hadde jeg ventet til mandag. Har selv en med reflux. Det tar tid å stille diagnosen, så er nok ikke noe legevakten kan gjøre. Men få det undersøkt! Her ble vi avvist på sykehuset, så baby gikk mange mnd. før det ble tatt alvorlig! Anonymous poster hash: 17cee...1ad
Mamma&skatt Skrevet 24. september 2016 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2016 Takk for svar ☺ da følger jeg med på formen og ringer legen på mandag hvis det ikke blir verre ☺
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #4 Skrevet 24. september 2016 Mye det samme her. Ble ikke så ille når jeg kuttet ut egg og virker som han nå har vokst det av deg Anonymous poster hash: 2d42d...5b0
Kjerringa med agurken Skrevet 24. september 2016 #5 Skrevet 24. september 2016 Her kom faktisk refluxen pga morsmelka (sprutgulp i tide og utide- sprutet flere meter). Jeg spiste ting som inneholdt egg og barnet fikk påvist eggeallergi tidlig. Da barnet kun fikk mme + jeg ikke spiste noe som hadde med egg å gjøre ble faktisk refluxproblemet borte. Barnet hadde allergi mot egg i rundt 9-10 år, men har nå vokst det av seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå