Gå til innhold

Hva er det med noen hundeeiere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av høsten skal svigerfamilien ha en sammenkomst sammen med sine tre barn og deres familier. I den forbindelse har den ene barnløse svigerbroren (bror til mann) min kontaktet min mann og hans søster og bedt oss finne barnevakt den bursdagshelgen slik hans kone og hund vil være med. De vil ikke ha småbarn i nærheten av hunden fordi de er redd den skal bite.

Jeg er sjokkert over hvor latterlig noen mennesker er, det er da en selfølge at alle 7 barnebarna skal være i selskapet fremfor en hund (som svigermor og svigerfar ikke engang liker)!

Mannen min og søsteren har bestemt seg for å overse broren, men han er av den sinte typen som kommer til å lage drama over det når den tid kommer.

Anonymous poster hash: 0b804...737

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike hundeeiere tilhører sjeldenheten.

Har lest flere historier her på DIB men har aldri opplevd slikt selv eller hørt andre fortelle om det.

Jeg er selv veldig glad i min hund men han kommer aldri foran mennesker.

Å ta han med på hyttetur med masse fremmede mennesker og mye støy ville bare stresset han så da får han være hos en venninne.

I mine kretser er det normalen hvis det er store familiesammenkomster etc.

Anonymous poster hash: 0d682...761

Skrevet

I løpet av høsten skal svigerfamilien ha en sammenkomst sammen med sine tre barn og deres familier. I den forbindelse har den ene barnløse svigerbroren (bror til mann) min kontaktet min mann og hans søster og bedt oss finne barnevakt den bursdagshelgen slik hans kone og hund vil være med. De vil ikke ha småbarn i nærheten av hunden fordi de er redd den skal bite.

Jeg er sjokkert over hvor latterlig noen mennesker er, det er da en selfølge at alle 7 barnebarna skal være i selskapet fremfor en hund (som svigermor og svigerfar ikke engang liker)!

Mannen min og søsteren har bestemt seg for å overse broren, men han er av den sinte typen som kommer til å lage drama over det når den tid kommer.

Jeg er hundeeier selv, men uansett hvor glad jeg er i min hund så kommer barna og mennesker generelt først, og hadde min hund vært utrygg for mennesker hadde hun blitt avlivet. Jeg hadde en kjæreste som har en hund som har bitt etter ett barn og bitt to ganger etter mitt barn, men som nektet å innse at hunden ikke er trygg for barn og at den hadde fått sine sjanser. Jeg hadde ingen valg da barnet mitt sin trygghet kommer først uansett hvor glad han var i hunden, og det endte med et brudd. Så ja det finnes rimelig spesielle hundeeiere, men ikke gi etter for dette da barna kommer før en hund.

Anonymous poster hash: 872ba...51b

Skrevet

Slike hundeeiere tilhører sjeldenheten.

Har lest flere historier her på DIB men har aldri opplevd slikt selv eller hørt andre fortelle om det.

Jeg er selv veldig glad i min hund men han kommer aldri foran mennesker.

Å ta han med på hyttetur med masse fremmede mennesker og mye støy ville bare stresset han så da får han være hos en venninne.

I mine kretser er det normalen hvis det er store familiesammenkomster etc.

Anonymous poster hash: 0d682...761

De vil ikke at andre skal passe hunden. De har den holdningen at dersom hunden ikke er velkommen er heller ikke de velkommen. Så ironisk nok mener de at alle barna skal ha barnevakt i stedet for hunden.

Det er godt slike hundeeiere er sjeldent, men irriterende nok har vi de i nærmeste familie 😑

Skrevet

Er det svigermor og svigerfar som inviterer? I så fall hadde jeg rolig sagt til svoger at vertskapet bestemmer gjestelista, det gjør ikke han og hunden hans. Så ville jeg tatt en prat med svigermor og svigerfar, eventuelt fått mannen til å gjøre det, for å avklare hva DE mener om dette. Og svoger hadde fått bli så sur han bare ville.

Jeg gidder rett og slett ikke ta hensyn til slike tullinger som mener at verden skal danse etter deres pipe og at de har rett til å bestemme alt, bare fordi de tilfeldigvis har greid å oppdra en hund til å bli en smule ustabil. La ham furte! Det høres ikke ut som noe stort tap om han trekker seg tilbake en stund uansett.

Skrevet

Er det svigermor og svigerfar som inviterer? I så fall hadde jeg rolig sagt til svoger at vertskapet bestemmer gjestelista, det gjør ikke han og hunden hans. Så ville jeg tatt en prat med svigermor og svigerfar, eventuelt fått mannen til å gjøre det, for å avklare hva DE mener om dette. Og svoger hadde fått bli så sur han bare ville.

Jeg gidder rett og slett ikke ta hensyn til slike tullinger som mener at verden skal danse etter deres pipe og at de har rett til å bestemme alt, bare fordi de tilfeldigvis har greid å oppdra en hund til å bli en smule ustabil. La ham furte! Det høres ikke ut som noe stort tap om han trekker seg tilbake en stund uansett.

Jeg er helt enig med deg!

Svigermor vet allerede om det, og hun er lettet for mannen min og hans søster har valgt å overse broren. Svigermor ønsker bare en hyggelig bursdagsfeiring uten krangling så jeg velger å holde kjeft. Alle velger å være stille rundt den mannen for å unngå raseriutbrudd og furting. For noen år tilbake sa faktisk svigerfar i fra til sønnen, som resulterte i at han ikke besøkte foreldrene sine på over ett år!

Jeg har veldig lyst å skrike ut min mening, men det er ikke min oppgave. Og jeg vil ikke ødelegge dagen for svigermoren min, det klarer nok broren til mannen helt aleine med sin egoisme.

Hi

Skrevet

For en idiot! Men er du ikke redd for at han tar med hunden allikevel og at den biter?

Skrevet

For en idiot! Men er du ikke redd for at han tar med hunden allikevel og at den biter?

Nei, de har heldigvis såpass vett i hodet at de vet at den blir avlivet dersom den skulle bite noen av barna. De få gangen alle har vært samlet tidligere, inkludert hunden, har de hele tiden passet på hunden slik at den aldri har vært i nærheten av barna aleine (ingen av barna oppsøker hunden fordi den er så voldsom!) Nå er begrunnelsen at det blir veldig travelt for de å passe på hunden hele helgen derfor må alle barna bort  :eeeh:

Jeg mener at enten får de passe på den hele helgen samme hvor travelt det er for de, eller at de skaffer hundebarnevakt, eller at de har den i buret mens barna er våken. Jeg syns det er et helt latterlig forslag at alle barnebarna skal ha barnevakt en hel helg. Minste barnebarnet har akkurat fylt 1-år, særlig at min svigerinne sender et så lite barn bort for en hel helg på grunn av en uoppdragen hund. 

Det jeg syns er så merkelig er at de ikke selv ser galskapen i det hele, at hunden ikke kan ha "barnevakt" men alle barna kan ha det?

(veldig greit å få blåst ut om det her inne når jeg ikke får gjort det ute i den virkelige verden!)

HI

Skrevet

Då får dei passe på bikkja si då, og eventuelt ta på ei munnkurv. Slike hundeeigarar finnast det absolutt ikkje mange av heldigvis!

Anonymous poster hash: e4905...ec0

Skrevet

Sprøtt! Å jeg er en sån små dullete hunde eier selv 😂 vi solgte 2 hunder etter at sønnen vår ble født pga jeg ikke klarte å stole på dem rundt han. Elsket å elsker forsatt hundene mine masse! Men ungen kommer da først!? Nei hadde jeg havnet i en sån situasjon hadde hundene pent måttet dra til hundepasseren eller på kennel over helga gitt...

Anonymous poster hash: 8f1cc...b88

Skrevet (endret)

Holdningen til hund kan da umulig være det eneste problemet med denne mannen. Han må jo bare generelt bo på en egen planet. Når jeg tenker meg om, hadde kanskje nettopp det vært en god løsning for dere alle...

Endret av Mostly Harmless
Skrevet

Det var ganske ille, han kan ikke være helt god i hodet? Setter han virkelig onkelbarna sine så lavt? Utrolig trist altså! :( 

Da jeg hadde hund, og hadde en nevø, så holdt jeg hunden min langt unna fordi han ikke likte barn. Det var da MIN oppgave å finne en ordning, man krever ikke at foreldre skal finne barnepass fordi man skal ha med hunden sin. Det går bare ikke an, det er bare et dyr! Noen mennesker er virkelig gale...

Min svoger er litt lik, men han er ikke like ille heldigvis. Han har en hund som ikke liker barn, og han avslår invitasjoner etc fordi han ikke kan la hunden være alene hjemme (han har ikke drevet særlig med alene hjemme-trening). I julen f.eks skal han sitte og sture alene i leiligheten sin, med hunden, fordi vi for første gang på mange år skal feire jul hos svigers. Han har ingen andre å feire med, så da sitter han alene. Istedet for å finne hundepass eller selge hunden til noen som vil ha den (han overlater hunden til sine foreldre hver dag, hele uken, i 8-10 timer hver dag + enkelte helger. Får gratis hundepass fordi de ikke vil lage bråk!!). 

Noen folk TÅLER IKKE å ha hund, virker det som.

Anonymous poster hash: 60484...f95
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis han har en hund som er aggressiv mot barn bør han vel kvitte seg med den, helt uavhengig av hvilke selskaper de går i. Alt annet er jo galskap.

Skrevet

Dette er jo helt sykt hi. Hva sier dine foreldre til dette da? Så blåst som svogeren din går det bare ikke an å være....

Hilsen hundeeier.

Skrevet

Hvis han har en hund som er aggressiv mot barn bør han vel kvitte seg med den, helt uavhengig av hvilke selskaper de går i. Alt annet er jo galskap.

Alle normale hundeeiere som har aggressive hunder gjør det eneste riktige og avliver hunden, men så har vi de som ikke klarer å være sitt ansvar bevist som hundeeier og som lar hunden styre hele livet sitt (og andres).

Skrevet

Vel jeg elsker hundene mine over alt på denne jorden og det er overhode ikke sånn at alle mulige mennesker kommer før mine hunder, bare fordi de er mennesker! Hundene mine er det kjæreste jeg har. De er laaangt viktigere enn fremmede folk.

Og jeg blir vi invitert bort et sted med overnatting og hundene ikke er velkomne så er det lite sannsynlig at jeg kommer. Jeg blir ikke sur, jeg bare takker nei.

Skrevet

Jeg er hundeeier selv, men uansett hvor glad jeg er i min hund så kommer barna og mennesker generelt først, og hadde min hund vært utrygg for mennesker hadde hun blitt avlivet. Jeg hadde en kjæreste som har en hund som har bitt etter ett barn og bitt to ganger etter mitt barn, men som nektet å innse at hunden ikke er trygg for barn og at den hadde fått sine sjanser. Jeg hadde ingen valg da barnet mitt sin trygghet kommer først uansett hvor glad han var i hunden, og det endte med et brudd. Så ja det finnes rimelig spesielle hundeeiere, men ikke gi etter for dette da barna kommer før en hund.

Du sier du er glad i hunder, men alle mulige mennesker er viktigere,Og hvis hunden hadde vært utrygg da var første stopp å drepe den.

Du og jeg har et SVÆRT forskjellig syn på hvordan man behandler de man er glad i gitt

Gjest Antarctica
Skrevet

Du sier du er glad i hunder, men alle mulige mennesker er viktigere,Og hvis hunden hadde vært utrygg da var første stopp å drepe den.

Du og jeg har et SVÆRT forskjellig syn på hvordan man behandler de man er glad i gitt

Men din niese eller nevø kan altså heller bli skambitt enn at bikkja må bli hjemme fra en fest (som også bare er plagsom for hunden)?

Søk hjelp.

Skrevet

Jeg er hundeeier som elsker hundene mine over alt på jord. Likevel virker svigerbroren din totalt urimelig. Hund eller ikke, man bør alltid tilpasse seg flertallet. Det er urimelig å kreve at alle ungene må være hjemme pga hans hund og hans ønsker.

Skrevet

Men din niese eller nevø kan altså heller bli skambitt enn at bikkja må bli hjemme fra en fest (som også bare er plagsom for hunden)?

Søk hjelp.

Nei, som du ser på svaret mitt under så synes jeg det er urimelig at hele familien skal tilpasse seg svigerbroren, det er også urimelig mot hunden som er nervøs.

Mitt svar var skrevet til vedkommende som jeg skrev til.

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, som du ser på svaret mitt under så synes jeg det er urimelig at hele familien skal tilpasse seg svigerbroren, det er også urimelig mot hunden som er nervøs.

Mitt svar var skrevet til vedkommende som jeg skrev til.

Søk hjelp likevel. Hvis du ikke kan omgås folk som bare inviterer deg og ikke bikkja, da er det noe på styr.

Skrevet

Søk hjelp likevel. Hvis du ikke kan omgås folk som bare inviterer deg og ikke bikkja, da er det noe på styr.

Jeg synes du skal søke hjelp jeg, hvis du ikke klarer å godta at andre har forskjellige verdier enn deg.

Min hund trives ikke med å være alene hjemme, så hvis jeg ikke får pass så drar jeg ikke fra henne. Hvis hun er godt ivaretatt (kennel er ikke godt ivaretatt) så kan jeg dra. Folk som kommer på besøk til oss må også godta at det er hundene som bor der, de sitter i sofaen osv.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg synes du skal søke hjelp jeg, hvis du ikke klarer å godta at andre har forskjellige verdier enn deg.

Min hund trives ikke med å være alene hjemme, så hvis jeg ikke får pass så drar jeg ikke fra henne. Hvis hun er godt ivaretatt (kennel er ikke godt ivaretatt) så kan jeg dra. Folk som kommer på besøk til oss må også godta at det er hundene som bor der, de sitter i sofaen osv.

"Forskjellige verdier".

Eller skrudd menneskesyn som det også kan kalles.

Skrevet

Nå skrivet jeg ikke hvis hunden er utrygg på mennesker, men utrygg for mennesker. Er hunden min utrygg på et menneske er det min jobb å prøve å trygge hunden og gjøre at den blir rolig rundt det mennesket, men i det øyeblikket jeg har en hund som har bitt etter et menneske så har den hunden så stort avvik i adferd og da hadde hunden blitt avlivet. Faktisk kan vedkommende som har blitt angrepet av en hund med loven i hånda kreve den avlivet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...