Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Synes dere det er greit eller er de like ille selv? F eks:"du er stygg og ekkel, ingen vil leke med deg", så sier den som får denne kommentaren "dust/drittsekk" tilbake. Ok? Anonymous poster hash: f304e...a1e
LivetErEnLek Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Langt i fra like ille, men ikke lurt. Så fort hun synker ned på mobbers nivå, så blir det oppfattet som en jevnbyrdig krangel og ikke mobbing av de som står rundt.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 Mulig at det er på samme nivå, men det kan være det eneste som fungerer. Da jeg ble mobbet av hele klassen på barne- og ungdomsskolen, rådet mine foreldre meg til å overse det, ikke svare og late som jeg ikke hører mobbingen. Det hjalp overhode ingenting, jeg ble mobbet bare mer etter det. Dette har også preget meg som voksen. Hvis alt er forsøkt og verken lærerne eller foreldre gjør noe som helst med problemet, er det på tide å svare tilbake og viser at man ikke lar andre tråkke på deg. Anonymous poster hash: 7b0ce...108
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Helt greit hvis vedkommende som blir mobbet tørr å si det. Anonymous poster hash: 4168c...7ac
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 Hvis barnet svarer kort og kontant og så går videre og ikke gjør større nummer ut av det,- så vil jeg tro det har en effekt,- ja. Mobberen er jo ute etter reaksjoner fra "offeret".. Gjerne reaksjoner ut over det "Normale" i form av ekstrem sinne, tårer og gråt eller at det løper og forteller og man kan kalle det "sladrehank" i tillegg. Et slikt "Likegyldig" svar som "dust" også bar snur barnet ryggen til og fortsetter med det som det var i gang med vil jeg tro virker,- om ikke med en gang, så etter et par-tre ganger. Gitt at det ikke utvikler seg til mer intens og fysisk mobbing for å trigge en reaksjon,- men mest sannsynlig vil mobberen/-ne gå videre etter hvert,- dessverre kanskje prøve et nytt offer. Kanskje barnet ditt gjennom en slik likegyldighet lærer (ubevisst) de andre barna hvordan de bør reagere på mobbingen også slik at det aldri får utviklet seg til skikkelig mobbing av en/få elever.. Anonymous poster hash: b0404...4c2
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 Jenta mi klappet til mobberen her når hun nådde kokepunktet. Og ikke at jeg er for vold, men det var faktisk helt på sin plass. Og det ble slutt på mobbinga etterpå! Hun satte seg rett og slett i respekt på en måte som mobberen forstod. Anonymous poster hash: 8ee94...35e
sug lut Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 Det er altså heller ikke slik at alt er mobbing.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 Tja jeg synes det er sunt å ta igjen. Ei jente prøvde å mobbe meg på ungdomsskolen (alfahunn-type). Hun hadde allerede tatt to av venninnene mine og ville ta knekken på meg også. Hun innså ganske kjapt at prosjektet hennes var dødfødt der jeg nesten smælte en vaskekost i ansiktet hennes (stoppet ca en cm unna nesa hennes). Etter dette holdt hun (og gjengen) seg langt unna meg og mine venninner. Sønnen min ble mobbet på barneskolen fra 1-3 klasse og fikk beskjed om ar hvis han tok igjen var han selv skyld i det. Jeg informerte til slutt læreren om at hvis se ikke klarte å stoppe det kom han til å klikke (enda mer) og skade noen alvorlig. Vi flyttet til slutt etter mye om og men (endeløse møter, foreldrene til hovedmobberen og skolen ga f..). I dag hadde vi nettopp en episode hvor sønnen min ble plaget på den nye skolen. Sønnen min tok igjen etter at de slo han (slo heldigvis tilbake). Det skal bli livat når jeg har innkalt læreren til møte nå ja. Jeg håper at dette er noe de ordner opp i asap eller så er neste steg virkelig å lære opp sønnen min i sterkere selvforsvar. Alle som blir mobbet bør ta igjen med sterk mynt. Skulle bare ønske jeg hadde sagt det da sønnen min slet så fælt de første årene på skolen Som storesøster tok jeg tak i noen som prøvde å mobbe lillebroren min. Jeg tok tak i dem og smelte dem inn i en vegg. De fikk klar beskjed om å aldri plage broren min igjen ellers ville de virkelig få bank. Synd at man ikke kan gjøre det samme som forelder... Anonymous poster hash: e15ef...011
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå