Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #1 Skrevet 22. september 2016 Min samboer snorker altså så sinnsykt høyt og så mye at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke sovet godt på åtte år, jeg sover hele netter innimellom men det har jo blitt til at jeg gruer meg til natta. Vi har to barn og alt av "nattarbeid" har jeg tatt, i tillegg til å ligge på rom med en som høres ut som en motorsykkel. Jeg har målt snorkingen til 90 desibel. Jeg tror det er ganske mye! Vi sover stort sett hver for oss nå siste tiden, men problemet er at han snorker så høyt at jeg våkner likevel, og må av og til inn i naborommet for å snu på han. Nå har jeg våknet for andre gang allerede og han slutter jo ikke!! For å gjøre det verre - selv om han er snillheten selv når han er våken så blir han lyn forbannet når jeg tar borti han når han snorker, samme hvor forsiktig jeg er. For min del ender dette ofte i at jeg ligger hele natten uten søvn, irriterer meg grønn av snorkingen, og har en elendig dag etterpå. Dette sliter ekstremt på samlivet vårt, min samboer skjønner at han snorker men han synes nok jeg er litt sutrete ang det, og jeg tror ikke han skjønner hvor mye det faktisk påvirker alt. Dette ble et innlegg skrevet i sinne og frustrasjon etter nok et forsøk på å få han til å slutte å snorke for så å få skjenn midt på natten :( Han snorker fremdeles som en dritt der inne!!! Er det noen som vet noe jeg kan gjøre, før jeg klikker sånn helt...? Anonymous poster hash: eb886...5f8
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #2 Skrevet 22. september 2016 Nøyaktig samme problem her. Han gikk gjennom to operasjoner etter og fått påvist 100 pustestopp i timen. Etter fire år på separate rom, kommenterte jeg ham til legen. Han nektet da han var redd for at han ville miste førerkortet. Han gikk til slutt. Fikk forsøke pustemaskin og ble et nytt menneske. Nå behøver jeg ikke ørepropper mer. Anbefales! Anonymous poster hash: 45596...6ee
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #3 Skrevet 22. september 2016 Føler med deg! Har samme problemet her i huset. Han kjøper alt av "snorke-stopp ting" på apoteket, ikke alltid det virker men av og til. Du vet de opererer sånne ting? Fort gjort, 15 min eller noe. Prøv å lufte det for mannen din kanskje? Og om han ikke tror det er så ille så film han så han får høre selv, det har jeg gjort. Det er grusomt så jeg skjønner frustrasjonen din godt! Anonymous poster hash: 0213c...5d8
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #4 Skrevet 22. september 2016 For det første - send ham til legen!!! Krev at han tar tak i problemet sitt. For dette er ikke bare et problem som går ut over deg og din helse. Sover du på samme rom som ham så risikerer du å få hørselskade! I tillegg til alle de andre helserisikoene som man får pga. støy i så mange timer i døgnet (så kommer jo søvn resten av dagen også...). Er han overvektig? I så fall er første bud å gå ned i vekt, legge om kostholdet og begynne å trene for å stramme opp hele kroppen. Med så alvorlig snorking så er det også gode sjanser for at han lider av søvnapné, noe som også er en stor helserisiko for hans helse, og som også kan være grunn til at han kanskje ikke bør kjøre bil på dagtid (!). Kan hende han har så dårlig oksygenopptak på natten at han en periode kan trenge oksygenmaske på natten eller når han sover. (det kan også forklare hvorfor han blir sint når du er borti ham når han snorker). Han trenger å komme seg til lege asap! Der vil han trolig også få sjekket om han lider av søvnapné, og muligens bli henvist videre til spesialist. Lege asap - ingen unnskyldning å ikke gjøre det! Anonymous poster hash: a5477...aed
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #5 Skrevet 22. september 2016 En ting til - fun fact (som ikke er så morsom).... høyeste målte snorking i Guinnes rekordbok er 90 desibel.... Hørselskader kan oppstå ved under 85 desibel om man utsettes for støy over tid... Anonymous poster hash: a5477...aed
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #6 Skrevet 22. september 2016 Ørepropper har reddet mang en natt for meg. De kan også brukes i naborommet! Og jeg hadde panikk for å putte noe i ørene, men det er en tilvenningssak. For en befrielse... Jeg gruer meg fortsatt hver kveld for å gå inn på rommet og bli møtt av det infernalske spetakkelet. Men jeg vet at jeg kan sette i proppene, og i verste fall gå i et annet rom med proppene på... Anonymous poster hash: e087f...1c6
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #7 Skrevet 23. september 2016 En ting til - fun fact (som ikke er så morsom).... høyeste målte snorking i Guinnes rekordbok er 90 desibel.... Hørselskader kan oppstå ved under 85 desibel om man utsettes for støy over tid... Anonymous poster hash: a5477...aed Hehe, takk for at du fikk meg til å le :) Jeg har målt med en app, så vet ikke hvor mye jeg kan stole på den, men den har iallefall målt 90 flere netter. Han snorker jo helt vanvittig. Og så har han å slekte på, min svigerfar er overvektig i tillegg, og uten at jeg sier det til noen så gruer jeg meg hver gang de skal bo her en stund (de bor langt unna og kommer på ukesbesøk), for det spiller ingen rolle om han sover i andre enden av huset.... det er volum altså! Så spørs om jeg skal få en offisiell guiness rekord - person til å besøke oss da 😂 Anonymous poster hash: eb886...5f8
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #8 Skrevet 23. september 2016 Nøyaktig samme problem her. Han gikk gjennom to operasjoner etter og fått påvist 100 pustestopp i timen. Etter fire år på separate rom, kommenterte jeg ham til legen. Han nektet da han var redd for at han ville miste førerkortet. Han gikk til slutt. Fikk forsøke pustemaskin og ble et nytt menneske. Nå behøver jeg ikke ørepropper mer. Anbefales! Anonymous poster hash: 45596...6ee Vi har snakket om pustemaskin, han har blitt testet for søvnapné men det har han ikke. During av en maskin høres ut som sovemiddel sammenlignet med snorking 😄 Må være en helt annen verden for dere begge to! Jeg skal ta det opp med han igjen. Er maskinen ubehagelig å bruke? Anonymous poster hash: eb886...5f8
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #9 Skrevet 23. september 2016 Ørepropper har reddet mang en natt for meg. De kan også brukes i naborommet! Og jeg hadde panikk for å putte noe i ørene, men det er en tilvenningssak. For en befrielse... Jeg gruer meg fortsatt hver kveld for å gå inn på rommet og bli møtt av det infernalske spetakkelet. Men jeg vet at jeg kan sette i proppene, og i verste fall gå i et annet rom med proppene på... Anonymous poster hash: e087f...1c6 Her funker det ikke med propper faktisk. Nå ligger jeg i naborommet med musikk på ørene, og jeg hører litt innimellom men ikke nok til at det irriterer like mye. Sover han ved siden av meg hjelper det ikke med musikk heller. Dessuten har vi små barn, og jeg liker å kunne høre de om de roper på meg eller gråter. Men så bra der funker med ørepropper for deg! Kanskje jeg skal prøve med hørselsvern 😂 Anonymous poster hash: eb886...5f8
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #10 Skrevet 23. september 2016 Her funker det ikke med propper faktisk. Nå ligger jeg i naborommet med musikk på ørene, og jeg hører litt innimellom men ikke nok til at det irriterer like mye. Sover han ved siden av meg hjelper det ikke med musikk heller. Dessuten har vi små barn, og jeg liker å kunne høre de om de roper på meg eller gråter. Men så bra der funker med ørepropper for deg! Kanskje jeg skal prøve med hørselsvern 😂 Anonymous poster hash: eb886...5f8 Jeg har også små barn. Man hører både dem og vekkerklokka, altså. Du må kjøpe riktige propper, ikke det billige skumgummitøyset. De stenger ikke lyden ute. Anonymous poster hash: e087f...1c6
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #11 Skrevet 23. september 2016 For det første - send ham til legen!!! Krev at han tar tak i problemet sitt. For dette er ikke bare et problem som går ut over deg og din helse. Sover du på samme rom som ham så risikerer du å få hørselskade! I tillegg til alle de andre helserisikoene som man får pga. støy i så mange timer i døgnet (så kommer jo søvn resten av dagen også...). Er han overvektig? I så fall er første bud å gå ned i vekt, legge om kostholdet og begynne å trene for å stramme opp hele kroppen. Med så alvorlig snorking så er det også gode sjanser for at han lider av søvnapné, noe som også er en stor helserisiko for hans helse, og som også kan være grunn til at han kanskje ikke bør kjøre bil på dagtid (!). Kan hende han har så dårlig oksygenopptak på natten at han en periode kan trenge oksygenmaske på natten eller når han sover. (det kan også forklare hvorfor han blir sint når du er borti ham når han snorker). Han trenger å komme seg til lege asap! Der vil han trolig også få sjekket om han lider av søvnapné, og muligens bli henvist videre til spesialist. Lege asap - ingen unnskyldning å ikke gjøre det! Anonymous poster hash: a5477...aed Han skal ha det at han har prøvd mye. Han trener (mest pga ryggproblemer), og han har vært til legen. Han har prøvd spray, skum i halsen og neseplaster, han er ikke overvektig men høy og stor på en måte. Røyker ikke og drikker nesten aldri, og han har testet for søvnapné som ha. Altså ikke hadde. Om han hadde godtatt at jeg dultet litt borti han så hadde det vært enklere, men han blir virkelig sint altså. Kan dette være dårlig oksygenopptak som gjør det? Det visste jeg ikke. Jeg tenkte heller at siden han er så dårlig på å uttrykke følelser til vanlig, så kommer de ut om natten 😄 Anonymous poster hash: eb886...5f8
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #12 Skrevet 23. september 2016 Føler med deg! Har samme problemet her i huset. Han kjøper alt av "snorke-stopp ting" på apoteket, ikke alltid det virker men av og til. Du vet de opererer sånne ting? Fort gjort, 15 min eller noe. Prøv å lufte det for mannen din kanskje? Og om han ikke tror det er så ille så film han så han får høre selv, det har jeg gjort. Det er grusomt så jeg skjønner frustrasjonen din godt! Anonymous poster hash: 0213c...5d8 Jeg føler med deg også! 😊 Hvordan reagerte mannen din på filmen da? Jeg har filmet han mange ganger om natten men jeg viser den aldri for jeg får dårlig samvittighet om dagen. Vi har snakket om operasjon men det virker som det ikke hjelper så ofte? Har mannen din prøvd det? Alt må jo på en måte testes om vi skal sove på samme rom noen gang 😂 Vi har nettopp kjøpt nytt hus og mens jeg ble glad for at han får eget rom i kjelleren hvor han sikkert også kan sove (tenkte jeg), så har han sagt at i det nye huset skal han definitivt være på soverommet. Jaja.... 😂 Anonymous poster hash: eb886...5f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå