Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Ville våre problemer være annet enn i- landsproblemer? Anonymous poster hash: c8647...e1b
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Ja, noen i i-land sliter også med å skaffe mat og bolig. Men for resten av oss blir vel svaret nei. Anonymous poster hash: 417fc...3e9
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 Har heller ikke du skjønt at man lever i en kontekst av sine omgivelser. Man sammenligner seg med likemenn i sin egen kultur. Noe annet er unaturlig og for krevende for gjennomsnittsmennesket. Selv om en nordmann kan være opptatt av humanitær hjelp, flytninger, ekstrem fattigdom og nød, så vil man aldri kunne kreve at denne personen skal strekke seg så langt som å føle seg heldig bare han har det marginalt bedre enn de han hjelper. Vi lever i det samfunnet vi lever i, og våre 'i-landsproblemer' er like reelle som andre problemer i andre land. Anonymous poster hash: 05ee5...702
Gjest Antarctica Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Vi har i alle fall bare godt av å besøke ett og annet u-land og få perspektiv på i-landsproblemene våre...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 Vi har i alle fall bare godt av å besøke ett og annet u-land og få perspektiv på i-landsproblemene våre... Man kan ha det like ille i ett i - land som i ett u- land. Det finnes mange fattige i Norge og de er like sultende som fattige i feks Thailand og det er tøffere å bo på gata i Norge enn i Thailand pga klimaet her i Norge! Jeg har jobbet som frivillig på barnehjem i Thailand og på den avd jeg jobbet var det 60 spebarn og kun 2 voksene. I Norge hadde det vært helt utenkelig , men barna på barnehjemmet hadde det trygt og godt og slapp å ende opp som sexslaver på gata. Man kan ikke sammenligne i og u land!
Gjest Antarctica Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 (endret) Man kan ha det like ille i ett i - land som i ett u- land. Det finnes mange fattige i Norge og de er like sultende som fattige i feks Thailand og det er tøffere å bo på gata i Norge enn i Thailand pga klimaet her i Norge! Jeg har jobbet som frivillig på barnehjem i Thailand og på den avd jeg jobbet var det 60 spebarn og kun 2 voksene. I Norge hadde det vært helt utenkelig , men barna på barnehjemmet hadde det trygt og godt og slapp å ende opp som sexslaver på gata. Man kan ikke sammenligne i og u land! Hvis man med det mener at barn i u-land har valget mellom overbefolket barnehjem og sexslaveri - og at barnehjemmet da blir et godt alternativ, da har du rett: man kan ikke sammenligne. Eller heller: Man bør ikke sammenligne. Det vil endre på vårt menneskesyn. Vi vil komme til å tenke at det som skader oss, ikke skader andre, fordi deres alternativer er snevrere og dårligere... Endret 21. september 2016 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #7 Skrevet 22. september 2016 Det som omtales som i landsproblemer er å ikke kunne skaffe seg nyeste mobil måtte være hjemme i ferien altså problemer som ikke har noe med reel vanskelighet. De større problemene som kreft, barnedød arbeidsledighet og sult omtales ikke som i landsproblemer selvom de forekommer i i land. Anonymous poster hash: b08d9...c1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå