Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #1 Skrevet 23. september 2016 ... Fra hvilken alder mener de? Har akkurat fått nr to, 2 Mnd gammel, men jeg føler meg ikke mer opptatt. Mener de etter man starter i jobb igjen? Forberedte meg på å bli 10 ganger mer sliten enn før, men jeg føler ikke (enda) at det er mer slitsomt med en enn med to. overgangen fra 0 til 1 var derimot ENORM. Når begynner 2 å føles ut som 10? Anonymous poster hash: 89ff6...e93
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #2 Skrevet 23. september 2016 Det spørs nok en del på alderen mellom barna. Vi fikk to tette. Begge sov fremdeles på dagen (til forskjellige tider) og ingen hadde ordentlig språk. Vi løp fra det ene til det andre i noen år. Hadde det vært 4/5 år eller mer hadde jeg nok følt at det var mer behagelig ☺️ Hvor stor er aldersforskjellen til barna? Anonymous poster hash: 542a3...f9d
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #3 Skrevet 23. september 2016 Dette kommer jo veldig an på barna. Min første har vært en urokråke fra dag en, så det har vært veldig travelt. Andremann var det nesten ikke liv i før godt over ettårsalderen men begynte ikke å bli slitsom før fireårstrassen slo inn. Når den slo inn fikk jeg en kolikkbaby så da var det virkelig slitsomt en periode med tre barn som skrek av full hals rett som det var Anonymous poster hash: a8250...45e
Mostly Harmless Skrevet 23. september 2016 #4 Skrevet 23. september 2016 Det blir jo litt ekstraarbeid med nytt spedbarn, men etterhvert synes jeg det er vel så mye avlastning som ekstra arbeid med to barn. De underholder hverandre en del, og jeg har fortsatt nok hender til å ta en under hver arm om det skulle være behov.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #5 Skrevet 23. september 2016 Jeg er en av de som mener det. Har en på 1.5 og en på 3. Anonymous poster hash: b8c68...302
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #6 Skrevet 23. september 2016 Her har det vært mindre jobb med 2 enn med 1 fra slutten av barnehagen. Anonymous poster hash: 08cf2...d88
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #7 Skrevet 23. september 2016 Har aldri følt at det ble så mye mer styr med 2 enn med 1. Når man har 1, så har man jo på plass rutiner og det er ikke så mye ekstra med 1 til føler jeg. Jeg tror derimot forskjellen på 2 og 10 er VELDIG stor Anonymous poster hash: 7b3cd...d31
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #8 Skrevet 23. september 2016 Men legg til aldersforskjellen på barna da...? Anonymous poster hash: 542a3...f9d
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #9 Skrevet 23. september 2016 Jeg merker jo det er mer travelt med 2 enn med en, men føles langt ifra at jeg har 10 barn. 2 ganger i uken er jeg barnevakt for 2 barn og det er mer slitsomt, men føles fortsat ikke ut som 10. Jaja, jeg ble positivt overrasket, hi Anonymous poster hash: 89ff6...e93
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #10 Skrevet 23. september 2016 Det blir travelt når du har 2 som skal kjøres til venner og fritidsaktiviteter. Vi må ofte dele oss, for en skal på fotball og den andre på håndball osv. Jeg hadde ikke klart å følge opp begge alene. Men alt går jo, men vi stoppet på 2 barn, nettopp for vi ønsker å ha mulighet til å følge de på fotballcuper, håndballcuper, dans, gitar osv. Jeg føler vi har mye mindre tid nå, en når barna gikk i barnehage. I tillegg kommer alt skolearbeidet. Det blir bare mer og mer jo eldre de blir. Nå som vi har 2, så må alt koordineres med den andre. Så at det er en del mer praktiske problemer med 2 en 1 sier seg selv, men når alt kommer til alt, så er det verdt det Anonymous poster hash: babb6...6e2
Proktor Skrevet 23. september 2016 #11 Skrevet 23. september 2016 Synes det var lett i starten (to år mellom). Nå som de er to og fire er de helt klart som 10
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #12 Skrevet 23. september 2016 Min eldste var 3 år da lillebror med kolikk ble født. I tillegg til kolikken ble eldstemann veldig utagerende, slet med søvnen og var ganske sår, som en reaksjon på det 4.familiemedlemmet. Nå er baby 6 mnd, kolikken er over og eldste er over sjalusien, men baby er bærebaby og sover lite, og de vekker hverandre ofte om natten pga gråt. Her er absolutt 2 som 10 og dagene mine går til å "holde hodet over vannet"... Anonymous poster hash: de552...a98
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #13 Skrevet 23. september 2016 Ja jeg skjønner. Jeg var litt dum da jeg skrev første innlegget, for med nr 1 var jeg alenemor og baby hadde kolikk og alt var utrolig slitsomt, det tenkjer ikke på. Nå er vi to stk om barna, og babyer ikke kolikk, så sikkert derfor det går mye lettere enn jeg hadde trodd. Det er på en måte mer travelt nå fordi jeg har to stk barn å hjelpe, men samtidig er vi to om det, og denne babyen er mye mindre krevende enn det første var, så på en måte er det langt ifra så travelt nå som det var da første var baby. Men mer å gjøre nå etter at nr to var født enn før hun ble født det er det, men langt i fra 10 ganger så mye (sikkert enn så lenge). Hi Anonymous poster hash: 89ff6...e93
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #14 Skrevet 23. september 2016 Jeg har to barn, et på 1 år og et 2 år - og det føles som minst 10 barn Anonymous poster hash: 94b9c...08a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #15 Skrevet 23. september 2016 Hvor gammelt var eldste da nummer 2 kom? Anonymous poster hash: 4b4de...96c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #16 Skrevet 23. september 2016 Har to tette og her føles 2 barn som 10 og en som nesten ingen😄 Når de var veldig små var det veldig travelt og nå når de har blitt større krangler de. Når jeg kun har et barn om gangen så er det bare hyggelig og kos 😊 Anonymous poster hash: 3cf48...ece
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #17 Skrevet 23. september 2016 ...er folk som bestemte seg for å ha de to barna hun har og vil markere at det er nok. Anonymous poster hash: a1f14...75e
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #18 Skrevet 23. september 2016 Her var eldste 2 år da lillebror ble født. Mistemann hadde kolikk, storesøster sov fremdeles urolig om natta. Andremann kunne aldri ligge alene, sov aldri, gråt mye. Noe som resulterte i en sjalu storesøster, da jeg er mye alene og hun ofte måtte vente. Nå er de 1 og 3. Sjalusien er fremdeles tilstede, så fort jeg snur ryggen til får lillebror seg en smell. Ingen av dem sover på natta og jeg føler stort sett at dagene bare er kaos, føles som om det er 10 her til enhver tid Anonymous poster hash: 119ab...c5a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #19 Skrevet 23. september 2016 Jeg følte heller ikke at to var som ti, men nå som vi har fått tre føler jeg innimellom at det er som ti😜 Så lenge vi er to voksne, går det greit, men når mannen er borte og jeg er alene med de tre, da er det slitsomt. Alle tre våkner om natten, babyen hver natt, de to eldste (2 og 5 år) flere ganger i uken, dagen starter mellom 6 og 7, alle skal ha frokost, babyen skal mates med grøt, levering i barnehage, henting, spise middag, evt aktiviteter, og så den "hellige timen" mellom 18 og 19 når alle tre skal spise kvelds, stelles og legges... Det kan til tider føles ganske kaotisk de periodene jeg er alene! Heldigvis arbeider mannen hjemme mesteparten av tiden, og er kun på reise med jobben noen uker i halvåret. Hvis baby nr to er urolig, og man er en del alene, kan jeg godt tenke meg at to også kan føles som ti! Kanskje uttrykket stammer fra den tiden da mødrene var hjemme med barna og ikke hadde barnehage? Tenk på alt de måtte gjøre ift husarbeid, samtidig som barna var hjemme. Da kan jeg godt forestille meg at en baby og en 2-åringen føltes som ti! Anonymous poster hash: 4dd4a...8c1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #20 Skrevet 23. september 2016 Vi har 5 år mellom, var ingen stor overgang. Hjalp jo mye at eldste var relativt selvstendig da minste kom til verden. Fordelingen var enkel, jeg tok nettene og han stod opp om morgen. Var mye mer uenighet oss i mellom da vi fikk første, så det året jeg hadde permisjon med nr 2 var jo et langt mer rolig år enn med en og full jobb. Derimot var det mye styr da permisjonsåret var over. En ettåring og en som startet på skole med lekser og aktiviteter var ganske styrete. Vi har begge krevende jobber og sjelden fri samtidig om ettermiddagen, så reiste ofte på fotballtrening med en ettåring løpende i alle retninger. Anonymous poster hash: f6fd1...7b2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #21 Skrevet 23. september 2016 ... Fra hvilken alder mener de? Har akkurat fått nr to, 2 Mnd gammel, men jeg føler meg ikke mer opptatt. Mener de etter man starter i jobb igjen? Forberedte meg på å bli 10 ganger mer sliten enn før, men jeg føler ikke (enda) at det er mer slitsomt med en enn med to. overgangen fra 0 til 1 var derimot ENORM. Når begynner 2 å føles ut som 10? Anonymous poster hash: 89ff6...e93 Når du har fire kan vi snakke, 2 er peanøtter Anonymous poster hash: 07d88...9ce
Gjest Antarctica Skrevet 23. september 2016 #22 Skrevet 23. september 2016 Syns ikke to barn er som ti. Og etterhvert får de glede av hverandre og dilter mindre etter mamma. Da blir to barn som null 😃
Mrs. Kaizer Skrevet 23. september 2016 #23 Skrevet 23. september 2016 Vi har 4 barn på 13,12,7 og 5 år. Nå er vi inne i en veldig travel periode med fotballkamper, trening, danseskole og korøvelse i hytt og pine😱 Hadde det mye enklere for 4-5 år siden, når de to minste var for små til egne fritidsaktiviterer og bare måtte være med på lasset😊
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #24 Skrevet 23. september 2016 Jeg føler ikke at to er som ti. Har tre barn. Litt mer jobb og litt mindre egentid for hvert barn som kom, men den store omveltningen var for meg uten tvil overgangen fra 0 til en! Anonymous poster hash: 7b436...bc9
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #25 Skrevet 23. september 2016 Jeg har tvillinger. Aldri kan jeg konse fullt og helt om ett barn. Det er alltid to av alt. To bleier. To behov, to å amme, to å trøste, to å leke med, to å passe på, to å legge. Det er når du aldri føler du får tilstrekkelig tid til å ta deg av det ene eller andre barnet ditt at denne følelsen inntreffer. Og det er grusomt. Jeg har hatt dårlig samvittighet siden jeg fødte de for 9 måneder siden. Så det kpmmer vel an på barna og behovene deres... Anonymous poster hash: 081f4...006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå