Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #1 Skrevet 24. september 2016 Datteren vår får blemmer under øynene dersom hun gnir seg i øynene etter å ha koset med pusen vår. Hun virker ikke å bære plaget av allergi utover dette. Hva bør vi gjøre? Kvitte oss med pus? Datteren vår elsker den katten, og kommer til å bli knust om vi må gi den fra oss.. Anonymous poster hash: 2a90f...924
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #2 Skrevet 24. september 2016 Du må jo nesten velge mellom din datters helse eller en katt... Anonymous poster hash: 91426...a68
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #3 Skrevet 24. september 2016 Barnets helse går foran ALT! Oppdaget katteallergi på sønnen min også i fjor vinter. Hadde utviklet seg til astma også, og legen sa vi måtte kvitte oss med katten. Dette var rett før jul og vi bestemte å vente til nyåret. Både far og sønn var veldig knyttet til katten. Jeg selv syntes katta bare maste. Da nyåret kom satte far seg på bakbena og nektet meg å ta katten ut av hjemmet og omplassere henne. Vi kranglet lenge, og tilslutt flyttet jeg og sønnen ut. Så fikk far se hva slags konsekvens det fikk å velge katten framfor sønnens helse. Far får ikke ha mer samvær enn ei natt annenhver helg siden han fortsatt har katten. Anonymous poster hash: af83e...809
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #4 Skrevet 24. september 2016 Barnets helse går foran ALT! Oppdaget katteallergi på sønnen min også i fjor vinter. Hadde utviklet seg til astma også, og legen sa vi måtte kvitte oss med katten. Dette var rett før jul og vi bestemte å vente til nyåret. Både far og sønn var veldig knyttet til katten. Jeg selv syntes katta bare maste. Da nyåret kom satte far seg på bakbena og nektet meg å ta katten ut av hjemmet og omplassere henne. Vi kranglet lenge, og tilslutt flyttet jeg og sønnen ut. Så fikk far se hva slags konsekvens det fikk å velge katten framfor sønnens helse. Far får ikke ha mer samvær enn ei natt annenhver helg siden han fortsatt har katten. Anonymous poster hash: af83e...809 Herregud, dette høres helt sprøtt ut?! Hadde dere et harmonisk familieliv før kattepinen begynte? Anonymous poster hash: 88baf...99b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #5 Skrevet 24. september 2016 Du må jo bare ta et valg. Enten beholder du ungen eller så beholder du katten. Allergien blir bare verre av at barnet fortsetter å bo med katten. Anonymous poster hash: 0b27e...94f
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 24. september 2016 #6 Skrevet 24. september 2016 Barnets helse går foran ALT! Oppdaget katteallergi på sønnen min også i fjor vinter. Hadde utviklet seg til astma også, og legen sa vi måtte kvitte oss med katten. Dette var rett før jul og vi bestemte å vente til nyåret. Både far og sønn var veldig knyttet til katten. Jeg selv syntes katta bare maste. Da nyåret kom satte far seg på bakbena og nektet meg å ta katten ut av hjemmet og omplassere henne. Vi kranglet lenge, og tilslutt flyttet jeg og sønnen ut. Så fikk far se hva slags konsekvens det fikk å velge katten framfor sønnens helse. Far får ikke ha mer samvær enn ei natt annenhver helg siden han fortsatt har katten. Anonymous poster hash: af83e...809 Du tuller nå?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #7 Skrevet 24. september 2016 Kan dere lage et hus til katten? Slik den kan bli utekatt. Vår er utekatt, og trives med det. Har også fått barn med allergi. Anonymous poster hash: daf9b...261
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #8 Skrevet 24. september 2016 Nei jeg tuller ikke. Det gikk igjen flere ganger på andre ting også at faren ikke prioriterte sønnen sin. En jevnt over ufordragelig fyr, så dette var egentlig bare prikken over i'en 😒 Anonymous poster hash: af83e...809
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #9 Skrevet 24. september 2016 Herregud, dette høres helt sprøtt ut?! Hadde dere et harmonisk familieliv før kattepinen begynte? Anonymous poster hash: 88baf...99b Nei.. Dette var bare en av det som avgjorde saken 😉 Anonymous poster hash: af83e...809
Nodisc Skrevet 24. september 2016 #10 Skrevet 24. september 2016 Hadde kvittet meg med katten. Allergien blir vel bare verre etter hvert..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #11 Skrevet 24. september 2016 OK, skjønner at allergien tydeligvis bare kommer til å bli verre. For meg er det selvsagt ikke noe spørsmål engang.. Men datteren min hylgriner bare jeg sier at vi må til legen og ta en sjekk for allergi..😢 Anonymous poster hash: 2a90f...924
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #12 Skrevet 24. september 2016 OK, skjønner at allergien tydeligvis bare kommer til å bli verre. For meg er det selvsagt ikke noe spørsmål engang.. Men datteren min hylgriner bare jeg sier at vi må til legen og ta en sjekk for allergi..😢 Anonymous poster hash: 2a90f...924 Så utrolig trist. Dere har ikke muligheten til å omplassere katten med noen dere kjenner slik at datteren din av og til får møte katten? Anonymous poster hash: 88baf...99b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #13 Skrevet 24. september 2016 Har dere prøvd med sånn stoff som dere dynker katten med? Anonymous poster hash: 3de4c...5e0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #14 Skrevet 24. september 2016 Dere må bli kvitt katten. Allergien kan bli skikkelig kraftig om den ikke tas hensyn til. Har ei venninne som ikke kan være i samme rom som dyreeiere uten å bli tett etter en oppvekst med allergi og hund. Anonymous poster hash: 1ad26...d0e
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #15 Skrevet 24. september 2016 Vet du hva? Dette burde ikke engang være et spørsmål eller sak. Ungen din sin helse bør stå over ALT! Min eks ville også ha katten fremfor sønnen sin (ikke samme som hun andre aom skrev her). Det finnes MANGE syke kattemennesker (og andre dyremennesker) der ute som mener at dyr er like mye eller mer verdt enn et menneske. De er rett og slett blåst& til deg hi- dette er en -ikke- sak! Omplasser eller avliv! Anonymous poster hash: 6edd8...42b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #16 Skrevet 24. september 2016 Hva med allergimedisin? Dersom det gir dere og barnet bedre livskvalitet å ha dyr. Barnet må selvsagt alltid prioriteres. Men det kan jo være barnet vokser av seg allergi. Kanskje kan dere lære barnet å vaske hender etter å ha kost med katten? Den kan kanskje være mer ute? Forbud om å komme på barnets soverom... Anonymous poster hash: 1f888...a90
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #17 Skrevet 25. september 2016 Er du sikker på at hun er allergisk da? Hadde tatt en allergitest før jeg tok et valg. Det kan jo være noe annet hun reagerer på. Anonymous poster hash: 290b5...49e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #18 Skrevet 25. september 2016 Vi har katt , og barn med allergi. Min klapper sjeldent katten, om har gjør det vasker han hendene etter på. Vår bor ute. Min får rennende øyner, blir trett om han får katten opp i ansiktet. Anonymous poster hash: daf9b...261
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #19 Skrevet 25. september 2016 Barnets helse går foran ALT! Oppdaget katteallergi på sønnen min også i fjor vinter. Hadde utviklet seg til astma også, og legen sa vi måtte kvitte oss med katten. Dette var rett før jul og vi bestemte å vente til nyåret. Både far og sønn var veldig knyttet til katten. Jeg selv syntes katta bare maste. Da nyåret kom satte far seg på bakbena og nektet meg å ta katten ut av hjemmet og omplassere henne. Vi kranglet lenge, og tilslutt flyttet jeg og sønnen ut. Så fikk far se hva slags konsekvens det fikk å velge katten framfor sønnens helse. Far får ikke ha mer samvær enn ei natt annenhver helg siden han fortsatt har katten. Anonymous poster hash: af83e...809 Virker som om det er en del ustabile folk i dyreelskernes rekker, ref den andre tråden om broren som ville alle onkelbarna skulle holde seg hjemme fra familiehelg pga hunden hans ikke er trygg rundt barn. Men denne tar virkelig kaka - velge en katt over sitt eget barn! Føler med deg og datteren HI, men tror dessverre ikke det er noen vei utenom å kvitte seg med katten. Som andre sier kan allergien eskalere om hun fortsatt utsetter seg for allergener. Ville vært tydelig og klar på at det dessverre ikke er noen vei utenom, det er dessverre ikke noe hun kan velge. Hun må få sørge selvfølgelig, men tror bare det forlenger pinen hvis du er vag og lar henne få følelsen av at hun kan være med og avgjøre dette. Viktig å fortelle hvorfor også selvfølgelig, at katten gjør henne dårlig og det bare kommer til å bli verre, og at dere skal prøve å finne et godt hjem til den. Anonymous poster hash: 976c3...f05
the amazing spidermamma Skrevet 25. september 2016 #20 Skrevet 25. september 2016 Hva med allergimedisin? Dersom det gir dere og barnet bedre livskvalitet å ha dyr. Barnet må selvsagt alltid prioriteres. Men det kan jo være barnet vokser av seg allergi. Kanskje kan dere lære barnet å vaske hender etter å ha kost med katten? Den kan kanskje være mer ute? Forbud om å komme på barnets soverom... Anonymous poster hash: 1f888...a90 Å gi et lite barn medisin som det egentlig ikke trenger over mange år, er ikke noen god løsning. Ta en allergitest. Hvis man stadig eksponeres for det man er allergisk for, risikerer man å bli mer allergisk og mot flere ting. Dessverre.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #21 Skrevet 25. september 2016 Å gi et lite barn medisin som det egentlig ikke trenger over mange år, er ikke noen god løsning. Ta en allergitest. Hvis man stadig eksponeres for det man er allergisk for, risikerer man å bli mer allergisk og mot flere ting. Dessverre. Det er desverre slik ja. Jeg var allergisk mor hunden da jeg var liten. Den måtte ril slutt avlives da den ikke kunne omplasseres. På den tiden gikk jeg fra å ha 3 allergier opp til 7. Tok mange år før jeg vokste det av meg. Kunne lett ha økt ved videre kontakt med allergenene. Samme med barnet mitt forøvrig. Mannen min fortsatte å utsette seg for allergenene gjennom hele oppveksten (en del medisiner også). Han er godt oppi 30-årene og sliter hele året med tett nese og pusteproblemer. Legene sier han burde gå på medisiner hele årer foe å puste skikkelig nå- bortkastet å ha fått alt forverret da han vokste opp :/ En unge skal ikke ta valget å måtte gå på medisiner resten av livet. Det er foreldrene som må ta de riktige valgene her og det er å fjerne allergenene. Anonymous poster hash: 6edd8...42b
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #22 Skrevet 25. september 2016 Datteren vår får blemmer under øynene dersom hun gnir seg i øynene etter å ha koset med pusen vår. Hun virker ikke å bære plaget av allergi utover dette. Hva bør vi gjøre? Kvitte oss med pus? Datteren vår elsker den katten, og kommer til å bli knust om vi må gi den fra oss.. Anonymous poster hash: 2a90f...924 Du venter i alle fall ikke til allergien utvikler seg til det verre med å kvitte dere med pus 😳 Anonymous poster hash: cff66...cd9
februarprins2013 Skrevet 25. september 2016 #23 Skrevet 25. september 2016 her har du 3 valg : 1. få katten omplassert 2. barnet begynner på allergimedisin 3. katten blir utekatt, dere lager et hus ute, og gir det mat og vann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå