Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #1 Skrevet 24. september 2016 Jeg trenger hjelp til en liten "vurdering". Er inne i mitt 3 døgn som syk nå, hoster å hoster, har ikke smakssans eller luktesans, er kvalm å svimmel om en annen, fryser og svetter om en annen. Er slapp, å ved pittelitt anstrengelse kjennes det ut som jeg skal kaste opp. Har heller ingen matlyst. Har ikke vært så dårlig på lenge...:/ Burde jeg kontakte legevakt ? Anonymous poster hash: 5900d...4c7
Gjest Minnieropptatt Skrevet 24. september 2016 #2 Skrevet 24. september 2016 (endret) For det første: ikke lurt å søke medisinske råd på DIB. For det andre: hva synes du selv? Jeg vil tro det er en ide å ringe legevakta for å høre med de. Ikke lege forresten. Endret 24. september 2016 av Minnieropptatt
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #3 Skrevet 24. september 2016 Tror du at du har influensa eller mistenker du at det er noe annet? Jeg hadde kontaktet legevakten dersom jeg trodde jeg hadde en eller annen mystisk sykdom, men hvis det er vanlig influensa hadde nok terskelen vært rimelig høy siden man blir relativt dårlig av det. Lykke til og god bedring. Jeg tror det beste rådet mitt er at du føler på hva du selv har lyst å gjøre! Anonymous poster hash: 8ade6...c6c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #4 Skrevet 24. september 2016 Man har ikke lov til å svare på det som lege, siden man ikke har lov til å signere med tittel i helsevesenet Anonymous poster hash: 310d5...337
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #5 Skrevet 24. september 2016 Tror du at du har influensa eller mistenker du at det er noe annet? Jeg hadde kontaktet legevakten dersom jeg trodde jeg hadde en eller annen mystisk sykdom, men hvis det er vanlig influensa hadde nok terskelen vært rimelig høy siden man blir relativt dårlig av det. Lykke til og god bedring. Jeg tror det beste rådet mitt er at du føler på hva du selv har lyst å gjøre! Anonymous poster hash: 8ade6...c6c Jeg er forresten ikke lege! Anonymous poster hash: 8ade6...c6c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #6 Skrevet 24. september 2016 Kanskje jeg er lege. Men det kan du ikke stole på. Og ingen god lege vil gi råd om slikt på et nettforum, utover at du kontakter legevakten hvis du mener det er nødvendig, er usikker, eller trenger råd. Anonymous poster hash: 8f857...11b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #7 Skrevet 24. september 2016 Har akkurat snakket med legevakten, ut i fra hva jeg beskrev mente han lungebetennelse muligens annen kraftig luftveisinfeksjon, men i og med kvalmen så kan det tyde på hevelse i lungene som presser på nerver ved magesekk som fører kvalmesignaler til hjernen eller noe sånt, skjønte ikke helt. Uansett, han ba meg slappe av resten av helgen å få i meg masse drikke, Åsså bestille time hos fastlegen til mandag. Var så lang kø hos legevakten i kveld at jeg har mer utbytte av å få hvile hjemme mente han. Anonymous poster hash: 5900d...4c7
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #8 Skrevet 24. september 2016 Har akkurat snakket med legevakten, ut i fra hva jeg beskrev mente han lungebetennelse muligens annen kraftig luftveisinfeksjon, men i og med kvalmen så kan det tyde på hevelse i lungene som presser på nerver ved magesekk som fører kvalmesignaler til hjernen eller noe sånt, skjønte ikke helt. Uansett, han ba meg slappe av resten av helgen å få i meg masse drikke, Åsså bestille time hos fastlegen til mandag. Var så lang kø hos legevakten i kveld at jeg har mer utbytte av å få hvile hjemme mente han. Anonymous poster hash: 5900d...4c7 Hevelse i lungene? Åssen har liksom det gått til da? Anonymous poster hash: 8d8c7...aa5
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #9 Skrevet 24. september 2016 Hevelse i lungene? Åssen har liksom det gått til da? Anonymous poster hash: 8d8c7...aa5 Allergisk reaksjon/fremmedlegeme/en eller annen form for gass/... Er mangt og mye som kan gjøre at lungene blir irriterte og får en reaksjon (hevelse). Anonymous poster hash: 993de...fe8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #10 Skrevet 24. september 2016 Kvasiforklaringer. Forsøkt Paracet/Ibux? Anonymous poster hash: c5b97...f28
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #11 Skrevet 24. september 2016 Allergisk reaksjon/fremmedlegeme/en eller annen form for gass/... Er mangt og mye som kan gjøre at lungene blir irriterte og får en reaksjon (hevelse). Anonymous poster hash: 993de...fe8 Tror neppe hun har lungeødem... Anonymous poster hash: 8d8c7...aa5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå