Gå til innhold

Jeg sliter med skikkelig stress...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har over noen mnd hatt det veldig stressende, i denne perioden har jeg egentlig klart å holde tunga rett i munnen og det meste har landet bra.

Nå da ting har roet seg klarer jeg ikke å stresse ned.

Kroppen min føles som den bare dirrer av stress og uro.

Jeg er irritabel og kjenner at jeg ikke greier å gire ned.

Minste tutta på 2 sover dårlig, så jeg har 3-5 timers søvn - dette påvirker nok også stresset mitt.

Jeg kan fint føle lykke og glede meg til ting, så jeg tror ikke jeg er deprimert.

Når jeg legger meg så dirrer hele kroppen.

Når jeg er supertrøtt klarer jeg allikevel ikke å sove.

Jeg har hukommelse som varer 5 min.

Jeg har problemer med å kommunisere da jeg ikke finner rette ord. F.eks noe så banalt som "Jeg trenger såpe" eller "jeg trenger tannkosten". Da blir det: "jeg trenger sånn vi vasker med" eller "jeg trenger sånn vi vasker tennene med"..

Jeg har hetetokter som en skulle tro jeg var kommet i overgangsalderen.

Jeg har mistet menstruasjonen (ikke gravid).

Noen som har gode råd til meg?

Anonymous poster hash: 4962b...8a5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi da...her må du senke tempoet betraktelig!!!

Du kan gå på en skikkelig smell og DET skal man ikke spøke med.

Aller først så vil jeg anbefale deg å kutte ned på det du ikke MÅ gjøre! Senk kravene. Kan en av dere gå ned i stilling? La barna hjelpe til hjemme. Vær sammen med de som gir deg energi, og velg bort energityvene. Og noe som har hjulpet meg: lær deg MEDITASJON! Helst hver dag. 5 minutter eller 20 minutter. Hvert minutt hvor du lærer kroppen å koble av er svært gunstig! Dans,syng,elsk..NYT livet og minn deg hver eneste dag på hva du er takknemlig for!

Anonymous poster hash: 6775d...eaa
Skrevet

Detta slår feil ut på kroppen din. Snart kommer symptomer på stress. Hjerteklapp, kvalme, oppkast  og etc. Da kommer leger med at du må svelge slangen og andre vegen og masse prøver og etc. 

Anonymous poster hash: 33a78...b58
Skrevet

Kroppen din har vært stresset over såpass med tid at den ikke klarer å skru av stressresponsen. Du må rett og slett bare ta en time out. Få en sykemelding et par uker. Sov, spis og gå sakte turer i frisk luft. Få mannen til å ta over alt av oppgaver hjemme.

Anonymous poster hash: 48784...d21
Skrevet

Sånn har jeg hatt det i flere mnd nå. I tillegg er jeg amper, har hjertebank, hjerte som banker så hardt at det er plagsomt når jeg skal sove, og mye brystvondt. Har i tillegg begynt å føle meg deprimert, mye hodepine og dårlig mage. Har vanskelig med å finne glede. Har dårlig samvittighet ovenfor mann og barn, jeg har vært så irritabel i det siste.

I dag satte mannen et ultimatum, roe ned ting, for han visste ikke hvor mye lengre han kunne klare å tåle det. Og han er verdens beste og mest tålmodige mann.

Så jeg må gjøre tiltak og følger denne tråden.

Vet ikke hva som gjør at du stresser, men for min del så er det jobben. Driver eget firma og har vært nedlesset i arbeid over en veldig lang periode. Mitt tiltak her blir å delegere mer ansvar over på mine ansatte. For meg er det vanskelig siden jeg "må gjøre alt selv for at det skal bli riktig". Men nå er det enten mindre jobb eller mindre familie. Et lett valg, men vanskelig å gjennomføre.

Anonymous poster hash: bae8a...1da

Gjest Antarctica
Skrevet

Du er i ferd med å møte veggen.

Det kan ta LAAAAAAANG tid å komme tilbake til normalen hvis du ikke kutter tvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...