Gå til innhold

Hypermesis... Vektøkning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 18 og vekta viser -2 kg fra start av graviditet.. Er det farlig? Har en del ekstra å ta av for å si det sånn, men for barnet?

Anonymous poster hash: bf81d...cbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida. Barnet tar alltid det der trengee, så lenge det er noe å ta, så tar babyen det.

Jeg har alltid veid det samme ved unnfangelse som ved fødsel. Fått to barn på ca 4 kg, og selv veid 15kg mindre dagen etter fødsel.

Anonymous poster hash: 90962...ece

Skrevet

Jeg gikk ned 4 kilo de første månedene av graviditeten pga kvalme. La på meg akkurat passe mye etterhvert og fikk en sunn og frisk baby på 4 kilo. Og jeg hadde ikke mye å ta av i utgangspunktet. Babyen tar det den trenger av næring 😊

Skrevet

Jeg gikk ned til 45 kg fordelt på 168 cm før jeg ble lagt inn på sykehuset for intravenøst og vekta begynte å snu. Var kjempebekymret for babyen, men fikk beskjed om at kroppen gir babyen det den trenger først, og så får mor det som er til overs evt. Og babyen vokste akkurat som den skulle, var ikke for liten, heller motsatt ;) Fikk medisiner mot hyperemesis og da snudde vekta også og jeg endte på 15 kg vektoppgang til slutt :) Fødte en frisk 3 kgs baby i uke 36 :)

Skrevet

Så godt p høre!!

Anonymous poster hash: bf81d...cbf

Skrevet

Babyen tar det den trenger :) Jeg gikk ned 10 kg med hyperemesis, begge graviditetene.

Anonymous poster hash: add0f...905
Skrevet

Jeg gikk ned til 45 kg fordelt på 168 cm før jeg ble lagt inn på sykehuset for intravenøst og vekta begynte å snu. Var kjempebekymret for babyen, men fikk beskjed om at kroppen gir babyen det den trenger først, og så får mor det som er til overs evt. Og babyen vokste akkurat som den skulle, var ikke for liten, heller motsatt ;) Fikk medisiner mot hyperemesis og da snudde vekta også og jeg endte på 15 kg vektoppgang til slutt :) Fødte en frisk 3 kgs baby i uke 36 :)

Kan jeg spørre hvilke medisiner du fikk? Jeg hadde også HG og folk medisiner (Largactil), jeg går ikke gjennom et nytt svangerskap uten medisiner.

Anonymous poster hash: 877f2...bbd

Skrevet

Jeg gikk ned 14 kg på 8 uker, med hyperremesis. Veide vel bare 45 da, men fikk en sunn frisk baby på 4 kg.

Anonymous poster hash: 0e601...38d
Skrevet

Hadde et svangerskap med hg og et uten. Jeg gikk ned de første 6-6 mnd. Gikk opp på slutten, men veide mindre enn utgangspunkt to uker etter fødsel . På barna var det over 1 kilo mellom. Ble mye styr med det siste barnet som kun var 2,8 med vektrontroller, vekking om natten med amming og jeg ble spurt om jeg hadde hg da jeg fikk et lite barn.

Anonymous poster hash: d1e21...ff1

Skrevet

Jeg gikk ned 2 kg de første 3 mnd. Er nå 23 uker vei og er +2 kg. Er heldigvis ikke så kvalm som jeg var frem til uke 20, nå kaster jeg bare opp 1-3 ganger om dagen.

Anonymous poster hash: 321da...559

Skrevet

Kan jeg spørre hvilke medisiner du fikk? Jeg hadde også HG og folk medisiner (Largactil), jeg går ikke gjennom et nytt svangerskap uten medisiner.

Anonymous poster hash: 877f2...bbd

Jeg gikk på 1 postafen morgen og kveld, og 1 phenergan på kvelden. Det gjorde at jeg kun var litt uggen innimellom og fikk i meg nok næring selv. Ble veldig trøtt og døsig av de, og hadde forbud mot husarbeid, henting og levering i barnehagen osv i noen uker da fysisk aktivitet trigget kvalmen veldig. Ble "friskmeldt" da jeg kom halveis, og kunne kutte medisinene, men uggenheten kom innimellom frem til jeg fødte. Men det var ingenting i forhold til hvordan det var da jeg ble lagt inn, da var jeg sikker på at jeg ikke ville våkne igjen om jeg sovnet... Kvalmen kom allerede da jeg bikket uke 3.

3 svangerskap ble nesten som en drøm, kun uggen uke 6-14, men kunne leve og spise normalt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...