Gå til innhold

Legen skrev at jeg var litt overvektig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle sjekke noe hos legen og da hadde han skrevet ned i henvisningen om meg om at jeg var i god form men litt overvektig... Uten å sjekke vekten eller måle meg ble faktisk veldig såret:( I følge BMI er jeg helt normal men nå vurderer jeg faktisk på å gå ned mer i vekt etter det legen skrev :(

Anonymous poster hash: 5c791...ae9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er målene dine da? Man ser jo faktisk om folk kunne tatt av seg noen kilo..

Anonymous poster hash: 928b6...485

Skrevet

Hva er målene dine da? Man ser jo faktisk om folk kunne tatt av seg noen kilo..

Anonymous poster hash: 928b6...485

Jeg fikk tatt en grundig sjekk på treningssenteret, sjekket fettprosent, muskelmasse, farlig magefett osv. Jeg er 161 cm og veier 68 kg. Jeg fikk beskjed om at jeg er i topp form, har ikke noe farlig magefett, høy muskelmasse, normal fettprosent. Da jeg sa at jeg ønsket å gå ned 5 kg, så sa han at det var bare for utseende sin skyld, for jeg var veldig sunn og i god form. Så jeg trengte overhodet ikke å gå ned i vekt.

Anonymous poster hash: faad5...a1e

Skrevet

Jeg fikk tatt en grundig sjekk på treningssenteret, sjekket fettprosent, muskelmasse, farlig magefett osv. Jeg er 161 cm og veier 68 kg. Jeg fikk beskjed om at jeg er i topp form, har ikke noe farlig magefett, høy muskelmasse, normal fettprosent. Da jeg sa at jeg ønsket å gå ned 5 kg, så sa han at det var bare for utseende sin skyld, for jeg var veldig sunn og i god form. Så jeg trengte overhodet ikke å gå ned i vekt.

Anonymous poster hash: faad5...a1e

Med den vekten i forhold til høyde ser du sikkert overvektig ut. La det fare. Du har jo allerede fasitsvaret med mye muskler og lite fett fra den grundige undersøkelsen. Da vet du at du ikke trenger å gå ned.

Anonymous poster hash: 1af2f...b7e

Skrevet

Du har jo en bmi på over 26, så du er jo i kategorien overvektig ,og ikke normalvektig.

Anonymous poster hash: 95f0d...9ad

Skrevet

Hvis du er 161 høy og 68 kg har jo legen din rett, bmi er 26 og dermed lett overvekt. Jeg er 160 og 64 kg, og vil tro omtrent lik deg. Selv om jeg ser slank ut (særlig med klærne på ;)) synes jeg selv, så ser jeg jo på bilder at jeg hadde hatt godt av å gå litt ned.

Det å bedømme kroppen visuelt er noe leger gjør mye.

Såklart, har du mye muskler kan jo bmi være feil. Fordelingen av vekten betyr også noe.

Anonymous poster hash: b3623...a71

Skrevet

Med de målene er du jo lett overvektig. pussig det der. De fleste overvektig her inne er i tipp topp form og ikke noe farlig fett, spiser bare grønt og har trolig ikke speil hjemme. Legen så at du var lett overvektig uten å trenge å ta noen mål. Men siden du er så innmari god form og trent vet du jo da selv at du ikke trenger å foreta deg noe som helst...

Anonymous poster hash: 9c541...560

Skrevet

Du er jo lett overvektig om en ser på bmi. Og virker jo ikke som det er pga muskler vekten er sånn, med tanke på det legen ser/skrev .

Anonymous poster hash: c2d68...c87

Skrevet

Bedre det enn å få beskjed fra legen at slanker du deg ikke er det ikke sikkert dine barn vokser opp med ei mor.

Ja jeg er veldig overvektig , 1.65 cm og 112kg. Men man må liksom bare godta den man er, min sønn sa det var ekkelt når de andre barna i barnehagen sa mamma var som en kjempe stor hval.

Jeg sa til han at det er lovt å mene at andre er store men man skal holde visse ting for seg selv, noen kan bli såret andre som meg vet at det er fakta at jeg er svært overvektig.

Ta det med ro,du er helt innenfor normalen.

Anonymous poster hash: 27679...836

Skrevet

Bedre det enn å få beskjed fra legen at slanker du deg ikke er det ikke sikkert dine barn vokser opp med ei mor.

Ja jeg er veldig overvektig , 1.65 cm og 112kg. Men man må liksom bare godta den man er, min sønn sa det var ekkelt når de andre barna i barnehagen sa mamma var som en kjempe stor hval.

Jeg sa til han at det er lovt å mene at andre er store men man skal holde visse ting for seg selv, noen kan bli såret andre som meg vet at det er fakta at jeg er svært overvektig.

Ta det med ro,du er helt innenfor normalen.

Godta den man er ja, men ingen bare er så overvektig av natur som du . Ta legens ord til deg og gjør noe med det.

Skrevet

Godta den man er ja, men ingen bare er så overvektig av natur som du . Ta legens ord til deg og gjør noe med det.

Nei det er ikke medfødt om det var det du siktet til. Man kan som du sier gjøre noe med det,men man må uansett godta at man er overvektig.

Å bli fornærmet at man blir kategorisert som overvektig når man er det som fks meg så er jo det som å lyge til selv om man håper legen skal si neida du er helt normal vektig, men fordi om jeg er klar over det så betyr det ikke at å bli fortalt at mine barn kan vokse opp uten en mor.

Syntes bare legen kunne formulert seg bedre. Intet verre enn det.

Skrevet

Nei det er ikke medfødt om det var det du siktet til. Man kan som du sier gjøre noe med det,men man må uansett godta at man er overvektig.

Å bli fornærmet at man blir kategorisert som overvektig når man er det som fks meg så er jo det som å lyge til selv om man håper legen skal si neida du er helt normal vektig, men fordi om jeg er klar over det så betyr det ikke at å bli fortalt at mine barn kan vokse opp uten en mor.

Syntes bare legen kunne formulert seg bedre. Intet verre enn det.

Største feilen er å godta at du er overvektig. Hva med å ikke godta det? Ikke slå deg til ro med det! Og Gjør noe med det!

Anonymous poster hash: b8bef...ddb

Skrevet

Med den vekten i forhold til høyde ser du sikkert overvektig ut. La det fare. Du har jo allerede fasitsvaret med mye muskler og lite fett fra den grundige undersøkelsen. Da vet du at du ikke trenger å gå ned. Anonymous poster hash: 1af2f...b7e

Hvis du er 161 høy og 68 kg har jo legen din rett, bmi er 26 og dermed lett overvekt. Jeg er 160 og 64 kg, og vil tro omtrent lik deg. Selv om jeg ser slank ut (særlig med klærne på ;)) synes jeg selv, så ser jeg jo på bilder at jeg hadde hatt godt av å gå litt ned.

Det å bedømme kroppen visuelt er noe leger gjør mye.

Såklart, har du mye muskler kan jo bmi være feil. Fordelingen av vekten betyr også noe. Anonymous poster hash: b3623...a71

jeg veier 67 kg men er 10 cm høyere enn deg og selv jeg synes at jeg ser lubben ut, kanskje blind på meg selv og mammakiloene som snek seg på i graviditeten, men jeg tenker at hvis du trener mye styrke og er tettbygd, så forklarer jo det vekteren din! Skjønner at du blir såret, men det viktigste er at du føler deg bra :)

Anonymous poster hash: e0a24...5b5

Skrevet

Største feilen er å godta at du er overvektig. Hva med å ikke godta det? Ikke slå deg til ro med det! Og Gjør noe med det!

Anonymous poster hash: b8bef...ddb

Jeg mente å innrømme over seg selv at man har et problem. Var ikke å godta jeg er overvektig pytt pytt sånn er det bare.

Man må alltid innse sannheten først ,så godta for så gjøre noe med det. Jeg holder på med forkurs til slankeoperasjon.

Ingen som trives med å være sykelig overvektig men sannheten kan gjøre det vanskeligere for noen å makte å gjøre noe med det, man kan risikere å gi opp.

Skrevet

Ang. det å ha mye muskelmasse og bmi. Jeg tror det er en del kvinner som bruker det som unnskyldning for en del overvekt.

Googler man så finner man at Marit Bjørgen uttalte i 2013 at hun var 166 cm høy og veide 65 kg.

Hi veier mer og er lavere enn henne. Da er det ikke bare muskelmassen som gjør den "overvekten" legen kommenterte hos hi.

Hi, det virker som om du er aktiv og ellers er forholdsvis sunn. I så fall er det ikke sikkert at du trenger gå særlig ned, men du bør i hvert fall passe på at du ikke blir større. Noe som ikke bør være noe problem hvis du lever sunt.

Hva måler du rundt midjen, Hi? For noen vil det være en grei indikator også.

Jeg ville valgt å tenke positivt på dette, legen ser at du er lett overvektig og har gjort deg oppmerksom på det, da kan du sørge for at du ikke blir større og leve sunt og være aktiv nok slik fremover.

Anonymous poster hash: 1db2e...392
Skrevet

Jeg ville kalt deg lubben. Jeg er 170 og 64 kg, oG føler meg tynn. Men når jeg ser bilder av meg selv er jeg faktisk større enn jeg tror😂

Anonymous poster hash: ab80b...0d7

Skrevet

Tror dere har misforstått jeg er 1,64 cm høy og veier 65 kg. Så det er ikke jeg som skrev her tidligere om vekten min osv

I følge treningsvekten på treningsenteret så har jeg en del muskler også og holder meg svært aktiv, spiser lite sukker og snop. Lager mat fra bunnen av men ja mulig jeg ser litt "lubben" ut da jeg ikke er så høy.. Kunne nok gått ned noen kg til for å se slankere ut. Så har jeg en del overflødig hud fra de to gangene jeg har vært gravid og gikk fort ned i vekt.

Legen sa ikke direkte til meg at jeg var overvektig men det stod på et papir som jeg fikk lest som var sendt videre pga en henvisning , så han sa aldri til meg at jeg var lett overvektig men han skrev det ned.

Anonymous poster hash: 5c791...ae9
Skrevet

Du veier 12 kilo mer enn meg, og jeg er faktisk litt lubben med samme høyde SELV OM jeg trener. Hva med å innse fakta, og ikke bli fornærmet? 

Anonymous poster hash: 2730f...152
Skrevet

Når jeg, med mine 168, veide 68 var jeg tjukk. Rund i ansiktet og med fett på magen, rumpa,ryggen.

Nå er jeg 15 kg lettere, og det er en befrielse!

Anonymous poster hash: 83963...bef

Skrevet

Du veier 12 kilo mer enn meg, og jeg er faktisk litt lubben med samme høyde SELV OM jeg trener. Hva med å innse fakta, og ikke bli fornærmet?

53 kg og lubben??😂 Ja særlig😉

Anonymous poster hash: 7e40e...60c

Skrevet

Jeg blir nesten flau. Så mange fjollete og dumme kommentarer. Det var merkelig at legen skrev som han skrev. Det beror nok da isåfall på din egen kommentar om å gå ned 5 kg. Du er normalvektig iflg bmi, og har fått beskjed om at du er sunn og frisk. Fortsett med med det og hold vekten du har. Ikke heng deg opp i det legen skrev. Og iallfall ikke det ikke det du leser her. (Tipper mange som har svart kjeder seg litt og bare vil kødde med hodet ditt)

Anonymous poster hash: 7def8...ec3

Skrevet

Jeg blir nesten flau. Så mange fjollete og dumme kommentarer. Det var merkelig at legen skrev som han skrev. Det beror nok da isåfall på din egen kommentar om å gå ned 5 kg. Du er normalvektig iflg bmi, og har fått beskjed om at du er sunn og frisk. Fortsett med med det og hold vekten du har. Ikke heng deg opp i det legen skrev. Og iallfall ikke det ikke det du leser her. (Tipper mange som har svart kjeder seg litt og bare vil kødde med hodet ditt)

En BMI PÅ 26 er overvekt smarta. Mange overvektige der ute tror de spiser sunt og nærmest trener seg ihjel, og har lav fettprosent når sannheten er en annen. Har legen kun sett på henne og bekrevet henne som lett overvektig er nok hennes egen syn på sin egen kropp en smule forvrengt. Er man fornøyd med seg selv, FINT. Men tvilsomt hun er slank med en BMI som tilsvarer overvekt. 

Skrevet

53 kg og lubben?? Ja særlig

Anonymous poster hash: 7e40e...60c

Nei 56.. Hun skrev hun er 68 kg. 56+12 = 68

Skrevet

En BMI PÅ 26 er overvekt smarta. Mange overvektige der ute tror de spiser sunt og nærmest trener seg ihjel, og har lav fettprosent når sannheten er en annen. Har legen kun sett på henne og bekrevet henne som lett overvektig er nok hennes egen syn på sin egen kropp en smule forvrengt. Er man fornøyd med seg selv, FINT. Men tvilsomt hun er slank med en BMI som tilsvarer overvekt.

Meg du kaller smarta? Hun skrev hun var 164 cm høy og 65 kg. Det blir IKKE 26 i BMI.

Skrevet

Det er ikke hi som er overvektig, det var en annen anonym

Anonymous poster hash: 21bd5...c5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...