Gå til innhold

Kan jeg sparke henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble butikksjef for 1 år siden cirka. Har en ansatt på 80% som er bipolar. Hun skaper store problemer for meg og de andre ansatte på jobb. En liten tilbakemelding av en kunde og hun kan begynne å kjefte på kunden.

Hun har vært langtidssykemeldt, men problemet er at hun hele tiden bytter vakter fordi hun påstår at hun er "syk" (ikke psykisk, men hele tiden forksjellige grunner, som vondt i beinet, ryggen osv.)

Hun skriver ikke egenmelding, men bytter bort vaktene. Som sjef kan jeg nekte henne å bytte vakter? Men føler meg låst til å si at det er greit at hun bytter når hun sier hun er syk.

Hun krever også veldig mye og ønsker kun å jobbe annen hver helg + ukedager.. dette lar seg ikke gjøre med tanke på at tidligere sjef har ansatt flere med så høy prosent. Jeg vet jeg ikke kan nekte henne de timene som står på kontrakten, men hun må være mer fleksibel enn det for å kunne få de timene hun har krav på. Og som sagt, hun bytter vaktene sine i hytt og pine.. tror ikke på at hun er syk så ofte, men hvordan kan jeg ta det opp med henne??

Kan man si at "nei, du er ikke syk".

Tenker at siden jeg er sjef, kan jeg nekte vaktbytte.

Men er det advarsel grunnlag at hun bytter hele tiden og er "syk" flere ganger i mnd?

Takk!!

Anonymous poster hash: 7867c...425

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det smarteste er å høre med en advokat (arbeidsrett).

Anonymous poster hash: 6ff59...e78

Skrevet

Som representant for arbeidsgiver kan du ikke spørre om sånt på et mammaforum!

Begynn med å gjøre jobben din og finn ut av det juridiske selv!

Anonymous poster hash: dbfa3...84b

Skrevet

Ville først tatt henne inn til samtale ang. vaktbyttene og særlig ang. at hun kjefter på kundene. Ta med tillitsvalgt på møtet.

Dårlig kundebehandling er drepen for en butikk.

Du kan også høre med Handel og Kontor hvordan du skal gripe dette an - igjen: særlig ang. hennes oppførsel mot kundene

Anonymous poster hash: 0ab4b...304

Skrevet

For det første bød du få dette innlegget slettet da du utleverer din ansatt ganske mye her. Hun eller andre kan kjenne dette igjen. Da får DU trolig sparken.

Så ville jeg gitt beskjed til ansatte at bytte av vakt må godkjennes av deg eller gå igjennom deg.

Anonymous poster hash: 5e746...5b7

Skrevet

Seriøs bedrift

Anonymous poster hash: 55ae1...923

Skrevet

Hvordan kan du være arbeidsgiver, men kunne så lite om hva du kan og ikke kan gjøre? Og i tillegg bruke et forum som dette til å få svar på spørsmålene dine? Dette er virkelig lavmål.

Anonymous poster hash: 6be1a...d6c
Skrevet

For det første bød du få dette innlegget slettet da du utleverer din ansatt ganske mye her. Hun eller andre kan kjenne dette igjen. Da får DU trolig sparken.

Så ville jeg gitt beskjed til ansatte at bytte av vakt må godkjennes av deg eller gå igjennom deg.Anonymous poster hash: 5e746...5b7

Hvordan sletter jeg innlegg?

Skrevet

Du får ikke slettet dette ettersom du er anonym, men send meldig til admin og spør om dem kan slette.

Og ikke ta deg nær av brødhuene over her som alltid gjør ting riktig og som elsker å sitte på sin høye hest og peke finger på alle som gjør en liten "feil".

Lykke til :)

Anonymous poster hash: e7198...4dd
Skrevet

Hvordan sletter jeg innlegg?

Det er nesten umulig. Men du kan sende en av moderatorene en melding og spørre, evt spørre på ris&ros

Anonymous poster hash: 103f7...b4f

Skrevet

Er du butikksjef i en kjede, ville jeg tatt opp problemet med noen i systemet ditt. Lykke til!

Anonymous poster hash: a5914...c6c

Skrevet

Takk for svar. Har rapportert innlegget og håper det blir slettet!

Om dere kunne rapportert også hadde det vært kjempe fint.

Innså at dette var feil sted å poste dette på og at det generelt var feil å ta opp på nett.

Alle gjør feil og jeg har lært av denne!

Takk igjen!

Skrevet

Skjønner at det er problematisk og jeg tror du kan nekte henne å bytte vakter.Jeg jobber selv i butikk og sjefen min kan nekte oss å bytte vakter.Jeg sitter kun i kassa fordi det er enstor butikk og det er da kassalederen som kan nekte vaktbytte,så trenger ikke gå til noen høyere oppe.Det at hun "bare" jobber annenhver helg er vel ikke problematisk?Kan ikke tro at det er lov å tvinge folk til å jobbe hver helg.Det er i alle fall ikke lov der jeg jobber!

Anonymous poster hash: c7928...b2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...