Gå til innhold

Så desperat fortvilet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom inn på rommet til barnet mitt, ungdomsskolealder. Han hadde hengt seg!

...trodde jeg. Fått tak i noe på nettet, type sikkerhetssele, så ut som han hadde hengt seg, uten at han var i fare. Hva gjør jeg?? Han sier at det bare var en spøk. Er det en dårlig spøk bare? Kontakte noen? Så fortvilet.. Vi har ingen kontakt med barnefar. Orker ikke å involvere mine foreldre

Anonymous poster hash: 1df0a...64b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oooh, hadde sønnen min gjort noe sånt tror jeg nesten jeg hadde kvalt han selv....

Min sønn er en veldig sensitiv og omsorgsfull 15-åring så jeg vil tro min hysteriske reaksjon hadde vært nok til at han hadde forstått hvor dårlig den spøken var, men jeg er litt usikker på hva jeg hadde gjort videre. Ringt og snakket med helsesøster kanskje (vi har en egen helsestasjon for ungdom her), bare for å få luftet ut litt i topplokket og hørt hva hun mente

Anonymous poster hash: c0b17...5c6

Skrevet

Hva mener du med at han hadde hengt seg? Hadde han kjøpt noe på nettet som han har tatt rundt halsen og hengt seg med? Og så kom du tilfeldigvis inn og fikk han ned?

Kontakt lege, legevakt med en gang!

Anonymous poster hash: 7b3e1...01b

Skrevet

What tf? Hva i all verden får noen til å gjøre noe sånt? Tenkte det ut, bestille en jævla sele på nettet, bare for å dra den styggeste "spøken" noen sinne mot sin mor? Her må du jo finne ut hva som ligger bak. Jeg hadde i hvert fall ikke blitt beroliget med bortforklaringer av denne typen. Gjør han dette for å se hva din reaksjon ville bli? Kan du ta kontakt med fastlegen hans om dette kanskje? Så kan de evt henvise videre? Han behøver jo psykologhjelp høres det ut som.

Anonymous poster hash: 11d3e...9a5
Skrevet

What tf? Hva i all verden får noen til å gjøre noe sånt? Tenkte det ut, bestille en jævla sele på nettet, bare for å dra den styggeste "spøken" noen sinne mot sin mor? Her må du jo finne ut hva som ligger bak. Jeg hadde i hvert fall ikke blitt beroliget med bortforklaringer av denne typen. Gjør han dette for å se hva din reaksjon ville bli? Kan du ta kontakt med fastlegen hans om dette kanskje? Så kan de evt henvise videre? Han behøver jo psykologhjelp høres det ut som.

Tror jeg må kontakte fastlegen ja. Helt, helt grusomt! Det som skremmer meg mest er at han bare lo når jeg endelig fikk ham ned..

Skrevet

Hva mener du med at han hadde hengt seg? Hadde han kjøpt noe på nettet som han har tatt rundt halsen og hengt seg med? Og så kom du tilfeldigvis inn og fikk han ned?

Kontakt lege, legevakt med en gang!

Anonymous poster hash: 7b3e1...01b

Han var aldri i reel fare, selv om jeg trodde det frem til jeg fikk ham ned

Skrevet

Tror jeg må kontakte fastlegen ja. Helt, helt grusomt! Det som skremmer meg mest er at han bare lo når jeg endelig fikk ham ned..

Å fy f...! Jeg kjenner jeg koker over av sinne på dine vegne her. Skjønner godt du er fortvilet. Har du forsøkt å snakke med han om dette? Hvorfor han gjorde dette? Hvordan det fikk deg til å føle deg? Sett deg ned å snakk med han, men uansett syns jeg du bør kontakte legen, i det minste for å høre hva du bør gjøre med dette.

Skrevet

Dette er akkurat prikk likt en scene fra første episode av The Affair.......

Skrevet

Å herregud! Jeg ble helt dårlig bare av å lese innlegget ditt :frown:  Kan ikke tenke meg hvor utrolig vondt du må ha hatt det frem til du forstod det var en "spøk". Ser for meg at jeg ville blitt rasende og hysterisk, grått og kjeftet om hverandre, og gutten ville nok forstått at dette var langt unna ok. Har ikke råd til deg, men vil bare sende deg en utrolig stor klem :troest:

Anonymous poster hash: d6e74...032
Skrevet

Det høres nesten for sjukt ut til å være sant..

MEN, om det nå skulle være det: Lege, psykolog ! 

Anonymous poster hash: ed776...ae5
Skrevet

Psykolog? Han er ikke syk! Han er bare en egoistisk og tankeløs ungdom som tror han er morsom!

Jeg hadde blitt så rasende at han virkelig fikk merke det - og det minst et år framover i tid! Når en ungdom er så hensynsløs mot sine nærmeste bare for å spille en joke på dem, da er det på tide å gi ham en lekse i hvordan man ivaretar andre folks følelser. Gud så rasende jeg hadde blitt.

Jeg tror seriøst det hadde blitt slutt på at han fikk ha datamaskin og tilgang til nett. Hva blir det neste han kjøper "for moro skyld"...?

Anonymous poster hash: fb35e...a76

Skrevet

Psykolog? Han er ikke syk! Han er bare en egoistisk og tankeløs ungdom som tror han er morsom!

Jeg hadde blitt så rasende at han virkelig fikk merke det - og det minst et år framover i tid! Når en ungdom er så hensynsløs mot sine nærmeste bare for å spille en joke på dem, da er det på tide å gi ham en lekse i hvordan man ivaretar andre folks følelser. Gud så rasende jeg hadde blitt.

Jeg tror seriøst det hadde blitt slutt på at han fikk ha datamaskin og tilgang til nett. Hva blir det neste han kjøper "for moro skyld"...?

Man må vel være syk for å dra en sånn spøk? "Normale" ungdommer gjør vel ikke sånt? Straff med å fjerne pc/nett-tilgang er jeg enig i da, det er nok ikke så dumt.

Skrevet

Dette er jo ikke friskt

Anonymous poster hash: a0505...f92

Skrevet

Sliter han ellers med noe? For å dra en så drøy "spøk" tenker jeg at det må ligge noe bak. Kan det være at han ønsker oppmerksomhet fordi han sliter med noe og prøver å få det på helt feil måte? Kan det være noe han trenger å få utløp for?

Personlig mener jeg jo at dette er langt fra normalt så jeg ville definitivt tatt dette videre for å komme til bunns i om det er noe bakgrunn for dette. Mye rart man kan tulle med og jeg er absolutt ikke ukjent med svart humor, men dette her er langt forbi det man kan kalle gøy. 

Skrevet

Man må vel være syk for å dra en sånn spøk? "Normale" ungdommer gjør vel ikke sånt? Straff med å fjerne pc/nett-tilgang er jeg enig i da, det er nok ikke så dumt.

Tja, se på hva "normale" ungdommer gjorde da vi var unge?

Empatien er ikke ferdig utvikla. Og det er ikke unormalt. Men han får kjappe seg litt nå!

Skrevet

Tja, se på hva "normale" ungdommer gjorde da vi var unge?

Empatien er ikke ferdig utvikla. Og det er ikke unormalt. Men han får kjappe seg litt nå!

Har enda til gode å høre om ungdommer som later som de henger seg på spøk...verken nå eller da, så nei, vil ikke kalle dette normalt på oen som helst måte.

Skrevet

Er det ikke en "lek" som er populær på nett om dette da? Var i allefall en ungdom, om ikke fler, som hadde dødd av denne kvelningsleken som går rundt i verden..

Anonymous poster hash: 77f48...85e
Skrevet

Har enda til gode å høre om ungdommer som later som de henger seg på spøk...verken nå eller da, så nei, vil ikke kalle dette normalt på oen som helst måte.

Vel. På skolen min (vgs, tidlig nittitall) drev ungdommer med å framkalle besvimelser på hverandre ved å hyperventilere og klemme hardt omkring mellomgulvet.

Noen andre var opptatt av å skyte på blink på måkene. Med klinkekuler og luftgevær.

Hvis jeg går tilbake til ungdomsskolen husker jeg dem som drev med diverse hærverk og tilløp til brannstiftelser. Husker også helt avsindige måter å prøve å bli fullest mulig på.

Spør du leger på flatbygdene forteller de at de får inn alkoholforgiftede jenter som har "brannsår" i skjeden - de har puttet tampongen i hjemmebrent fordi de da blir fulle uten å lukte av munnen!

I denne uka prydet noen ungdommer veggene i Nesna med naziflagg. For 5 år siden kjørte ungdommer over helleristningsfeltet i Alta med moped og lagde risser i det.

Lista er endeløs. I en viss alder har enkelte unge virkelig INGEN evne til konsekvensanalyse omkring de tingene de gjør.

Skrevet

Vel. På skolen min (vgs, tidlig nittitall) drev ungdommer med å framkalle besvimelser på hverandre ved å hyperventilere og klemme hardt omkring mellomgulvet.

Noen andre var opptatt av å skyte på blink på måkene. Med klinkekuler og luftgevær.

Hvis jeg går tilbake til ungdomsskolen husker jeg dem som drev med diverse hærverk og tilløp til brannstiftelser. Husker også helt avsindige måter å prøve å bli fullest mulig på.

Spør du leger på flatbygdene forteller de at de får inn alkoholforgiftede jenter som har "brannsår" i skjeden - de har puttet tampongen i hjemmebrent fordi de da blir fulle uten å lukte av munnen!

I denne uka prydet noen ungdommer veggene i Nesna med naziflagg. For 5 år siden kjørte ungdommer over helleristningsfeltet i Alta med moped og lagde risser i det.

Lista er endeløs. I en viss alder har enkelte unge virkelig INGEN evne til konsekvensanalyse omkring de tingene de gjør.

Vil jo ikke kalle disse normale jeg da, men...

Skrevet

Vil jo ikke kalle disse normale jeg da, men...

Handlingene er ikke noe en normal voksen vil finne på, nei. Men ungdommene som gjør dem er alle typer. Se bare på russefeiringene.

Men dersom du ikke husker tida som kalv, så...

Skrevet

Det har vært en del om dette på media i det siste. Forrige uke ble en mor som mistet datteren på den måten intervjuet på nyhetene.

Anonymous poster hash: 126c9...8c9

Skrevet

Det har vært en del om dette på media i det siste. Forrige uke ble en mor som mistet datteren på den måten intervjuet på nyhetene.

Anonymous poster hash: 126c9...8c9

Men slik jeg forstod HI er det ikke dette sønnen hennes drev med, men rett og slett latet som han hadde hengt seg for å "spøke" med henne?

Skrevet

Dette er akkurat prikk likt en scene fra første episode av The Affair.......

Ja det tenkte jeg på og...

Skrevet

Har han sett på Netflix? Eller du? Det er jo omtrent åpningscenen i The Affair.

Anonymous poster hash: ea608...c3f

Skrevet

Prøvde han se på The blackout challenge??

Vi fikk brev fra rektor her en dag om at det er vanlig hos ungdommene her at de driver med den livsfarlige leken. De får en slags rus av å bli kvalt og miste bevisstheten. Dette har skjedd helt ned på barneskolen.

Helt sykt og livsfarlig!! To ungdommer i kommunen vår har mistet livet pga den leken.

Håper du får hjelp HI!! Forstår du er skikkelig fortvilet. 😔😔

Anonymous poster hash: 6fb3a...fec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...