Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #1 Skrevet 22. september 2016 Kjøpte en tv på expert i mars. Gå beskjed etter et par uker at TVen låser seg innimellom, dvs det kan gå dager der alt funker fint, men plutselig begynner den å låse seg å da må jeg dra ut støpselet for å fikse det. Veldig irriterende og kjenner at jeg ikke stoler helt på TVen. Expert hadde den inne, men fant ikke noe feil, men de kunne jo ikke bruke TVen over flere dager slik jeg gjør hjemme. Nå vil de sende den inn til Grundig og jeg må betale 800kr for det. Expert sier at sannsynligheten for at de ikke finner noe er stor i og med at det ikke er et konstant problem. Kan jeg heve kjøpet? Kreve ny tilsvarende tv? Må jeg betale for å sende TVen inn? Anonymous poster hash: 584f7...fe0
Kjerringa med agurken Skrevet 22. september 2016 #2 Skrevet 22. september 2016 Nei, dette er en garanti og reklamasjonssak. Ta opp video av feilen når den oppstår. Vis dem feilen på video og krev at den utbedres for deres regning. Du skal ikke betale ved en slik reklamasjon. Hvis de bøller med deg informerer du dem om forbrukerkjøpsloven og at det vil bli sendt klage hvis de ikke følger den. Du har 5 års mulighet til å reklamere på en feil (såfremt ikke problemet er selvforskyldt som f.eks slagskade). Enkelte forhandlere har egne avtaler om at forbruker skal kontakte leverandøren direkte, men ingen kan kreve at du skal betale 800 kr. Her høres det ut som du har truffet på en dårlig kundebehandler. Ring dem og hør med sjefen
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #3 Skrevet 22. september 2016 Stemmer det hun skrev over her. IKKE gi deg på dette! Du skal ikke betale en krone! Anonymous poster hash: 45ad3...1fa
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #4 Skrevet 22. september 2016 Min tv frøs også innimellom. Det var tv-boksen som var ødelagt. Sikker på at det ikke er det som skjer hos dere? Anonymous poster hash: 48c79...c93
Bringebæret Skrevet 23. september 2016 #5 Skrevet 23. september 2016 Har du Get boks? Hos oss er det den som er problemet når TV'en fryser.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #6 Skrevet 23. september 2016 Vi sliter med det samme men det er riks TV boksen som gjør det. Har prøvd boksen både på tv-en i stuen og på soverommet, skjer på begge TVene Anonymous poster hash: 9e3ec...e56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå