Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #1 Skrevet 23. september 2016 Gutten min er nå 19 mnd. Hvilken aldersoforskjell burde jeg "satse" på? 2,5 år? 3 år? Vil ikke ha for stor avstand, samtid som det er greit med litt Sommer eller vinter baby? Anonymous poster hash: b246c...33a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #2 Skrevet 23. september 2016 2,5 år har fungert veldig fint her. Har 4 barn så har også to med 3,5 år mellom og to med 1,5 år mellom, jeg synes 2.5 år var veldig greit. Jeg har valgt å få barn første halvdel av året, da er de over 6 år når de begynner på skolen og slipper være yngst. Februar/mars er de beste månedene å få barn synes jeg, ull og vinterpose når de er nyfødt og mindre og mindre klær mot sommeren og de vokser til. Anonymous poster hash: 057dc...f56
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #3 Skrevet 23. september 2016 Wow! De som kunne velge sånt... Anonymous poster hash: d3b24...d7a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #4 Skrevet 23. september 2016 Vi var heldig og kunne velge det tydeligvis. Ville ha tre år mellom, fikk akkurat tre år mellom. Ville ikke hatt noe tettere enn det. Anonymous poster hash: 14c74...fa8
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #5 Skrevet 23. september 2016 Wow! De som kunne velge sånt... Anonymous poster hash: d3b24...d7a Jaja. Er da ikke sikkert jeg kan "velge", men liker å tenke og planlegge. OM det går slik det vet man jo ikke…. Anonymous poster hash: b246c...33a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #6 Skrevet 23. september 2016 Vi var heldig og kunne velge det tydeligvis. Ville ha tre år mellom, fikk akkurat tre år mellom. Ville ikke hatt noe tettere enn det. Anonymous poster hash: 14c74...fa8 3 år er veldig greit med tanke på klær og str osv…;-) Pluss at storebror begynner å bli stor gutt! Anonymous poster hash: b246c...33a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #7 Skrevet 23. september 2016 2 år mellom er gull, det har vi på våre to eldste Hørt mange med 3-4 år mellom som sliter med mye sjalusi... Anonymous poster hash: b0774...945
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #8 Skrevet 24. september 2016 det er jo opp til hver enkelt det, mine 3 elsdte er 3 år mellom mens tvilligene er 10 år yngre enn yngste elsde, så har 5 fine barn på 18,16 ,14 og 4 helt supert med stor alderforskjell og Anonymous poster hash: 6a56e...aec
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #9 Skrevet 24. september 2016 2 år mellom er gull, det har vi på våre to eldste Hørt mange med 3-4 år mellom som sliter med mye sjalusi... Anonymous poster hash: b0774...945 Jeg syntes to år mellom var vanvittig slitsomt, ville ikke gjort det igjen! 3-4 år er bedre, spør du meg, da er eldste litt mer selvstendig, er ferdig med bleier, og skjønner mye mer. Å ha nyfødt OG toåring som ikke klarte å utsette egne behov i så mye som to sekunder var utrolig slitsomt. Anonymous poster hash: 4a022...968
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #10 Skrevet 24. september 2016 Jeg har to år mellom mine og syns det var akkurat passe. Hadde ikke ting gått som det gikk, hadde jeg hatt barn som var tettere. Ingen sjalusi, storesøster har alltid vært selvstendig og skal klare selv så ting gikk veldig greit. Storesøster var den som ikke ville sove og minstemor var en sovebaby, så muligens dt hadde mye å si. Lillesøster spiste, sov og bytte bleie gjorde vi ofte mens hun sov. Mine tantebarn er dt 3,5 år mellom, der har det vært litt sjalusi selv om det har gått veldig greit det også. Ungene har ikke lekt så mye ssammen som mine har gjort siden 3,5 år er plutselig mange år når de er små. Meg og min søster er det 5år mellom. Vi var sldri nære når vi var små. Min mor sa vi sloss hele tiden når vi var hjemme, så hun var fornøyd med at jeg som oftes var ut med venner. Vi ble nære når jeg gikk på slutten av ungdomskolen. Vi har aldri vørt uvenner og slikt, men vi sloss. Vi sloss for å sloss, hvem som vant hadde ingen betydning. Hadde vi ikke noe å sloss for, så sloss vi da også. Heller ingen som suttret og klaget, min mor sa nemlig at hun ikke gjorde noe før hun evt måtte tilkalle ambulanse. Blåmerker fikk vi, men det hadde vi fått uansett, Anonymous poster hash: 7c4b8...969
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #11 Skrevet 24. september 2016 Jeg syntes to år mellom var vanvittig slitsomt, ville ikke gjort det igjen! 3-4 år er bedre, spør du meg, da er eldste litt mer selvstendig, er ferdig med bleier, og skjønner mye mer. Å ha nyfødt OG toåring som ikke klarte å utsette egne behov i så mye som to sekunder var utrolig slitsomt. Anonymous poster hash: 4a022...968 Ja, det spørs nok litt på storesøstern/ broren! Her var storesøster utrolig flink og veslevoksen på den tiden, så hun tok alle mulige hensyn til babyen og skjønte at hun måtte vente og være stille mens jeg ammet f.eks. Verdens beste venner fra dag 1, men også verdens verste fiender til tider Mellom nr 2 og nr 3 har vi fem år, det er koselig og fint på en helt annen måte igjen. De to store er veldig store og tydelige storesøstre, så de koser minsta flat omtrent og har mye glede av lille minstejenta vår, og det blir nok ikke samme konkurranse og konflikter mellom dem, som mellom de to største. Anonymous poster hash: b0774...945
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå