Anonym bruker Skrevet 20. september 2016 #1 Skrevet 20. september 2016 Jeg begynte i ny jobb for et år siden, i økonomiavdelingen i en stor kjede. Arbeidstiden er fra 08 til 16. Problemet mitt er at mine kolleger er på kontoret og jobberfra 06 hver dag, og går hjem i 18-19 tiden. Jeg har ikke sjans til det, så jeg holder følge med å jobbe hjemmefra hver kveld og i helgene. De ekstra timene (som det blir en hel del av) lønnes ikke, men jeg får avspasering. Om jeg avspaserer står oppgavene mine urørt, så jeg har dobbelt så mye å gjøre dagen etter... Jeg kommer jo aldri i mål. Dette er likt for oss alle på økonomi. Nå skal jeg i min første lønnsforhandling, og 340 000 i året er det jeg har i dag. Det synes jeg er latterlig dårlig ifht alle timene, kveldene og helgene som går med. Jeg jobber ca 11-13 timer hver dag. Jeg er så usikker på hva jeg skal be om.. Jeg vet at her har jeg en trygg jobb, og jeg kan jobbe meg oppover. Det er bare det at holdningen er at alle jobber så sinnsykt mye ekstra, og det virker som om alle er fornøyd med det. Jeg vil ikke lage kvalm eller være den nye "sutrekjerringa" på kontoret heller, men jeg er veldig frustrert ang timene og lønnen. Jeg jobber gjerne mye, men ønsker selvfølgelig ikke å gjøre det gratis... What to do? Anonymous poster hash: b7341...cb1
Anonym bruker Skrevet 20. september 2016 #2 Skrevet 20. september 2016 Helt ærlig? Finn deg en ny jobb. Du kan sikkert klare å få høyere lønn (du har tross alt latterlig dårlig lønn), men arbeidsmengde er det ofte vanskelig å få gjort noe med. Anonymous poster hash: c89c0...f67
Anonym bruker Skrevet 20. september 2016 #3 Skrevet 20. september 2016 Det er alt for lav lønn. Du burde ha startet på 100 mer enn det du har. I tillegg bør de ha enda en ansatt. Anonymous poster hash: a0e7b...dd2
Anonym bruker Skrevet 20. september 2016 #4 Skrevet 20. september 2016 Hvordan avtale har du som gjør at du ikke har overtid..? Dersom du ikke er i en særlig ledende stilling har du krav på overtidsbetalt ved pålagt overtid. Det finnes regler for gjennomsnittsberegning mm, men de kan ikke unnlate å betale overtid. Sjekk ut arbeidsmiljøloven. Har du utdannelse? Hvis du har det, var det fryktelig dårlig betalt. Anonymous poster hash: 8ec2a...bac
Anonym bruker Skrevet 20. september 2016 #5 Skrevet 20. september 2016 Jeg jobbet som timefører på økonomi avd, privat innen olje, ingen utdannelse. hadde 390 000 i årslønn. Synes det er utrolig at de har lønnet deg så lavt. Anonymous poster hash: acb1d...d75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå