Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #1 Skrevet 23. september 2016 Hei. Jeg orker ikke forklare hele saken, men jeg reiste fra barnefaren 1 mnd før fødsel. Jeg klarte ikke mer av den psykiske terroren, og da jeg fant bevis på gjevnlig narkotika bruk;da var det bare å dra. Nå er babyen 6 uker, og jeg lever i et helvete. Han løper ned dørene, han trurer og presser meg til alt mulig og ikke minst drapstruer. Jeg tror han er psykopat. Det er skremmende. Jeg er svak og feig, for jeg tør ikke anmelde, da jeg er redd for så utrolig mye. Han er ikke redd noe. Han kjører over meg og spiller kortene sine riktige. Vi hadde avlyst en time hos familievernkontoret idag, da vi ble "enige" om hvordan vi kunne gjøre det med samvær. Men han ville ha mer.. så han dukket opp på familiekontoret idag å latet som om han ikke hadde bedt meg avlyse. Derfor ble jeg ringt av mekleren , som foreslo : mandag, tirsdagen og fredag skulle han komme å hente babyen å ha den i 2 timer... Men er ikke det veldig mye for en nyfødt? Jeg er så sliten og nedfor av den gale mannen, men vet at jeg ikke kan nekte han å se babyen sin . . Men finnes det ikke noen rettferdighet for en nyfødt og den tiden babyen skulle hatt det trygt med meg? For når han ikke har henne, ringer han meg konstant å legger ut om hvordan jeg vil miste babyen til han, fordi jeg vist nok er psykisk syk... Hva burde jeg gjøre? Jeg klarer ikke se det selv Anonymous poster hash: f13c0...133
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #2 Skrevet 23. september 2016 Vet du hva? Nå har du fått ett barn og det er DITT ansvar at denne ungen er trygg! Veldig dumt å "stole" på han. Men du må ringe fvk og forklare og be om et møte før han har noe som helst samvær med ungen. Det er din plikt som mor! Men, du skal virkelig ha kred for at du dro! 😊 Husk, du må følge det opp også. Anonymous poster hash: 688ee...d26
Gjest Antarctica Skrevet 23. september 2016 #3 Skrevet 23. september 2016 Besøksforbud. Han bør ikke ha samvær!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #4 Skrevet 23. september 2016 Ja jeg vet at det er mitt ansvar at babyen er trygg.. jeg kan inke forklare hvordan kontroll han fortsatt har over meg. Jeg kjemper imot, men til slutt så får han overtaket. Jeg hadde forklart mekleren på familiekontoret alt som hadde skjedd, og hun viste at jeg var i kontakt med krisesenter og advokat... men da hu ringte meg, så satg han med henne , og hun var veldig nedlatende mot meg.. virket som om hu trodde på han, og ikke noe av hva jeg hadde sagt. Jeg trodde ikke at en mekler ville fremme så mye samvær for far, som betyr at babyen må vekk fra meg.. spesielt under disse omstendighetene. Hu presterte å si at hun var ikke bekymret for at han drev å ruset seg.. Jeg begynner å tro alt han sier. At jeg kommer til.å miste babyen min til han.. han skal ta meg til retten å full omsorg.. Men det er vel ingen dommer som tar et nyfødt barn fra en snill og normal mamma? jeg gjør kanskje ikke de rette tingene i denne situasjonen , men jeg er bare så redd.. Hi Anonymous poster hash: f13c0...133
Gjest Antarctica Skrevet 23. september 2016 #5 Skrevet 23. september 2016 Ja jeg vet at det er mitt ansvar at babyen er trygg.. jeg kan inke forklare hvordan kontroll han fortsatt har over meg. Jeg kjemper imot, men til slutt så får han overtaket. Jeg hadde forklart mekleren på familiekontoret alt som hadde skjedd, og hun viste at jeg var i kontakt med krisesenter og advokat... men da hu ringte meg, så satg han med henne , og hun var veldig nedlatende mot meg.. virket som om hu trodde på han, og ikke noe av hva jeg hadde sagt. Jeg trodde ikke at en mekler ville fremme så mye samvær for far, som betyr at babyen må vekk fra meg.. spesielt under disse omstendighetene. Hu presterte å si at hun var ikke bekymret for at han drev å ruset seg.. Jeg begynner å tro alt han sier. At jeg kommer til.å miste babyen min til han.. han skal ta meg til retten å full omsorg.. Men det er vel ingen dommer som tar et nyfødt barn fra en snill og normal mamma? jeg gjør kanskje ikke de rette tingene i denne situasjonen , men jeg er bare så redd.. Hi Anonymous poster hash: f13c0...133 Hun har også kommet inn i hans kraftfelt. Ikke la deg rokke. Du var ikke på møtet, det var avlyst, hun ringte deg opp hjemme - det er ikke prosedyren for å lage avtaler! Avtaler skal være skriftlig, og ikke lages med kun en av partene i rommet, begge må være der og begge være enige. Stå på ditt og bring det til retten. Få dokumentert hos politiet alt han gjør, nekt han å komme til dere, og si at dersom han ikke slutter å komme på døra anmelder du for trakassering og brudd på privatlivets fred. Barn skal IKKE inn i rusmisbrukeres omsorg, ikke engang for to timer. Det hjelper ikke at en tilfeldig valgt terapeut stoler på at dette går fint. Man tar urinprøver for å vite sikkert. Det kan du kreve.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #6 Skrevet 23. september 2016 Men jeg vet jo ikke om han har noe i urinen nå.. jva om han har klart å holde seg unna , fra den dagen jeg dro, og tester rent? Da kommer han til å snu situasjonen, og få alle til å tro at jeg fant det opp, for å nekta han barnet.. Kan en domstol virkelig ta fra meg hele omsorgen, om han klarer å lure de også? Jeg har heldigvis opptak av drapstruslene.. men det er så mye grovere ting som han har gjort, som kun blir ord mot ord... å han er så sterk og manipulerende, at han kan nesten overbevise meg, om at jeg ikke er en god mor. Jeg vet ikke om jeg ordlegger meg rett, men han har snakketøyet og sjarmen i orden , og han er en mester i å sette meg i dårlig lys. Anonymous poster hash: f13c0...133
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #7 Skrevet 23. september 2016 Jeg hadde reis på krisesenter! Du må nok komme deg bort,og det fort. Du vil få all hjelp du trenger videre der kjære deg,kom deg bort og få tilbake livet ditt. Anonymous poster hash: c3d02...f43
Gjest Antarctica Skrevet 23. september 2016 #8 Skrevet 23. september 2016 Men jeg vet jo ikke om han har noe i urinen nå.. jva om han har klart å holde seg unna , fra den dagen jeg dro, og tester rent? Da kommer han til å snu situasjonen, og få alle til å tro at jeg fant det opp, for å nekta han barnet.. Kan en domstol virkelig ta fra meg hele omsorgen, om han klarer å lure de også? Jeg har heldigvis opptak av drapstruslene.. men det er så mye grovere ting som han har gjort, som kun blir ord mot ord... å han er så sterk og manipulerende, at han kan nesten overbevise meg, om at jeg ikke er en god mor. Jeg vet ikke om jeg ordlegger meg rett, men han har snakketøyet og sjarmen i orden , og han er en mester i å sette meg i dårlig lys. Anonymous poster hash: f13c0...133 Domstolen kan ikke det. Han har en dårlig sak. Søk råd hos advokat, ikke gi deg! Slike mennesker er farlige, og med drapstruslene beviser han jo det selv.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #9 Skrevet 23. september 2016 Er du sikker på at det var terapeuten som ringte, og ikke noen han har alliert seg med? Bevis, bevis, bevis, krisesenter, politi, eventuelt reise bort. Kan det bli så mye verre enn det er nå? Anonymous poster hash: 9dc21...b31
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #10 Skrevet 23. september 2016 Jeg har god erfaring med en psykopat. Og ja denne er nok også det. Utspekulert og manipulerende. Ikke lett å se det når man er midt opp i det, og man blir jo redd også. Ta med deg barnet og dra på krisesenter. Og anmeld han for trusler. Dette er noe jeg burde gjort og aldri gjorde. Anonymous poster hash: 72e7d...563
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #11 Skrevet 24. september 2016 1. Skaff deg advokat 2. Få en time hos familievernkontoret alene så du får snakket i fred 3. Riktig samvær for så små barn er feks en-to timer i uka hjemme hos mor med mor til stede 4. Riktig samvær når far bruker narkotika er null 5. Skaff deg advokat Hilsen advokatfullmektig Anonymous poster hash: a330d...d01
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #12 Skrevet 24. september 2016 Dette er en farlig mann. Jeg har vært borti en sånn. Man slipper kun unna når man bryter kontakten helt. Du er i en ekstremt sårbar situasjon! Det må du innse! Og du må ta i bruk det apparatet du har rundt deg for å komme deg unna! Har du en god fastlege, helsesøster, foreldre, hva som helst (IKKE mekleren på Fvk da). Fortell dem om situasjonen din, at du er redd og vil bort ei lang stund. Du får hjelp. Du kan få plass på krisesenter, helt sikkert. Eller dra til en slektning langt unna. Ha dette i fokus; du har et nyfødt barn. Du skal ha 100% fokus på barnet. Mat, kos og søvn er livet til deg og barnet nå. ALT annet som kommer i veien og truer dette, skal du komme deg unna. La morsinstinktet ditt hjelpe deg å kjempe, bruk de rundt deg tilbå hjelpe deg, og stol på magefølelsen din om at denne mannen ikke er bra å ha i livet deres. Babyen er en del av deg, tilknnyttet DIN kropp, i lang tid fremover. Anonymous poster hash: 5022e...42b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #13 Skrevet 24. september 2016 Skaff deg en skikkelig god advokat som kan snakke for seg. Vet hvordan det er å gå fra en som er god å snakke for seg og virker så utrolig troverdig. Jeg har aldri vært god på å snakke for meg :/ la alt gå gjennom advokater, ikke ha kontakt med han. Anonymous poster hash: d0733...9d9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #14 Skrevet 24. september 2016 Her må du alliere deg med noen som kan hjelpe deg å dokumentere hva han gjør. Du må begynne å skrive ned, samle opp dokumentasjon på hva han gjør og sier. Du burde ikke være alene med han i det hele tatt. Få deg advokat som noen her sier. Synes også du skal dra bort, fortrinnsvis på krisesenter der de kan hjelpe deg å gi deg råd i kommunikasjonen med denne mannen. Samtidig som du kan få samlet deg litt og få oppbakking på at det ikke er du som er gal her. Du må ikke la han få kjøre deg så langt ned at du blir tvilende mer på deg selv. Anonymous poster hash: e2cd5...4a9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #15 Skrevet 24. september 2016 Er du sikker på at det var terapeuten som ringte, og ikke noen han har alliert seg med? Bevis, bevis, bevis, krisesenter, politi, eventuelt reise bort. Kan det bli så mye verre enn det er nå? Anonymous poster hash: 9dc21...b31 En terapeut ville aldri foreslå samvær alene med far to timer tre ganger i uka😉 Her er det i så tilfelle tilstedeværelse som er saken, og da må mor ha støtte sammen ned seg under samvær. Aldri være alene med han. Anonymous poster hash: cd222...ffd
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #16 Skrevet 24. september 2016 Han har fått noen til å ringe for seg aldri om de hadde anbefalt at babyen skal være borte fra deg så mye. Anonymous poster hash: e44eb...bce
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #17 Skrevet 24. september 2016 Jeg syntes du bær anmelde han først som sist. Dette er en mann som kommer til å trakassere deg i 18 år og om han slipper unna med det vil han jo fortsette. Ta det ved rota, anmeld han for drapstrusler og trakassering. Dette gjør det lettere for deg videre med barnet. Om du er redd for reaksjonen hans på en anmeldelse så sier du det til politiet og ber om besøksforbud. Det er også lurt å kontakte krisesenteret og å ha noen å støtte seg på. Anonymous poster hash: 47333...603
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #18 Skrevet 24. september 2016 Men jeg vet jo ikke om han har noe i urinen nå.. jva om han har klart å holde seg unna , fra den dagen jeg dro, og tester rent? Da kommer han til å snu situasjonen, og få alle til å tro at jeg fant det opp, for å nekta han barnet.. Kan en domstol virkelig ta fra meg hele omsorgen, om han klarer å lure de også? Jeg har heldigvis opptak av drapstruslene.. men det er så mye grovere ting som han har gjort, som kun blir ord mot ord... å han er så sterk og manipulerende, at han kan nesten overbevise meg, om at jeg ikke er en god mor. Jeg vet ikke om jeg ordlegger meg rett, men han har snakketøyet og sjarmen i orden , og han er en mester i å sette meg i dårlig lys. Anonymous poster hash: f13c0...133 Jeg har vært i en tilnærmet lik situasjon og nå er ikke tiden å tvile på deg selv. Du må fremstå som sterk og med troen på deg selv og din evne til å være mor, du må gjenta det inni deg hele tiden. Frem til jeg innså at det var kun jeg som kunne bestemme hvordan livet mitt og barnet sitt liv skulle være så var livet ett helvete, men når jeg innså at å ha tunellsyn og bare gjenta ovenfor far at barnets beste er fokus så snudde jeg hele maktbalansen. Han kom med trusler mot meg, han kom beskyldninger som var helt hinsides (men som megler nok trodde på i begynnelsen) og han prøvde å få meg til å fremstå som psykisk syk, men det jeg gjorde var å ikke gå inn i en diskusjon rundt min person eller vårt forhold og kun ha fokus på barnets beste. Denne strategien hadde jeg også når vi var på familievernkontoret og jeg sto imot både megler og min eksmann og vi hadde tre møter rundt dette hvor jeg hadde ett enormt press. På det tredje møtet klikket min eksmann da jeg atter engang fokuserte på barnets beste og ikke hans ønsker, han tok kvelertak på meg og dyttet megler når hun prøvde å gå imellom og var som en rasende okse. Jeg var sikkert heldig ettersom min eksmann mistet helt grepet og gjorde truslene til virkelighet på familievernkontoret, men min lærdom er at på et eller annet tidspunkt så vil vedkommende vise sitt sanne jeg hvis du bare står fast på ditt, ikke går inn i diskusjoner du ikke kan vinne og står støtt med beina plantet i gulvet og ikke virker redd eller veik. Ja det er tøft, og ja manipulasjon og beskyldningene gjør at du begynner å tvile på deg selv, men det har du ikke mulighet til nå da du har et lite barn som er helt avhengig av at du står opp for henne og nå er ikke tiden til å bryte sammen og tvile på deg selv. Du må gå inn i deg selv,finn dine indre styrke og innse at kampen blir tøff, men å tape er ikke et alternativ. Anonymous poster hash: d9a50...d0e
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #19 Skrevet 24. september 2016 Du må faktisk bare ignorere at du er redd. Hva i all verden sier foreldrene dine? Snakk med folk, få hjelp! Du må ringe politiet og få ordnet besøksforbud, og så slutter du med en gang med å svare på meldinger og tlf fra den idioten. Sjekk finn.no og finn deg ny leilighet og flytt fort som faen om du må. Anonymous poster hash: b6c81...ed4
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #20 Skrevet 24. september 2016 Hei . Takk for alle svar. Jeg vet at det var mekleren som ringte, hu ringte fra mobilen sin. Jeg skal til krisesenter idag. Jeg har ikke skrevet det viktigste her enda, og det er at jeg har et barn fra før, men enn mann som var voldelig. Jeg anmeldte han for vold, men ble tydelig ikke trodd, da saken ble henlagt. Derfor har den nye eksen min et enormt tak på meg, for hab spiller på at ingen kommer til å tro meg denne gangen heller... Jeg skal anmeldelse alt.. alle trusler og hvordan han var mot meg under svangerskapet. Det er bare det at jeg føler meg svak og redd. Redd for at jeg skal miste babyen til han.. redd for alt.. Hi Anonymous poster hash: f13c0...133
Gjest Antarctica Skrevet 24. september 2016 #22 Skrevet 24. september 2016 Hei . Takk for alle svar. Jeg vet at det var mekleren som ringte, hu ringte fra mobilen sin. Jeg skal til krisesenter idag. Jeg har ikke skrevet det viktigste her enda, og det er at jeg har et barn fra før, men enn mann som var voldelig. Jeg anmeldte han for vold, men ble tydelig ikke trodd, da saken ble henlagt. Derfor har den nye eksen min et enormt tak på meg, for hab spiller på at ingen kommer til å tro meg denne gangen heller... Jeg skal anmeldelse alt.. alle trusler og hvordan han var mot meg under svangerskapet. Det er bare det at jeg føler meg svak og redd. Redd for at jeg skal miste babyen til han.. redd for alt.. Hi Anonymous poster hash: f13c0...133 Dra til krisesenteret med begge barna og bli der. Ikke inngå noen avtaler eller ta imot noe "telefonmekling". Sørg for å ha med deg noen i alle møter, enten en fra krisesenteret eller en advokat. Anmelder du ham for vold/trusler kan du få en bistandsadvokat. Syns egentlig familievernterapeuten skulle klages inn også. Hun har ikke noe med å drive veiledning og mekling med kun én av partene til stede. Det er grov uforstand i tjenesten. Fortell advokaten din om episoden!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #23 Skrevet 24. september 2016 Dra til krisesenteret med begge barna og bli der. Ikke inngå noen avtaler eller ta imot noe "telefonmekling". Sørg for å ha med deg noen i alle møter, enten en fra krisesenteret eller en advokat. Anmelder du ham for vold/trusler kan du få en bistandsadvokat. Syns egentlig familievernterapeuten skulle klages inn også. Hun har ikke noe med å drive veiledning og mekling med kun én av partene til stede. Det er grov uforstand i tjenesten. Fortell advokaten din om episoden! Dette!!! Anonymous poster hash: be230...0ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå