Gå til innhold

Kynner-helvete, nedpress og menssmerter... uke 28

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i mitt tredje sv skap og har ikke hatt en grei graviditet av diverse årsaker. Magen er stram som stein og jeg kjenner kraftige kynnere (typ må slutte å snakke for å konse) mange mange mange ganger i døgnet. Hatt det sånn siden uke 15, bare med tiltagende styrke, og nå om dagen murrer det underlivet og presser nedover når jeg går. Jordmor sier ingenting er unormalt med dette.

Jeg lurer på om dette helvetes svangerskapet kommer til å bli kortere enn vanlig pga den kraftige kynner-aktiviteten? Eller er det ingen sammenheng. Vil jo helst ikke ha et prematurt barn, men uke 37 hadde vært helt fint...

Anonymous poster hash: 2b100...7d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nylig vært gjennom det selv. Viste seg at livmorhalsen forkortet seg betraktlig med de vonde kynnerne. Fikk streng beskjed om å ta det med ro og ligge masse. Kommet meg til 37 nå og fått beskjed om at babyen kan komme når som helst. Er du bekymret be om henvisning til ultralyd for måling av livmorhalsen.

Skrevet

ring føden hvis du er usikker

Skrevet

Jeg er i mitt tredje sv skap og har ikke hatt en grei graviditet av diverse årsaker. Magen er stram som stein og jeg kjenner kraftige kynnere (typ må slutte å snakke for å konse) mange mange mange ganger i døgnet. Hatt det sånn siden uke 15, bare med tiltagende styrke, og nå om dagen murrer det underlivet og presser nedover når jeg går. Jordmor sier ingenting er unormalt med dette.

Jeg lurer på om dette helvetes svangerskapet kommer til å bli kortere enn vanlig pga den kraftige kynner-aktiviteten? Eller er det ingen sammenheng. Vil jo helst ikke ha et prematurt barn, men uke 37 hadde vært helt fint...

Anonymous poster hash: 2b100...7d0

Har du tatt tiden mellom kynnerne? Jeg gikk med kynnere mange ganger i timen en god stund før jeg kom på å ta tiden (uke 28 her også). Kynnerne var regelmessige og viste seg å være rier! Var ikke kjempevondt heller. Jeg dro på sykehuset for sjekk og etter ctg ble jeg lagt inn med en gang. Fikk riehemmende drypp, lungemodningssprøyte og lå med hodet lavere enn bena i en uke. Riene gav seg gradvis, men resten av svangerskapet fikk jeg kynnere veldig lett og måtte ta det helt med ro. Med min erfaring ville jeg ikke nølt med å be om en sjekk på fødeavd. Altfor tidlig å føde i uke 28...

Anonymous poster hash: fdbab...6c8

Skrevet

Ring føden og spør! Hvis de sier du kan drøye det så ringer du legen så fort legekontoret åpner på mandag og krever en sjekk asap. Det kan som de over her skriver bety at du har kortere livmorhals og står i fare for å føde prematurt. Bedre å være på sikre siden. 

Anonymous poster hash: 087f5...cc6
Skrevet

Du bør kontakte føden for en sjekk. Greit med lungemodning i god tid dersom det blir fødsel.

Anonymous poster hash: 5f70d...cfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...