Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #1 Skrevet 23. september 2016 Jeg fikk diagnosen agorafobi for 15år siden. Gikk i terapi og har vært så si angst fri i 10år. I det siste året har jeg ikke ro i kroppen. Jeg har en sykelig trang til å ha kontroll over de fleste situasjoner. Jeg går over leksene til mine barn ( 8 & 14år ), jeg sjekker telefonen min og frykter melding fra skolen ang mine barn 2-3 x om dagen. Jeg kan bryte sammen i gråt om jeg og Tennåringen krangler. Jeg har rutiner på så si alt fra hvordan jeg rydder ( tar samme rom for rom, støvsuger akkurat samme måte, faste vaske dager, fast dusje dager på yngste barn, fast tid på lekser osv.) Rutinene får meg til å fungere men jeg har alltid en frykt for å miste mine barn ,til barnevernet,at de skal mislykkes og alltid lurer jeg på hvordan de har det. Jeg spør alltid hvordan dagen til dem har vært men de er lei av det så de svarer kun korte ord. De sier jeg "maser", jeg kan spørre om fks hadde du noen å være med, forsto du tingene som ble forklart i timene. Jeg kan få tanker om hvordan det hadde vært om de omkom,jeg kan bli utrolig trist å kjenner på en sorgreaksjon uten at det faktisk er noe som helst som tilsier at det skal skje. Jeg forbereder meg alltid og tror alltid det verste til motsatte er bevist. Er så slitsomt å ha det sånn 🙁🙁 Noen som har opplevd noe lignende? Kan det være generalisert angst? Anonymous poster hash: 7ead1...0b3
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #2 Skrevet 23. september 2016 Gå til legen. Du skal ikke ha det sånn. Jeg var livredd for 100-vis av sånne småting. Om jeg hadde glemt å låse døra på jobb og om jeg kom til å miste jobben av den grunn. Om sjefen min merket at jeg tok meg fri på julaften. Helt fjollete, tenker jeg idag. Men der og da var det reelt nok, og veldig slitsomt. Fastlegen er stedet å starte. Jeg opplevde mye bedring med medisiner. Anonymous poster hash: 450d0...80b
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #3 Skrevet 23. september 2016 Min lege kalte det generalisert angst. I ditt tilfelle er det nok på vei til å bikke over og bli en tvangslidelse. Stopp det før det går for langt! Anonymous poster hash: 450d0...80b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå