Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Flere som kjenner seg igjen i dette uttrykket? Tenker spesielt på vi som går på jobb hver dag uansett så lenge barna ikke er syke. Får ingenting igjen for det likevel... Jeg har holdt på slik i over 10 år nå, og nå skal jeg ta en 3-dagers for å slappe av og komme litt til hektene igjen. Dette har jeg ALDRI gjort før! tror nok terskelen min for sykmelding kommer til å bli lavere heretter... Anonymous poster hash: cba7b...008
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Sånn ca 4 år siden! Jeg har strekt meg langt for jobben. Jobben strekker seg ikke langt for meg, eller de andre. Anonymous poster hash: 19e2f...989
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 Det er helt sant, jeg har strekt meg langt jeg også, uten å få noe tilbake Anonymous poster hash: 02a4a...7e2
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 For 8 mnd siden. Sykemeldt pga utestenging på jobb. Sjefen var psykopat og gjorde alt for at salgstallene mine skulle være dårlig (butikk). Måtte ha fri de 3 beste salgsdagene i året for hun var redd jeg skulle gruse henne i gjennomsnittsalg pr time. Jeg vet, det høres ikke sant ut men det er helt sant! Anonymous poster hash: 396f6...66a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 Da jeg fant verdens beste mann som tar vare på meg og barna på alle mulige måter, elsker mrg for den jeg er og gir meg masse bekreftelse på ubetinget kjærlighet daglig. Frem til jeg traff ham var jeg utbrent (med diagnose fra lege) og gikk på krykker av overbelastning pga flink pike-syndromet. Innlagt tre ganger pga kollaps fordi jeg ikke lyttet til kroppens signaler. Selv ikke i sykesenga tok jeg det med ro. Anonymous poster hash: 18724...834
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 Har ikke sluttet. Gruer meg hver dag for å dra på en jobb der jeg får øresus og hodepine (barneskole, alle klassene er sånn) og har nå tatt en tredagers bare for å få litt pause. Gleder meg vilt til høstferien. Trenger en jobb der jeg slipper å måtte mobilisere alt av guts hver morgen for å møte opp, etter jeg har levert tre barn der de skal. Fordi å være 'flink' sånn som det er nå, suger meg tom. Anonymous poster hash: 29eed...3b5
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 Hvis du har tatt deg en tredagers uten å være syk, så har du vel sluttet å være flink pike..? Jeg gir nok mer enn mange andre, og jobber med meg selv for å innse at 90% ofte er bra nok.. Men å si at det er bra å skulke, for da er man ikke flink pike lenger?? Det er det verste tullet jeg har lest. For det er faktisk å skulke dersom du er hjemme uten å være syk! Du snylter på arbeidsgiveren din (og ikke på staten som mange tror). Ingen respekt herfra altså. Takler du ikke jobben din, så bør du finne deg en annen jobb eller redusere stilling. Anonymous poster hash: d6ef3...03e
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 Flere som kjenner seg igjen i dette uttrykket? Tenker spesielt på vi som går på jobb hver dag uansett så lenge barna ikke er syke. Får ingenting igjen for det likevel... Jeg har holdt på slik i over 10 år nå, og nå skal jeg ta en 3-dagers for å slappe av og komme litt til hektene igjen. Dette har jeg ALDRI gjort før! tror nok terskelen min for sykmelding kommer til å bli lavere heretter... Anonymous poster hash: cba7b...008 Jeg jobber mye og gir mye til jobben. MEN jeg er ikke " flink pike", det høres stakkarslig ut, som en svak liten jente som ikke tør si nei. Hater det uttrykket. Jeg vil heller kalle meg et arbeidsjern som gir mye, forventer mye og elsker jobben min og den forskjellen det gjør for folk. Anonymous poster hash: ebad4...99a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #9 Skrevet 21. september 2016 Hvis du har tatt deg en tredagers uten å være syk, så har du vel sluttet å være flink pike..? Jeg gir nok mer enn mange andre, og jobber med meg selv for å innse at 90% ofte er bra nok.. Men å si at det er bra å skulke, for da er man ikke flink pike lenger?? Det er det verste tullet jeg har lest. For det er faktisk å skulke dersom du er hjemme uten å være syk! Du snylter på arbeidsgiveren din (og ikke på staten som mange tror). Ingen respekt herfra altså. Takler du ikke jobben din, så bør du finne deg en annen jobb eller redusere stilling. Anonymous poster hash: d6ef3...03e Er ikke ute etter respekt eller meningene dine. Føler at forventningene om å være flink pike (fordi 'alle andre' er det og takler det helt fint) er konstant til stede. Noen ganger bygger det seg opp et stress som fem dager (tredagers pluss helg) faktisk fikser. Men joda, en annen jobb hadde vært bra. Dessverre umulig i dagens jobbmarked... Anonymous poster hash: 29eed...3b5
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #10 Skrevet 21. september 2016 Usj, det er så kleint med selverklærte "flink pike"-damer, løvetannsbarn og andre som drukner i selvmedlidenhet og høye tanker om seg selv Anonymous poster hash: 41f14...327
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #11 Skrevet 21. september 2016 Jeg har aldri sluttet. Er nå 45 år. Hadde vært sengeliggende om jeg ikke var flink pike pga en skade. MEN jeg har vært nødt til å prioritere hva jeg kan og ikke kan få gjort og har måttet sette grenser. Lever likevel på grensen av det helsen tåler. Sånn er det bare. En 3-dagers har jeg aldri i mitt liv tatt. Det er snylting og et hån om de som er syke. Jeg har vært så mye syk i mitt liv at jeg setter stor pris på at jeg kan få delta i samfunnslivet (det gjalt på skolen og det gjelder nå i arbeidslivet). Anonymous poster hash: 5e226...743
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #12 Skrevet 21. september 2016 Da jeg så at enkelte tok fridag når "barnet" på 15 og 12 var syke og da en tok sykedag.da barnet kastet opp en gang. Der var jeg igjen på jobben,med lungebetennelse og to tette barn på 1 og 2 år som hadde vannkopper og som inderlig prøvde å få besteforeldre på mobil for å se hvordan det stod til. Allerede da hadde jeg arbeidet 4 vakter. Det var 2 år siden og nå er jeg gravid igjen. Herregud for en lettelse å gi faen,fortelle at jeg er gravid og bare gå ut med et smil om munnen! I am the happy witch now and everybody adores me! 😁 Anonymous poster hash: 004df...eb7
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #13 Skrevet 21. september 2016 Enda ikke sluttet. Og ikke har jeg tenkt til å ta det rolig før utdanningen er ferdig (ca 2 år), jeg har en fast jobb i boks og vi har klart å fått vårt eget hus. Ønsker ikke at gutten vår skal vokse opp her vi bor nå, så håper på å få flyttet om 2-3 år. Så mye å gjøre de kommende årene, ta det med ro og ikke gjøre alt jeg må har jeg ikke tid til. Anonymous poster hash: ce53e...959
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #14 Skrevet 21. september 2016 Har tatt fri frem til neste høst, for å være sammen med barna Herlig!!! Jobber kun ut denne uka Ellers har jeg aldri skulket, aldri tatt ut egenmelding engang. Men har vært sykemeldt i forbindelse med svangerskap. Anonymous poster hash: 1b0e0...04f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #15 Skrevet 21. september 2016 Har jeg antydning til feber eller kvalm, ja da møter jeg ikkje opp. Får ikkje takk eller ros for å møte oppi ein slik tilstand. Anonymous poster hash: c019d...56e
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #16 Skrevet 21. september 2016 Da jeg så at enkelte tok fridag når "barnet" på 15 og 12 var syke og da en tok sykedag.da barnet kastet opp en gang. Der var jeg igjen på jobben,med lungebetennelse og to tette barn på 1 og 2 år som hadde vannkopper og som inderlig prøvde å få besteforeldre på mobil for å se hvordan det stod til. Allerede da hadde jeg arbeidet 4 vakter. Det var 2 år siden og nå er jeg gravid igjen. Herregud for en lettelse å gi faen,fortelle at jeg er gravid og bare gå ut med et smil om munnen! I am the happy witch now and everybody adores me! 😁 Anonymous poster hash: 004df...eb7 Du høres ansvarsløs ut, ikke flink. Det er ingenting flinkt med å gå på jobb med lungebetennelse og ikke ta seg av syke barn. Selvsagt blir man hjemme om barnet kaster opp en gang. Skal barnet være hjemme alene? Du kan ikke levere et barn som har kastet opp i barnehagen, og man vet jo heller ikke hvor mye barnet kommer til å kaste opp resten av dagen. Man får ikke være hjemme med syke barn over 12 år, så mulig dine kolleger avtalte andre ting med sjefen. En 15 åring kan faktisk også trenge pleie om han er veldig syk, må kjøres til legen osv. Men som regel vil en syk 15 åring klare seg bra hjemme alene. Jeg synes synd på dine barn som du prioriterer så lite, selv om de var syke. Og lurer på hvor du jobber siden du kan risikere å smitte andre med lungebetennelse? Anonymous poster hash: f9ced...5e6
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #17 Skrevet 21. september 2016 Jeg sluttet nå. Holdt ut for lenge med å ta meg av mann, hjem og barn i tillegg til full jobb. Endte med sykemelding et par uker. Nå er vi i gang med seriøse rutineendringer i hjemmet for å få mannen til å bidra mer slik at jeg får et pusterom i ny og ne. Anonymous poster hash: fa4ab...479
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #18 Skrevet 21. september 2016 Så godt vi er flere! Visste noen kom til å bite etter min 3-dagers, men det tåler jeg altså tenk å aldri, aldri ha skulket jobb... Hva får dere igjen for det? Bonus? Julegaver? Anonymous poster hash: 02a4a...7e2
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #19 Skrevet 21. september 2016 What's in it for me.. Virker å være det eneste folk tenker på... Hva med moral, og å faktisk yte noe for andre? Anonymous poster hash: d6ef3...03e
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #20 Skrevet 21. september 2016 Ikke vært det siden barna kom til verden. Jobber ikke mer enn 60% for å kunne være mer med de (mens de er små). Og det er jo ikke en akseptabel grunn i familien min. Anonymous poster hash: 0f59f...404
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #21 Skrevet 21. september 2016 Så godt vi er flere! Visste noen kom til å bite etter min 3-dagers, men det tåler jeg altså tenk å aldri, aldri ha skulket jobb... Hva får dere igjen for det? Bonus? Julegaver? Anonymous poster hash: 02a4a...7e2 Vel, jeg får igjen at pasienter får pleien sin, at eldre får omsorg av et kjent fjes, st kollegaer slipper å løpe hodet av seg pga en mindre ansatt, at dagsplanen blir gjennomført, at opplegg de eldre har gledet seg til ikke avlyses pga manglende personal osv. Men for all del, om du har en ubetydelig pissejobb må du bare skulke og sitte hjemme og drikke cola med god samvittighet Anonymous poster hash: ebad4...99a
hol(L)y COW Skrevet 21. september 2016 #22 Skrevet 21. september 2016 Så godt vi er flere! Visste noen kom til å bite etter min 3-dagers, men det tåler jeg altså tenk å aldri, aldri ha skulket jobb... Hva får dere igjen for det? Bonus? Julegaver? Anonymous poster hash: 02a4a...7e2 Skulke jobben er ikke motsetning til "flink pike" bare så du vet det! Motsetning til flink pike er å stå opp for seg selv og sine meninger. Og å tørre å si nei. Å skulke jobben er bare snylting og tragisk!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #23 Skrevet 21. september 2016 Hvis du har tatt deg en tredagers uten å være syk, så har du vel sluttet å være flink pike..? Jeg gir nok mer enn mange andre, og jobber med meg selv for å innse at 90% ofte er bra nok.. Men å si at det er bra å skulke, for da er man ikke flink pike lenger?? Det er det verste tullet jeg har lest. For det er faktisk å skulke dersom du er hjemme uten å være syk! Du snylter på arbeidsgiveren din (og ikke på staten som mange tror). Ingen respekt herfra altså. Takler du ikke jobben din, så bør du finne deg en annen jobb eller redusere stilling. Anonymous poster hash: d6ef3...03e Jeg er enig med deg. Man er ikke "flink pike" bare fordi man går på jobb og gjør det man forpliktet seg til da man sa ja til jobben. Da holder man seg til en avtale og kontrakt man har inngått. Om jobben endrer seg så får man ta det opp. Om jobben er mer krevende enn man selv takler så får man finne seg en annen jobb. Om man stresser for mye utenom jobb til å greie jobben sin så får man gjøre endringer i privatlivet sitt, gå ned i stillingsprosent eller bytte jobb. Man tar seg ikke "en tredagers" bare fordi muligheten finnes. Egenmeldinger er ment brukt ved sykdom. Å bruke dem fordi man trenger litt fri, det undergraver dagens system. Barna deres vil trolig ikke få samme muligheten fordi altfor mange i dag misbruker ordningen. Og det er dere stolte av.... Dere skyter ikke dere selv i foten, dere skyter barna deres i foten.... Anonymous poster hash: 46d43...a21
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #24 Skrevet 21. september 2016 Du høres ansvarsløs ut, ikke flink. Det er ingenting flinkt med å gå på jobb med lungebetennelse og ikke ta seg av syke barn. Selvsagt blir man hjemme om barnet kaster opp en gang. Skal barnet være hjemme alene? Du kan ikke levere et barn som har kastet opp i barnehagen, og man vet jo heller ikke hvor mye barnet kommer til å kaste opp resten av dagen. Man får ikke være hjemme med syke barn over 12 år, så mulig dine kolleger avtalte andre ting med sjefen. En 15 åring kan faktisk også trenge pleie om han er veldig syk, må kjøres til legen osv. Men som regel vil en syk 15 åring klare seg bra hjemme alene. Jeg synes synd på dine barn som du prioriterer så lite, selv om de var syke. Og lurer på hvor du jobber siden du kan risikere å smitte andre med lungebetennelse? Anonymous poster hash: f9ced...5e6 Nå er det sånn at barnet har kastet opp bare en gang i bhg. Ingen ble smittet av min lungebetennelse. Fin verden du lever i der du ikke har 50 timers uke som gravid. Hbor bor du der du ikke har lest om legers arbeidsuke? Ja,jeg har innsett at jeg må velge mellom mine barn og pasienter/kolleger som må ta over mitt arbeid mens jeg er borte. Anonymous poster hash: 004df...eb7
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #25 Skrevet 21. september 2016 Nå er det sånn at barnet har kastet opp bare en gang i bhg. Ingen ble smittet av min lungebetennelse. Fin verden du lever i der du ikke har 50 timers uke som gravid. Hbor bor du der du ikke har lest om legers arbeidsuke? Ja,jeg har innsett at jeg må velge mellom mine barn og pasienter/kolleger som må ta over mitt arbeid mens jeg er borte. Anonymous poster hash: 004df...eb7 Er du lege og går på jobb med lungebetennelse? Anonymous poster hash: 8e239...7ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå