Gå til innhold

Kongen`s Nei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den bør alle som er intressert i norsk historie se :) utrolig bra :) så den i går og var veldig positiv overrasket,mye bedre enn det jeg trodde :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor får jeg lastet ned??

Anonymous poster hash: f7ad4...348
Skrevet

Hvor får jeg lastet ned??

Ingen steder, den har akkurat hatt premiere på kino....

Anonymous poster hash: ba8a0...89b

Skrevet

Hvordan er den for barn tro?

Lurer på om det blir satt opp skoleforestillinger jeg, guttene mine på 12 og 15 år bør jo se den...

Skrevet

Lurer på om det blir satt opp skoleforestillinger jeg, guttene mine på 12 og 15 år bør jo se den...

Ta de med på kino da

Anonymous poster hash: 9f03e...837

Skrevet

Jeg skal i morgen med sønnen på snart 12 sammen men mormor. Vi gleder oss veldig. Han er litt "nerd" da og veldig interessert i krigen, men tenker at alle bør se den (over 9 år). Den fikk jo terningkast 6 da (du som ble så overrasket :) 

Anonymous poster hash: 42eb0...e76
Skrevet

Ta de med på kino da

Det er dessverre ikke noe vi kan prioritere, veldig mange år siden jeg var på kino gitt.. Men den kommer jo på tv etterhvert ☺️

Skrevet

Det er dessverre ikke noe vi kan prioritere, veldig mange år siden jeg var på kino gitt.. Men den kommer jo på tv etterhvert ☺️

Det var trist å høre :/ håpe dere snart får til å prioritere det :)

Skrevet

Jeg hadde med 10 åringen på den i går. Utrolig flott og gripende film.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet (endret)

Mine to, på 11 og 12, var med oss, mannen min og meg, på førpremiere. En svært god film.

Egentlig en film som bør inn på pensum, men tenker at på vg3 passer best, selv om den også kan brukes i ungdomsskolen.

Bare en liten detalj, Blair Waldorf: Vi bruker som hovedregel IKKE apostrof foran genitivs-s i norsk. Altså «Kongens nei». Apostrof bruker vi kun der genitivs-s blir borte, eks. Jens' bok, Hans' genser. Bedre skrivemåter i disse tilfellene er Jens sin bok, boka til Jens, Hans sin genser, genseren til Hsns.

Endret av Hercule Poirot
Skrevet

Bedre skrivemåter i disse tilfellene er Jens sin bok, boka til Jens, Hans sin genser, genseren til Hsns.

Nei, vet du hva! Garpegenitivet er aldri en gyldig skrivemåte. Vi skriver da trass alt på norsk, ikke tysk.

Gjest Antarctica
Skrevet

Den var ikke spesielt voldelig eller skummel. Det er satt niårsgrense på den, men en niåring ville nok ha kjedet seg stiv. Det tematiske er rett og slett litt for komplisert til at de yngste har utbytte av den. (Psykologiske prosesser og politisk prat som vil gå over hodet på dem.)

Men for 15-åringen, absolutt, og sikkert også for tolvåringen.

Skrevet

Nei, vet du hva! Garpegenitivet er aldri en gyldig skrivemåte. Vi skriver da trass alt på norsk, ikke tysk.

Hvor får du det fra at man skriver "Jens sein Buch" på standard tysk?

Skrevet

Så filmen ikveld, utrolig bra :)

Skrevet

går nok fint med så store :)

Skrevet

Så filmen ikveld, utrolig bra :)

veldig :)

Skrevet

Jeg skal i morgen med sønnen på snart 12 sammen men mormor. Vi gleder oss veldig. Han er litt "nerd" da og veldig interessert i krigen, men tenker at alle bør se den (over 9 år). Den fikk jo terningkast 6 da (du som ble så overrasket :)

Anonymous poster hash: 42eb0...e76

bør faktisk ikke være så bra selvom filmen får en sekser, har opplevd det før,men denne fortjente det :)

Skrevet

var flere barn der fra 7-10 år noen så hele tiden,men tror noen av de synes det ble litt for kjedelig faktisk

Skrevet

var flere barn der fra 7-10 år noen så hele tiden,men tror noen av de synes det ble litt for kjedelig faktisk

Min 11-åring satt som fjetret! Fikk noen korte, hviskende forklaringer underveis, og hun kan en del fra før. Snudde seg bort én gang, da den norske soldaten ble skutt. Ellers satt hun som et tent lys.

Anonymous poster hash: 6bbaa...7f0

Skrevet

Min 11-åring satt som fjetret! Fikk noen korte, hviskende forklaringer underveis, og hun kan en del fra før. Snudde seg bort én gang, da den norske soldaten ble skutt. Ellers satt hun som et tent lys.

Anonymous poster hash: 6bbaa...7f0

det er bra :) men er jo ikke alle det fenger

Skrevet

Gleder meg veldig til å se den!

Skrevet

Har den ikke tatt seg noen kunstneriske friheter? Kanskje dumt å ha den i skolen om den ikke stemmer....? Men bra at den er bra

Anonymous poster hash: 43a57...6ba

Skrevet

Hvor får du det fra at man skriver "Jens sein Buch" på standard tysk?

I min dialekt er det vanlig å si "Jens sein Buch", men det er dialekt og feil å skrive.

Riktignok heter det heller ikke "Jens´ Buch", men "Jens Buch". Apostrof faller bort. "Martin`s Haus" kalles idiot-apostrof.

/Besserwisser-modus off

Anonymous poster hash: bbdb5...7c1

Skrevet

Er det sex i den? Hilsen gutt 13

Anonymous poster hash: 9fcf5...c91

Skrevet

Så denne er grei å se med barn? Noen sa at det var noen sexcener i den som kanskje ikke egnet seg for barn, men jeg har ikke sett den. Datterenmin har nettopp fylt 10 år. Jeg kunne gjerne tenkt meg å se den :)

Anonymous poster hash: f62d0...e4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...