Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Har inntrykk av at helsepersonell venter i det lengste med å gå til lege. Jeg faller vel innen denne kategorien. Er litt sånn med barna også jeg. Tenker at alt for mange ringer for mye til legevakt spesielt. Anonymous poster hash: de9e8...d64
TPK Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Har enda til gode å ringe legevakten. Drar bare inn hvis det er behov. Men jeg har nok lav terskel for å ringe fastlegen. Blir alltid tatt på alvor. Jeg er ikke helsepersonell da...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 Vi har vært ekstremt mye på både legevakt og hos lege med minste. Aldri uten å få hjelp eller behandling. Meg selv drar jeg ikke så ofte med, og når jeg først gjør det er det noe feil, og jeg vet stort sett hva det er ja. Og ja, jeg er helsepersonell ;-) Anonymous poster hash: 030fa...9cd
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Har ringt legevakten tre ganger i mitt liv, svært gode grunner for å ta kontakt da. Ellers gikk jeg nok for sjelden til lege tidligere. Og når jeg først ba om hjelp så opplevde å sjelden bli tatt på alvor. Det var en dårlig erfaring når jeg ble alvorlig syk. Hadde jeg blitt tatt på alvor tidligere så ville jeg sluppet å miste flere år av mitt liv til sykdom. Siste årene har jeg måtte krangle meg til alle undersøkelser som er foretatt - helt nødvendige undersøkelser. Blir spennende å se hva som skjer videre. Tross konkrete blodprøver som forklarer problemene jeg nå sliter med forstår ikke legene hva som feiler meg. Dermed konkluderte de med at det måtte være psykisk. En psykisk utredning konkluderte med at jeg ikke har psykiske problemer. Så da er det tilbake til sykehusene igjen. Hadde jeg ikke vært helsepersonell selv så hadde jeg ikke kommet meg noen vei de siste årene, for det har gjort meg i stand til å tilegne meg kunnskaper normalpasientene ikke har. Jeg går nok fremdeles for sjelden til lege, men det er fordi jeg ikke ser grunn til å gå lenger fordi de ikke gjør noe for å hjelpe lenger. Anonymous poster hash: 9648b...cef
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 Ser ting ann. Ofte for lenge. Er kokk Burde bli flinkere til å ta kontakt tidligere. Anonymous poster hash: 74079...a73
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 Vi ser det alltid an..... Er sjelden på legevakta. De få gangene vi har vært der, kryr det av voksne mennesker som harker og snufser......merkelig at sånt ikke kan gå til fastlege på dagtid! Anonymous poster hash: fd5ca...b3b
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #7 Skrevet 22. september 2016 Jeg er sykepleier og sett for mye trist i jobben,hvor utfallet kunne vært et annet dersom lege var blitt kontaktet,eller legen tatt ting mer alvorlig. Jeg er på legevakt med meg og mine når jeg vil ha ting sjekket. Legevakten er der for deg for at du skal bruke den. Anonymous poster hash: bed79...a7e
Kamomille Skrevet 22. september 2016 #8 Skrevet 22. september 2016 Jeg er sykepleier og sett for mye trist i jobben,hvor utfallet kunne vært et annet dersom lege var blitt kontaktet,eller legen tatt ting mer alvorlig. Jeg er på legevakt med meg og mine når jeg vil ha ting sjekket. Legevakten er der for deg for at du skal bruke den. Anonymous poster hash: bed79...a7e Ja, legevakten er der for det som er akutt og som ikke kan vente til fastlegen er åpen neste dag...... skader, akutt sykdom, sykdom som evt har forverret seg osv. Mitt syn er at legevakten I altfor stor grad blir brukt av voksne mennesker som ikke gidder å bruke fastlegen på dagtid..... Som voksen trenger man sjelden sitte timesvis på legevakten en onsdagskveld fordi man vil ha resept på hostesaft....
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #9 Skrevet 22. september 2016 Nå har jeg vært kronisk syk, mesteparten av mitt liv. Så går ikke ofte til legen, da jeg vet at det er lite legen får gjort. Eneste er hvis jeg kjenner lungebetennelse er på vei. Har en lungesykdom, og kommer jeg meg til lege på starten av lungebetennelsen, så får vi tatt den med en gang, og det forsvinner raskt. Drøyer jeg, så er det vanskelig å ta den, og jeg kan havne på sykehus. Verken jeg eller barna har brukt legevakt, på mange år. Tror sist gang var for 13 år siden, da største kuttet seg i fingeren og måtte sy. Anonymous poster hash: 25686...49c
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #10 Skrevet 22. september 2016 Legevakt har jeg vært på tre ganger, tror jeg...et kutt i ansiktet som måtte sys, en gang med brystsmerter, og en gang fordi jeg hadde skikkelig migrene som ikke gikk over, jeg var tom for medisin) og jeg hadde ting som måtte bli gjort (et rent idiotibesøk, hadde jeg passet på medisinene hadde det ikke vært nødvendig, og vanligvis ville jeg bare ventet på at det gikk over). Jeg er svært sjelden syk, og det er veldig lite som ikke kan vente til dagen etter. Skal sies at jeg er helsepersonell, så er jo enklere for meg å vurdere Så de gangene jeg er til legen er jeg der av en god grunn Anonymous poster hash: d392e...edd
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #11 Skrevet 22. september 2016 Er sykepleier. Ser ting an og vel så det. Vært på legevakt med eldste én gang (på 12 år), pga et kutt som måtte syes. Anonymous poster hash: 70322...990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå