Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #1 Skrevet 22. september 2016 Hei damer. Den siste tiden har jeg hatt noe ujevn menstruasjon, alt fra en syklus på 17 til 31 dager. Går ikke på prevensjon. Nå er det altså 39 dager siden sist mens, men har ingen tegn til at jeg skal få det. De siste dagene har jeg vært litt øm og hatt utstående brystvorter, men gjør ikke vondt. Også hatt ett par runder med vondt i nedre del av magen, men gikk fort over det også. Tenkte kanskje dette kunne være tegn på at mensen skulle komme, men ser ikke slik ut. Er dette noe som burde undersøkes av lege, eller burde jeg ta en ny test? Tok test igår, og den var helt klart negativ. Skal sies at jeg tok utpå dagen, og ikke av morgenurin hvis det har noe å si. Vi prøver IKKE å få barn! Anonymous poster hash: 0a6ec...2ae
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #2 Skrevet 22. september 2016 Hvorfor bruker du ikke prevensjon med så uregelmessig syklus (eller egentlig uansett) dersom dere ikke vil ha barn? Anonymous poster hash: 9ff49...20a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #3 Skrevet 22. september 2016 Du bør teste om morgenen. Prøv igjen om et par dager, og igjen om en uke hvos den er negativ. Forstyrrelser i syklusen skal vel undersøkes av lege hvis det varer mer enn 4-6 mnd tror jeg. Hvor gammel er du? Kan det være (tidlig) overgangsalder? Anonymous poster hash: eac56...3ec
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #4 Skrevet 22. september 2016 Slutt og tenk på det - så kommer den. Anonymous poster hash: 9fc93...3ef
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #5 Skrevet 22. september 2016 Du bør teste om morgenen. Prøv igjen om et par dager, og igjen om en uke hvos den er negativ. Forstyrrelser i syklusen skal vel undersøkes av lege hvis det varer mer enn 4-6 mnd tror jeg. Hvor gammel er du? Kan det være (tidlig) overgangsalder? Anonymous poster hash: eac56...3ec Er bare 23, så håper ikkedet er det;-) Hi Anonymous poster hash: 0a6ec...2ae
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #6 Skrevet 22. september 2016 Hvorfor bruker du ikke prevensjon med så uregelmessig syklus (eller egentlig uansett) dersom dere ikke vil ha barn? Anonymous poster hash: 9ff49...20a Kroppen min tåler det ikke, så vi bruker kondom. Men var litt brisne her for en kort tid tilbake begge to, så det ble litt avglemt. Skal sies at vi hoppet av veldig tidlig. Er ikke krise om det viser seg at jeg er gravid, men er ikke i planene akkurat nå Anonymous poster hash: 0a6ec...2ae
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #7 Skrevet 22. september 2016 Har du pcos? Anonymous poster hash: 998ba...fea
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #8 Skrevet 22. september 2016 Har du pcos? Anonymous poster hash: 998ba...fea Ikke som jeg vet om nei, aldri fått det undersøkt. Forsåvidt ikke hørt om det heller. Men mensen kom, endelig, nå i kveld Hi Anonymous poster hash: 0a6ec...2ae
MammantilNurket Skrevet 23. september 2016 #9 Skrevet 23. september 2016 Hvorfor i alle dager bruker du ikke prevensjon når du bare er 23 år? Denne gangen var det flaks at det gikk bra, men det er ikke sikkert at du er like heldig neste gang. Det er ikke krise å bli gravid når man er 23 år, men det er langt i fra en drømmesituasjon heller. Jeg kan anbefale hormonspiral på det varmeste. Du slipper mensen og du har et sikkert prevensjonsmiddel. Den varer i tillegg i opp til fem år.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #10 Skrevet 23. september 2016 Hvorfor i alle dager bruker du ikke prevensjon når du bare er 23 år? Denne gangen var det flaks at det gikk bra, men det er ikke sikkert at du er like heldig neste gang. Det er ikke krise å bli gravid når man er 23 år, men det er langt i fra en drømmesituasjon heller. Jeg kan anbefale hormonspiral på det varmeste. Du slipper mensen og du har et sikkert prevensjonsmiddel. Den varer i tillegg i opp til fem år. Hva I alledager er galt med og bli gravid når man er 23 år? Det er da ingen unormal alder og få barn i. Anonymous poster hash: 088e7...db0
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #11 Skrevet 23. september 2016 Ikke som jeg vet om nei, aldri fått det undersøkt. Forsåvidt ikke hørt om det heller. Men mensen kom, endelig, nå i kveld Hi Anonymous poster hash: 0a6ec...2ae Ikke hørt om det... Ha ha... Guri, så lite opplyst du virker😅 Anonymous poster hash: 09c38...ec2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #12 Skrevet 23. september 2016 Hvorfor i alle dager bruker du ikke prevensjon når du bare er 23 år? Denne gangen var det flaks at det gikk bra, men det er ikke sikkert at du er like heldig neste gang. Det er ikke krise å bli gravid når man er 23 år, men det er langt i fra en drømmesituasjon heller. Jeg kan anbefale hormonspiral på det varmeste. Du slipper mensen og du har et sikkert prevensjonsmiddel. Den varer i tillegg i opp til fem år. " langt i fra en drømmesituasjon"? Litt generaliserende eller? Jeg var forsåvidt 23 med første, jo det var drømmesituasjon, hus, jobb(Spl), mann(fortsatt sammen med). Ikke alle er umodne som. 23 åringer. At HI virker umoden, jepp... Anonymous poster hash: 09c38...ec2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #13 Skrevet 23. september 2016 Du har nok bare ikke fått eggløsning. Ikke så uvanlig å uregelmessig menstruasjon. Anonymous poster hash: a69f8...13a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2016 #14 Skrevet 25. september 2016 Hvorfor i alle dager bruker du ikke prevensjon når du bare er 23 år? Denne gangen var det flaks at det gikk bra, men det er ikke sikkert at du er like heldig neste gang. Det er ikke krise å bli gravid når man er 23 år, men det er langt i fra en drømmesituasjon heller. Jeg kan anbefale hormonspiral på det varmeste. Du slipper mensen og du har et sikkert prevensjonsmiddel. Den varer i tillegg i opp til fem år. Litt sent svar, men som du kanskje leser lengre opp skriver jeg at jeg reagerer på prevensjon. Vi bruker beskyttelse. Jeg er 23 år, men både jeg og barnefar er utdannet og har jobber begge to. Vi har hus og bil, så lurer på hva som skulle være i veien med at jeg hadde blitt gravid... Som jeg skriver gjør det heller ikke noe om jeg blir gravid, selv om vi ikke aktivt prøver på dette tidspunktet. Kanskje les nøyere neste gang, før du går svarer så krast. Og for alt du vet kan det godt hende jeg har både ett, to og tre barn fra tidligere Ikke hørt om det... Ha ha... Guri, så lite opplyst du virker Anonymous poster hash: 09c38...ec2 Er det så unaturlig å ikke vite hva pcos er? Javel, så er jeg lite opplyst. Du og du så mye rart folk skal henge seg opp i. HI Anonymous poster hash: 0a6ec...2ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå