Gå til innhold

Vernepleier.......galskap???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen utdanning. Jeg har jobbet om ass i bhg, litt til og fra. Jeg har kronisk migrene og fibromyalgi.

Pga dette kunne jeg ikke lenger jobbe i bhg.

Er for tiden i mitt 4de år på aap.

Nav har ikke sagt noe, men det er vel snart slutt på penger. Jeg er jo da i utgngspungtet arbeidsledig.

Jeg er jo ikke kvalifisert til noe. Men jeg må jo ha inntekt. Kan sikkert ta vakter i bhg, en med migrene og fibromyalgi er det vanskelig.

Jeg er 41 år.

Er det galskap å tenke på vernepleie utdanning??? Eller sosionom???

Jeg har jo 25 år igjen i arbeidslivet. Minst. Jeg må fåven jobb, men jeg er ingenting og kan ingenting. Burde ta en utdanning. Men det koster vel mer enn det smaker?

Anonymous poster hash: d6b4e...9f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste i min klasse på vernepleien var over 60... Mange i 40 åra. Jeg har aldri hatt problemer med å få jobb. :) ville ikke vært noe annet, tross av lav lønn og ugunstig arbeidstid.

Anonymous poster hash: f0c19...e61

Skrevet

Vernepleier kan vel være ganske fysisk. Kjenner bare en, og hun jobber med psykisk utviklingshemmede.

Sosionom er nok mer kontorarbeid. Kanskje lettere å tilrettelegge.

Hva med ergoterapeut?

Eller kundeservice, sentralbord eller lignende?

Anonymous poster hash: 73a32...d49

Skrevet

Vernepleier er nødvendigvis ikke så fysisk krevende.

Kanskje NAV kan utvide din AAP til å omfatte studie? Det har de gjort hos meg ;)

Anonymous poster hash: 4d8ac...9a6
Skrevet

Kanskje sosionom er bedre enn vernepleie mtå type jobb. Helsemessig er ikke tungt arbeid dt beste.

Kundeservise, sentralbord....... finnes ikke slike jobber her.....tror jeg. Jeg har fulgt med på ledige stillinger på nav en stund....

Ergoterapaut ja...hmmmmm..

Skrevet

Jeg synes det er galskap å tenke på vernepleierutdanning, Hvis du ikke kan stille på jobb i barnehage, hva er sjangsen for at du kan stille på jobb som vernepleier?

Anonymous poster hash: ec0e2...8ee
Skrevet

Jeg er vernepleier og jeg sier kjør på 😊 Du har mange jobbalternativer som vernepleier. Mange forbinder vernepleieren med psykisk utviklingshemmede,men det er så mye mer.

Selv jobber jeg 70 % på inntakskontoret for tildeling av kommunale tjenester.

Anonymous poster hash: 13a5a...b22

Skrevet

Inntakskontoret....så spennende. Høres interesangt ut.

Skrevet

Ja, galskap hvis du ikke orker å jobbe i barnehage. Er vernepleier selv og jobber nå som saksbehandler. Som en over her sier, finnes det mange muligheter som vernepleier, men du må nok regne med mye fysisk arbeid i starten og ikke minst under studiene.

Anonymous poster hash: bb95d...9a5

Skrevet

Du må følge med på finn.no for å finne jobbene, ikke navs nettsider. (Skrivefeil kanskje?)

Anonymous poster hash: c4565...c46

Skrevet

Hvorfor finn og ikke nav ???

Skrevet

Jeg har ingen utdanning. Jeg har jobbet om ass i bhg, litt til og fra. Jeg har kronisk migrene og fibromyalgi.

Pga dette kunne jeg ikke lenger jobbe i bhg.

Er for tiden i mitt 4de år på aap.

Nav har ikke sagt noe, men det er vel snart slutt på penger. Jeg er jo da i utgngspungtet arbeidsledig.

Jeg er jo ikke kvalifisert til noe. Men jeg må jo ha inntekt. Kan sikkert ta vakter i bhg, en med migrene og fibromyalgi er det vanskelig.

Jeg er 41 år.

Er det galskap å tenke på vernepleie utdanning??? Eller sosionom???

Jeg har jo 25 år igjen i arbeidslivet. Minst. Jeg må fåven jobb, men jeg er ingenting og kan ingenting. Burde ta en utdanning. Men det koster vel mer enn det smaker?

Går 1 året på vernepleieutdanning, og hvis du tror det er et "lett" studie er det ikke det altså.. Mye pensum. Men slik er nok de fleste studier. Men jobbmulighetene er mange og vernepleiere blir stadig mer ettertraktet virker det som. Har godt voksne i kullet mitt, typ 50 +. Det er et deltidsstudie da. 

Anonymous poster hash: 5b60c...134

Skrevet

Du må følge med på finn.no for å finne jobbene, ikke navs nettsider. (Skrivefeil kanskje?)

Nav er også arbeidsformidling. 

Anonymous poster hash: e086c...ace

Skrevet

Og jeg må faktisk si meg litt enig.. Nå kommer det an på HVOR du får jobb som vernepleier. Men i omsorgsboliger/bofellesskap vil du antageligvis få en del ansvar i form av primærkontakt, medisinansvar/utdeling, søke til NAV og hjelpemiddelsentralen om diverse hjelpemidler og stødnader. Vil du takle slike oppgaver om du synes barnehage er slitsomt? 

Anonymous poster hash: 5b60c...134
Skrevet

hvis du er mye hjemme fra jobb, vil du sannsynligvis også være det som vernepleier. Jeg er sykepleier i psykiatrien. Vi har masse ansvar, masse oppgaver og hodet må være klart til enhver tid. Jeg er også avhengig av å ha en kollega som deler oppgavene/ansvaret med meg, så ikke gå den veien om du tror du vil være mye vekk.

Migrenen vil vel komme uansett, fibro vil vel kanskje være lettere å håndtere i psykiatrien

Skrevet

Nei, dette er nok kanskje ikke veien å gå...men hvilken jobb kan jeg da ha?.....

Ikke noe med salg, jeg er en elendig selger.

Skrevet

Nei, dette er nok kanskje ikke veien å gå...men hvilken jobb kan jeg da ha?.....

Ikke noe med salg, jeg er en elendig selger.

Er det høgskole du sikter på? Du kan vel utdanne deg til noen du kan drive selv? da er du litt friere. Dermatologisk sykepleier? Da kan du sette botox ol på rikmannsfruer=))))) Det blir man rik av nemlig... hehe... Har egentlig lekt litt med tanken selv, ha det som bi inntekt=)

Skrevet

Der jeg jobber, i et helseforetak, har vi nesten sluttet å legge ledige stillinger ut på Finn. Det koster en del, og genererer ikke mange søkere. NAV sine sider fungerer helt fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...