Gå til innhold

Om man er husløs har man rett på hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man ikke har noe sted å bo,kan man da få hjelp?

Anonymous poster hash: a3539...703

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Onkelen min ble husløs, bodde på hospits i fem år før han fikk kommunal leilighet. Har du barn kommer du nok fortere fram i køa, men det er nok bedre å belage seg på å ordne ut selv.

Anonymous poster hash: bfd53...5c8

Skrevet

Gjelder min lillesøster på 20 år,hun har ingen steder å bo og sliter med angst og psykiske problemer.

Anonymous poster hash: a3539...703

Skrevet

I teorien ja, men det er lange køer og få kommunale leiligheter. De hjelper vel ikke til med å finne noe privat tror jeg. Nav kan evt hjelpe med å stille garanti for depositum.

Anonymous poster hash: 4e71e...f4d

Skrevet

Dersom man er ute av stand til å finne bolig selv så, ja.

Anonymous poster hash: 961f9...e19

Skrevet

Kommunen har ansvar for egnet sted å bo til sine innbyggere. Hun får hjelp. Det er veldig forskjell fra kommune til kommune hva de kan tilby til en hver tid. Det er en kjent sak at mange kommuner mangler tilstrekkelig med boenheter. Men få søster først og fremst til å søke hjelp. Det finnes hjelp å få!

Skrevet

Jeg hadde latt min søster campe på sofaen til hun fant noe. Hospitset var grusomt, fullt av narkiser, fylliker, utagerende psykisk syke og andre man helst ikke vil ha innpå seg. Lukta i gangene var ubeskrivelig.

Anonymous poster hash: bfd53...5c8

Skrevet

Om hun ikke har inntekt, kan hun få hjelp ja. I kommunen jeg bor i får unge stort sett hjelp til en seng på sovesal på hostel, så må de gå på visninger og finne noe selv. kan da få hjelp til depositu. om hun er syk og har behov for hjelp og oppfølging, kan tilrettelagte boliger også være mulig. men hun vil også få spørsmål om hun har venner og familie hun kan bo hos. og det kan kreves at hun jbber for kommunen på dagtid for å få penger til boligen

Anonymous poster hash: 13160...ed5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...