Gå til innhold

Dere som har lang vei til jobb:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, dere som 0.5-1 time til jobb. Hva gjør dere om barnhagenes/skole ringer og sier at barnet må hentes (blitt syk eller skader seg noe)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, dere som 0.5-1 time til jobb. Hva gjør dere om barnhagenes/skole ringer og sier at barnet må hentes (blitt syk eller skader seg noe)?

Vi har 30 km til jobb og som regel mye rush trafikk.

Vi har skaffet barnehageplass ved siden av jobben istedenfor ved siden av hjemmet.

Blir barnet sykt i løpet av dagen går vi bort og henter

Anonymous poster hash: 65460...c6c

Skrevet

Jeg har 40 km hver vei mellom jobb og barnehage, mannen har 30 km. Det tar den tiden det tar å kjøre- slik et det desverre bare.

Ringer de fra skolen går barna hjem alene til vi kommer om de orker det. ( Vi bor rett ved skolen) Barnehagebarna ligger gjerne på personalrommet e.l til vi kommer å henter. Aldri vært noe problem.

Anonymous poster hash: 21d34...217

Skrevet

Drar fra jobb og henter ungen. Eller ringer mannen og får ham til å gjøre det.

Anonymous poster hash: bf271...163

Skrevet

Bruker ca 50 minutter til/fra jobb. Når det ikke er rush bruker jeg 35. Så ringer barnehagen er jeg der på 40 minutter.

Det er helt ok det sier barnehagen.

På bygda her vi bor der mange jobber i nærmeste storby blir det slik.

Selvsagt ikke optimalt synes jeg.

Er det virkelig krise har vi farmor og onkel fem minutter unna som kan hente og trille henne hjem.

Anonymous poster hash: f3d8c...78b

Skrevet

Vi kommer og henter. Det tar den tiden det tar dessverre.

Anonymous poster hash: 589e0...d21

Skrevet

Drar fra jobb og tar første mulige ferje. Kjører så og henter.

Anonymous poster hash: 79126...96e

Skrevet

Her har nesten alle minst 30 min til barnehagen og jeg syns faktisk ikke det er langt. De gangene vi har blitt ringt etter har vi stat med en gang og hentet sopp raskt som mulig. Har aldri vært noe problem.

Anonymous poster hash: 68785...2f4

Skrevet

Drar med det samme de ringer selvsagt. At det går 35-40 min kan jeg ikke gjøre noe med. Har aldri vært et problem hos oss. 

Anonymous poster hash: 7e2c4...b27
Skrevet

Jeg bruker rundt 1t-1,5 time. Bruker tre kollektiver så kommer an på om de klaffer eller om det blir mye venting.

Opplevd at de ringte en gang fra skolen og sa hun var syk. Jeg sa at det tok minst en time før jeg var der og de ble sure og sa at det kunne de ikke godta(kontordama).

Det måtte de bare godta for å si det sånn. Ikke var ungen syk heller, kun litt magevondt som gikk over en times tid etter at jeg hentet henne.

Anonymous poster hash: e3187...cd6

Skrevet

Det tar den tiden det tar. Jeg kan være det på 45-50 minutter og sånn er det.

Anonymous poster hash: dd301...b11

Skrevet

Jeg bruker rundt 1t-1,5 time. Bruker tre kollektiver så kommer an på om de klaffer eller om det blir mye venting.

Opplevd at de ringte en gang fra skolen og sa hun var syk. Jeg sa at det tok minst en time før jeg var der og de ble sure og sa at det kunne de ikke godta(kontordama).

Det måtte de bare godta for å si det sånn. Ikke var ungen syk heller, kun litt magevondt som gikk over en times tid etter at jeg hentet henne.

Kunne ikke godta? Hva hadde hun sett for seg dersom de ikke skulle godta det? Enkelte folk, altså...

Skrevet

Kunne ikke godta? Hva hadde hun sett for seg dersom de ikke skulle godta det? Enkelte folk, altså...

Hun mente jeg måtte få noen andre til å hente raskere. Ikke så lett når all familie bor to timer unna og mannen var på jobbreise på andre siden av jorden. Vel det var første og siste gangen de ringte så har heldigvis ikke Vært en gjentagende problemstilling.

Skrevet

Toget går to ganger i timen, så jeg er der stort sett i løpet av en time. Det må bare ta den tiden det tar, men jeg kan stort sett bare løpe med en gang de ringer. Heldigvis skjer det sjelden.

Anonymous poster hash: 3395c...8ea

Skrevet

En halvtimes jobbreise er jo ikke mye. Hvis jeg sykler tar det 25 min hjem, tar jeg t-banen går det fort 30 min selv om selve reisen bare tar 15 min., må regne 5 min gåing i hver ende og ofte litt ventetid også.

Har på 3 år aldri opplevd at skolen har ringt om sykdom. I barnehagen skjedde det noen ganger, da måtte de jo vente 30-40 minutter før jeg kom. Det var det selvsagt forståelse for.

Anonymous poster hash: 0f720...1eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...