Gå til innhold

Litt merkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne med skikkelig dårlig råd og null kontroll på økonomien. Plutselig har hun og kjæresten kjøpt seg bil. Hun har spurt meg mange ganger før om vi skal dra til Sverige og jeg har sagt ja, vi har tatt min bil.. Har aldri fått noe for det, selv om det har vært hennes ide... Hun trenger jo røyk og snus vet dere. Har egentlig ikke brydd meg så mye om dette, har liksom tenkt at jaja hver sin last.

Så spurte hun meg i dag da

'Siden du har kjørt meg så ofte til Sverige så tenkte vi om du ville bli med til Sverige i dag?'

Jeg sa at jeg egentlig ikke trengte noen tur til Sverige. Så sier hun at bli med da, så får du sett den nye bilen. Jaja, kan vel kjøpe litt juice og kjøtt.

Så spør hun om jeg kan kjøre til de(6km) fordi de har så lite bensin, men skal tanke på veien. Ja, jeg kan jo det sier jeg.

Kjører dit, og når jeg kommer spør de om ikke vi kan ta min bil, siden de har lite bensin og det er noe galt med bremsene, for selvsagt har de blitt 'lurt' av selgeren. Jeg sier at jeg faktisk ikke orker å kjøre, og at jeg heller kan reise hjem så kan jeg bli med en annen dag, siden jeg ikke trenger noe i Sverige.

Nei nei, ikke noe stress sier de, vi tar vår bil. Plutselig var det ikke noe galt.

De tanker på vei til Sverige, full tank. Når vi er i Sverige handler de røyk og snus på min kvote, og alkohol. Når vi er i Sverige ville de spise på senteret, og jeg betalte. Dette er ganske store mennesker altså..

Så de spiste mye, svenske priser til tross.

Når vi kommer tilbake og jeg tar min ene bærepose og sier takk for i dag og så gøy med ny bil sier hun. Jo takk, men kanskje du kunne betalt bensin?

Hæ, sier jeg. Ja, vi tanket jo full tank og tok vår bil..

Jeg sier at 'ja, du spurte om jeg ville være med, og jeg sa egentlig nei, men du spurte om ikke vær så snill. I tillegg ville du plutselig ta min bil, og jeg skulle ikke egentlig til Sverige. Og da kan vel kanskje DU betale for maten jeg spanderte?'

Hun ble skikkelig sint og begynte å furte om nav og alt. Jeg bare dro jeg, er så drittlei snylting.

Så ser jeg på Facebook at hun har oppdatert

'Fint å vite hvor man har folk, penger er tydelgivis alt for noe'

Og typen har kommentert 'ja visse er så sykt frekke'

Jeg er litt satt ut jeg..

Anonymous poster hash: 8f5cf...77d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, hun er heeeelt på bærtur!

Anonymous poster hash: 6d520...37d

Skrevet

Hehe, snakk om å leve i sin egen lille boble... Ikke noe stort tap for deg dette.

Anonymous poster hash: 4df76...1e2
Skrevet

Jeg kjenner den typen ja. Hold de på en lang armlengdes avstand.

Nå skjønner du jo hintet en annen gang.

Anonymous poster hash: 2a0a8...951
Skrevet

De høres bare syke ut. Ville ikke betegnet dem som venner og kuttet dem ut umiddelbart. Snyltere kan man klare seg fint uten. Har man dårlig råd er første regel å kutte snus&røyk!

Anonymous poster hash: 3434c...0c3

Skrevet

Hun og han hørtes ikke gode ut. Så ekle folk

Anonymous poster hash: 6c9ea...a87

Skrevet

De har jeg på Facebook kjenner godt til typen. Er nok ikke noe tap for deg hi ;)

Anonymous poster hash: 343b0...20f

Skrevet

Hun er egentlig veldig hyggelig og snill, men velger seg alltid første og beste snylterem hun finner. Derfor har hun masse gjeld også. Dårlig på å se an folk. Nå er hun sammen med en gutt på 20, hun er 29.

Hun blir alltid 'verre' når hun får ny kjæreste, som er ganske ofte. Har jo merket snyltingen før, men har aldri før opplevd sånn frekkhet. Nå går diskusjonen vilt rundt denne statusen ser jeg.. Men mulig de bør tenke litt på hvorfor denne jenta bytter ut venner hele tiden...

Skrevet

Jeg er så glad for at sånne mennesker ikke finnes i omgangskretsen min! Jeg er rystet. Hev deg over de der.

Skrevet

Jeg er så glad for at sånne mennesker ikke finnes i omgangskretsen min! Jeg er rystet. Hev deg over de der.

Jeg er ganske rystet jeg også. Syns det er leit at hun nå skal 'utslette' meg og. Nå spurte en 'ka skjer' og da svarte hun 'bare en venninne som ikke gidder å betale når vi er greie og reiser til Sverige' og venninna svarer 'oi.. Frekt! Hun vet vel at dere har dårlig råd?'

Altså.. Hun er jo en del yngre enn meg og vi er ikke sånn nære, men vi jobbet sammen en kort periode da hun jobbet.. Jeg har aldri gjort henne noe, og har ofte syntes veldig synd på henne fordi 'alle' er så slemme med henne og 'alle' typene er 'psykopater' osv.. Har ofte tenkt at det er mye dumme valg fra hennes side men at hun er god på bunn.

Men hun mener VIRKELIG i FULLT alvor at jeg har snyltet på henne ig brukt henne, jaja.. Blir vel snart slettet og blokkert

Skrevet

Jeg er ganske rystet jeg også. Syns det er leit at hun nå skal 'utslette' meg og. Nå spurte en 'ka skjer' og da svarte hun 'bare en venninne som ikke gidder å betale når vi er greie og reiser til Sverige' og venninna svarer 'oi.. Frekt! Hun vet vel at dere har dårlig råd?'

Altså.. Hun er jo en del yngre enn meg og vi er ikke sånn nære, men vi jobbet sammen en kort periode da hun jobbet.. Jeg har aldri gjort henne noe, og har ofte syntes veldig synd på henne fordi 'alle' er så slemme med henne og 'alle' typene er 'psykopater' osv.. Har ofte tenkt at det er mye dumme valg fra hennes side men at hun er god på bunn.

Men hun mener VIRKELIG i FULLT alvor at jeg har snyltet på henne ig brukt henne, jaja.. Blir vel snart slettet og blokkert

Det beste er selvfølgelig å bare holde kjeft og la det brenne ut, men jeg vet ærlig talt ikke helt om jeg hadde klart... Må jo være fristende for deg å svare selv i den facebook-tråden?

"Oi, her er det noen som har misforstått. Dere insisterte jo på at jeg skulle bli med dere til Sverige, og jeg trodde det at dere fikk handle hele kvoten min og at jeg spanderte middag på dere begge to dekket opp min del av bensinpengene for en tur dere skulle ta uansett"

Skrevet

For noen snyltere, pris deg lykkelig for at du er kvitt de som venner. Men hvorfor betalte du for de når dere spiste?

Anonymous poster hash: b67e1...ee3
Skrevet

For noen snyltere, pris deg lykkelig for at du er kvitt de som venner. Men hvorfor betalte du for de når dere spiste?

Mest for å være grei, egentlig. Hadde ikke angret på det hvis ikke de hadde blitt så sure og frekke. Var før de kjøpte røyken og;)

Jeg har lyst til å skrive på statusen, men jeg er for gammel til det tullet der. Hver gang hun er på kant med noen hiver hele AAP-gjengen seg på og blir kkempesinte. Etterpå blir den som sier imot hengt ut på bloggen, dramafjortiser:)

Skrevet

Mest for å være grei, egentlig. Hadde ikke angret på det hvis ikke de hadde blitt så sure og frekke. Var før de kjøpte røyken og;)

Jeg har lyst til å skrive på statusen, men jeg er for gammel til det tullet der. Hver gang hun er på kant med noen hiver hele AAP-gjengen seg på og blir kkempesinte. Etterpå blir den som sier imot hengt ut på bloggen, dramafjortiser:)

Synes det er lurt å ikke svare på det. Men kommentaren om AAP-gjengen kunne du spart deg.

Skrevet

Synes det er lurt å ikke svare på det. Men kommentaren om AAP-gjengen kunne du spart deg.

Forsåvidt, men jeg har ingen problemer med folk på AAP. Jeg har problemer med folk som er virkelig late og får AAP. Og det er de jo ganske stolt av. Målet er ufør for de fleste av de..

Og jeg mener virkelig at det må være lov å kalle de det. Jeg ser ikke ned på syke mennesker som går på AAP. Men jeg ser ned på selvvalgte navere.

Skrevet

Men jeg beklager kommentaren, altså. Det var ikke særlig pent sagt av meg. Er vel bare litt satt ut av oppførselen mot meg og hva jeg har sett over flere år. Ville aldri sagt noe sånt til henne. Har som sagt bare vært grei med henne, alltid.

Skrevet

Det beste er selvfølgelig å bare holde kjeft og la det brenne ut, men jeg vet ærlig talt ikke helt om jeg hadde klart... Må jo være fristende for deg å svare selv i den facebook-tråden?

"Oi, her er det noen som har misforstått. Dere insisterte jo på at jeg skulle bli med dere til Sverige, og jeg trodde det at dere fikk handle hele kvoten min og at jeg spanderte middag på dere begge to dekket opp min del av bensinpengene for en tur dere skulle ta uansett"

Denne kommentaren ville jeg skrevet! Den er ikke frekk eller stygg, bare viser andre hvem som er smålige her :)

Anonymous poster hash: e7953...8b7

Skrevet

Denne kommentaren ville jeg skrevet! Den er ikke frekk eller stygg, bare viser andre hvem som er smålige her :)

Anonymous poster hash: e7953...8b7

Jeg synes den var unødvendig for den dra alle som går på AAP over samme kam, alle er ikke smålige snyltende kranglefanter

Skrevet

Det virker som om du forakter henne og hennes venner, så helt ærlig så forstår jeg ikke hvorfor du fortsetter å ha kontakt med henne. Hun har utnyttet deg mye, slike folk trenger man ikke i livet sitt.

Du har lyst til å skrive på hennes fb-status, men er for gammel til det. Likevel starter skriver du her om det, og velger å være konfliktsky overfor henne.

Jeg ville skrevet det nr. 11 foreslo - eller jeg ville bare ha kuttet kontakten med henne. Trolig ville jeg gjort begge deler.

Enten må dere rydde opp, eller så er det bedre å unngå hverandre siden det er så mye negativt med vennskapet.

At hun "egentlig er hyggelig og grei" betyr lite når hun velger å håne deg indirekte på fb.

Anonymous poster hash: 69d20...e78
Skrevet

En ting til - hvis du er så voksen som du prøver å fremstille deg som...

Slutt å opprettholde fordommer mot slike grupper slik du gjør her. "aap-gjengen" differensierer på ingen måte mellom de som er syke og faktisk trenger det og de som egentlig ikke gjør det.

Om du virkelig vet om noen som snylter systemet - vær da voksen nok til å tipse nav om det. Da kan man bli kvitt mange av dem.

Anonymous poster hash: 69d20...e78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...