Gå til innhold

Jeg har ingen forståelse for tafatthet som dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelte venner av meg er så tafatte, familien deres likeså. Det kan for eksempel dreie seg om at en hel søskenflokk fortsatt bor hos foreldrene når de er rundt 30-35 år, uten å ha tatt utdannelse eller bilsertifikat. Støtt og stadig hører jeg at det er så kjipt å bo hjemme, at det er så slitsomt å måtte gå overalt, at det er så tragisk å bare få dårlig betalte jobber med ukurante arbeidstider. 

Jeg blir litt irritert, kjenner jeg. Selv har jeg jo gjennomført alle disse tingene. Ikke fordi jeg hadde lyst til å bruke en formue på det. Ikke fordi det var enkelt eller nødvendigvis gøy. Utdannelsen min var rett og slett et h***te å hale i land, siden det foregikk mye elendighet generelt i livet de årene. 

Anonymous poster hash: e4493...773
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsledighet går i generasjoner. Kan ikke tenke meg at deres foreldre er faste arbeidere eller opptatt av utdannelse.

Anonymous poster hash: 354ed...a16

Skrevet

De som ikke tjener over 300.000 fortjener ikke respekt.

Anonymous poster hash: 6d61f...b44
Skrevet

De som ikke tjener over 300.000 fortjener ikke respekt. Anonymous poster hash: 6d61f...b44

Jo, det gjør de. Har kollegaer som ikke tjener særlig mye over det, og som gjør en kjempejobb. Er nesten aldri syke og møter presist. Betaler skatt og utfører et arbeid vi som samfunn trenger.

Navere derimot. Eller alle med diverse tvilsomme diagnoser, som egentlig har lyst å være husmødre - og har funnet måter hvor dette kan betales av velferdsstaten, derimot.... Da sliter jeg litt med å ha voldsom sympati og respekt.

Anonymous poster hash: 3d0dd...750

Skrevet

Jo, det gjør de. Har kollegaer som ikke tjener særlig mye over det, og som gjør en kjempejobb. Er nesten aldri syke og møter presist. Betaler skatt og utfører et arbeid vi som samfunn trenger.

Navere derimot. Eller alle med diverse tvilsomme diagnoser, som egentlig har lyst å være husmødre - og har funnet måter hvor dette kan betales av velferdsstaten, derimot.... Da sliter jeg litt med å ha voldsom sympati og respekt.

Anonymous poster hash: 3d0dd...750

Og jeg sliter med å ha respekt for folk som dømmer uten å vite

Anonymous poster hash: bf12b...169

Skrevet

De som ikke tjener over 300.000 fortjener ikke respekt.

Anonymous poster hash: 6d61f...b44

Håper du tuller? Vet du hva man som assistent i hjemmetjenesten tjener? 270.000,- i full stilling... Er det noen som gjør en god jobb og "jobber ræva av seg" for å ta vare på eldre og syke, så er det de.

Anonymous poster hash: e13e4...c97

Gjest Antarctica
Skrevet

Det spiller vel null rolle hva folk tjener, så lenge de ikke sitter i sofaen og klør seg i ræva hjemme hos mamma til de er 35...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...