Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Grunnkurs helse og miljø for 24 år siden, ingen matte og ingen engelsk. Vk1 omsorgsfag for 22 år siden, ingen matte, men engelsk, både gk pensum og vk1 pensum. 2 år som lærling i omsorgsarbeiderfag. Bestått fagbrev i omsorgsfag. Det er det. Men det betyr at jeg ikke har sett matte sidenn ungdomsdkolen...... Og ungdomsdkolen var fæl, aldrig bedre enn NG i matte. Jeg kan ingenting om matte. Hvem kontakter jeg for å få vite.... Lyst bli sosionom eller vernepleier. Anonymous poster hash: 24d7a...542
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Nei, det har du ikke. Vet ikke om det er noe som heter realkompetanse lenger? Anonymous poster hash: d0837...937
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 Nei, du har ikke det. Du kan kontakte voksenopplæring eller en av de private aktørene som har tilbud der du bor. De har ofte studieveiledere eller karrièreveiledere som kan hjelpe deg. Tipper du må bruke ett år eller to på "videregående" før du kan gå videre. Enten som nettkurs eller som kveldsskole. Anonymous poster hash: 44231...919
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Du kan prøve å komme inn på realkompetanse, men det tilbys også nettkurs som gir generell studiekompetanse. I mitt fylke kan man få generell studiekompetanse gjennom et samlingsbasert studie i regi av fylkeskommunen. Ta kontakt med den aktuelle høyskolen for mer info om realkompetanse. Sjekk ut utdanning.no for å finne ut mer om studiet og hva som kreves og søk opp gjennom fylkeskommunen om de har et tilbud om generell studiekompetanse som ligner det som finnes i mitt fylke. Anonymous poster hash: aa1f5...317
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 Søk deg inn med realkompetanse så lenge du har hatt jobb tilknyttet fagbrevet ditt i årene etter VGS. Om du bor et sted hvor det er fulle studieplasser og lange ventetider på disse utdanningene så vil det kanskje ikke gå. Da må du ha kompetanse tilsvarende 23/5-regelen. Anonymous poster hash: 54795...cfd
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 Du har da bare gått to år videregående skole?Du har rett på tre år videregående opplæring. Du kan ta generell studiekompetanse igjennom voksenopplæring. Anonymous poster hash: 4114b...496
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 Du har da bare gått to år videregående skole?Du har rett på tre år videregående opplæring. Du kan ta generell studiekompetanse igjennom voksenopplæring. Anonymous poster hash: 4114b...496 Hun har jo det, to år på skole og to år som lærling Anonymous poster hash: 7997a...163
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 Du har kompetansebevis siden du kun har to år på VGS. Hadde du tatt påbygg rett etter lærlingetida så hadde du fått generell/full studiekompetanse. Jeg gikk to år på VGS, var lærling og gikk påbygg etter lærlingetida for å få full studiekompetanse med tanke på hvor jeg skulle ta noe mer utdannelse senere. Ta kontakt med voksenopplæringa. Anonymous poster hash: 5dab7...6a5
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #9 Skrevet 21. september 2016 Nei, det har du ikke. http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/index.html Anonymous poster hash: da21e...0b9
nasse nøffen Skrevet 21. september 2016 #10 Skrevet 21. september 2016 Bli realkompetansevurdert... Jeg ble det, og kom inn på sykepleien med det grunnlaget i 2011
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå