Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #1 Skrevet 22. september 2016 Hva skjer om deres barn sloss med noen på skolen?Var på foreldremøte igår og flertallet gikk med på å sende barnet hjem fra skolen om de gjorde det!?!Dette synes jeg er helt feil, da tenker jeg at de kanskje sloss for å få dra hjem og få fri!!!😱😱Hva tenker dere?er jeg helt på bærtur?vi var flere som reagerte på det.... Anonymous poster hash: 9fc01...819
MammantilNurket Skrevet 22. september 2016 #2 Skrevet 22. september 2016 (endret) Jeg tror utvising er en vanlig sanksjon på de fleste skoler dersom en elev utøver vold. Vi har gitt alt fra utvisning ut dagen opp mot tre dager. Utvisning er den strengeste "straffen" som gis. Dette dokumenteres i elevens mappe, følger eleven videre i systemet og det er ikke utenkelig at det fører til nedsatt oppførselskarakter. Tvilsomt at noen drar i gang en slosskamp for å få fri. Mye skam medfører også en utvisning. Det blir den store snakkissen blant elevene. Har opplevd å måtte følge opp elever tett i etterkant av en utvisning da dette er veldig belastende og stigmatiserende. Nesten verre for den som har blitt utvist enn for offeret som får sympati fra sine medelever, i kontrast til den utviste som som kan betraktes som en sosial spedalsk i lang tid etterpå. Endret 22. september 2016 av MammantilNurket
Optatium Skrevet 22. september 2016 #3 Skrevet 22. september 2016 Du blir ikke utvist, du blir bortvist. To forskjellige ting. Her jeg jobber har vi denne muligheten, men bruker den sjelden. Aldri ved "vanlige" slåsskamper..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #4 Skrevet 22. september 2016 Her blir det fult avhør med lærer og rektor, rapport og oppfølgning i ettertid. Foreldre blur varslet, men utover det fortsetter dagen som vanlig. De blir ikke "belønnet" med å få fri. Skolen tar slikt veldig alvorlig. Anonymous poster hash: 6239b...ca4
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #5 Skrevet 22. september 2016 Jeg skulle ønske det var en reaksjon når de sloss på skolen jeg! Min datter (som heldigvis sjelden blir utsatt for noe) har sett utallige slosskamper og grove voldsepisoder blant klassekameratene siden 1. klasse. Det er dessverre slik at det bare fortsetter selv om det påstås at det blir satt inn tiltak (som vi ikke får vite hva er for det er "taushetsbelagt"). Det er godt mulig det blir satt inn tiltak. Vi må tro dem på det, men de tiltakene må de nå etter over 2 år skjønne at faktisk ikke virker. Anonymous poster hash: 3e45a...8fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå