Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Hei, jeg får bostøtte nå. Fikk melding fra mor om at hun ønsker å søke bostøtte, siden inntekten hennes har gått ned. Vi har 50/50 ordning på barna. Det jeg lurer på er hvordan det blir da mtp at barna har fast adresse hos meg? Hun vil jo skrive at hun har 2 barn i husholdningen, noe som er rett men de har jo ikke fast adresse der. Jeg vil forbedre meg på eventuell inntektsnedgang om det er slik at min bostøtte går ned når den blir beregnet på at barna har delt bosted. Jeg har kun hatt bostøtte 2 mnd, men det er jo penger som kommer godt med på høy husleie. Anonymous poster hash: 0ff95...9d1
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Man får ikke noe støtte ved 50-50. Hvis barnet/barna står på den ene parten og dere har privat avtale så kan den personen som barna står på søke om støtte i den tro at denne personen er hovedforsørger. Med andre ord så kan ikke dere begge få boligstøtte. Anonymous poster hash: eda73...a7a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 Man får ikke noe støtte ved 50-50. Hvis barnet/barna står på den ene parten og dere har privat avtale så kan den personen som barna står på søke om støtte i den tro at denne personen er hovedforsørger. Med andre ord så kan ikke dere begge få boligstøtte. Anonymous poster hash: eda73...a7a Du har misforstått noe. Alle med lav inntekt kan søke. Anonymous poster hash: 0dc4f...fd3
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Barnet kan være folkeregistrert kun på en adresse. Dere som foreldre må rett og slett velge hvor barnet skal være registrert bosatt i Folkeregisteret. Anonymous poster hash: 9f3f9...630
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 Det tas ikke hensyn til delt bosted ved beregning av bostøtte. Om barna er folkeregistrert hos deg, så får du bostøtte ut fra en husstand på deg+barna. Om mor søker bostøtte og oppgir to barn, så vil den som behandler saken oppdage raskt at barna ikke er folkeregistrert på hennes adresse og barna vil bli slettet fra saken. Både du og mor kan få bostøtte om dere fyller kravene, og det vil ikke bli noen justeringer i din om hun skulle få innvilget det. Anonymous poster hash: 91f29...446
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå