Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Min mann har 2 barn fra før. Da vi giftet oss flyttet jeg inn i hans hus. Hvis han dør, hva skjer da? Arver barna hus/bil/pengene hans da? Huff, høres jo fælt ut at jeg spør men.. Anonymous poster hash: 3e3d9...ba3
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Ja, barna hans arver han. Dere bør opprette gjensidig forsikring der dere begunstiger hverandre. Da har du råd til å kjøpe ut barna hans hvis det skulle bli aktuelt. Anonymous poster hash: 90a4c...fb1
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 http://www.arveoppgjor.no/ektefelle-barn-fra-tidligere-sarkullsbarn-skjevdeling-sareie/ Anonymous poster hash: 1cbaf...01d
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Hvis jeg står som eier av leiligheten sammen med han da? Samme greia da? Anonymous poster hash: 3e3d9...ba3
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 Hvis jeg står som eier av leiligheten sammen med han da? Samme greia da? Anonymous poster hash: 3e3d9...ba3 De har uansett krav på farsarv, den kan du ikke ta fra de Anonymous poster hash: 847df...b96
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 Barna har rett på sin farsarv og du har ikke rett på å sitte i uskiftet bo med mindre dette er spesifisert i testamente. Tror jeg da... Anonymous poster hash: 40258...c5a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 Hvis jeg står som eier av leiligheten sammen med han da? Samme greia da? Anonymous poster hash: 3e3d9...ba3 De arver da den delen som han eier. Anonymous poster hash: 90a4c...fb1
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 Barna har rett på sin farsarv og du har ikke rett på å sitte i uskiftet bo med mindre dette er spesifisert i testamente. Tror jeg da... Anonymous poster hash: 40258...c5a Du kan ikke sitte i uskiftet bo med testamente heller, du kan bare gjøre det om særkullsbarna samtykker, og det kan de ikke før de er myndig. Dør far fra umyndige særkullsbarn skal arven gjøres opp med en gang så de får sin farsarv. De fleste løser dette ved at far tegner en forsikring med ny samboer/kone som begunstiget, da får du utbetalt forsikringspenger og kan bruke dem til å løse ut særkullsbarnas farsarv. Anonymous poster hash: 01069...cc8
Merdee Skrevet 21. september 2016 #9 Skrevet 21. september 2016 Du har førsterett til arv etter ham opp til 6 eller 8 G, resten arver barna.
Merdee Skrevet 21. september 2016 #10 Skrevet 21. september 2016 Har dere 800 000 i verdier etter gjeld er trukket fra, så arver du ca 500 000, mens barna deler 300 000.
Gjest Antarctica Skrevet 21. september 2016 #11 Skrevet 21. september 2016 Hvis jeg står som eier av leiligheten sammen med han da? Samme greia da? Anonymous poster hash: 3e3d9...ba3 Du beholder din eierandel og arver halvparten av hans. Ungene deler farsarven som da er det gjenstående.
jojoen Skrevet 21. september 2016 #12 Skrevet 21. september 2016 Du har førsterett til arv etter ham opp til 6 eller 8 G, resten arver barna. Nei, 4 G
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #13 Skrevet 21. september 2016 Her er det svart så utrolig mye feil!!! Kan ikke alle som ikke vet svaret la være å svare, slik at HI ikke blir sittende med feil informasjon! Hi, dere burde ta kontakt med advokat, slik at dere får satt opp et testament, det kan også lønne seg å ha en livsforsikring som begunstiger deg, slik at du ikke faller i økonomisk uføre dersom han dør. Barna har uansett krav på farsarven sin. Er dere gift? Hvis ikke burde du også sette opp et testamente som begunstiger ham, slik at ikke din familie kan kreve noe av ham dersom du skulle dø. Anonymous poster hash: 05ed4...da3
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #14 Skrevet 21. september 2016 Her var det mange feil svar. Som gift arver du 1/4 av hans formue, men du har ikke rett til å sitte i uskifte så lenge dere ikke har felles barn. Det er mulig den fjerdedelen har en grense på 4 g, det vet jeg ikke. Som samboer uten felles barn arver du ingenting automatisk. Da må du opprette testamente. Barna har rett på pliktarv, som er 2/3 av hans formue enten dere er gifte eller ikke. Den siste tredjedelen kan han disponere fritt i testamentet når dere er samboere. Dersom du kjøper deg inn i huset får du din brøkdel av huset om han dør, ikke noe mer uten testamentet. Husk da at skjøtet må endres på. Det koster 2,5% av verdi som samboere, ingenting som gifte. Med særkullsbarn lønner det seg å skrive en samboerkontrakt eller ektepakt uavhengig om dere er gift eller ikke. Rådfør deg med advokat, ikke ta i og råd her inne, selv ikke det jeg skriver, fordi for alt du vet kan jeg sitte å finne opp dette. Anonymous poster hash: 7a30d...7d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå